Is Tessa nou een uitzondering?

Tessa is nou dik 11 maanden en ze slaapt nog niet door. Ze krijgt nog een late voeding en een nachtvoeding. Ik heb weleens geprobeerd om haar wat minder te geven 's nachts, maar dan wordt ze een half uur later gewoon weer wakker met honger.



Om mij heen slapen alle kindjes (veel) eerder door. Die kindjes krijgen niks anders te eten ofzo… allemaal bv-kindjes en tot 6 maanden niks anders. Als je de boekjes vraagt krijg je ook de meest uiteenlopende antwoorden en op de avonden van de VBN lijkt het juist volkomen normaal dat kindjes tot hun tweede nog drinken 's nachts :shock: .



Dus de vraag is… wat is normaal? Is Tessa nou gek, of hebben jullie ook van die nachtbrakertjes? Wanneer sliepen die van jullie door?

Hallo,



Hier ook pas een echte door slaper met bijna 7 maand denk ik… maar zelfs nu komt hij een keer in de paar weken ineens weer snachts en is hij ook echt alleen te troosten met een fles.

En ik maar zeggen nee geen fles meer wantd an went hij daaraan.

Nou ik kan je zeggen hij krijgt dan gewoon een flesje en dan is hij tevreden en slaapt hij gewoon lekker verder hoor.



Merk wel dat als hij dan slecht heeft gegeten savonds dat hij dan wel eens komt snachts :think:

Ach ik maak me er niet meer zo druk om, de automatische piloot doet dan alles :mrgreen:



Succes

Lenn krijgt geen borst/nachtvoeding (meer) maar slaapt ook niet door hoor, wordt nog standaard wakker 's nachts en moet dan soms tot 3x toe een speentje krijgen of een aaitje… Tessa is niet gek hoor :slight_smile: denk dat het gewoon zo is dat het juist de ouders zijn van doorslapers die er veel over praten, en de ouders van kindjes die nog wakker worden hoor je niet/nauwelijks… Ik zeg het vaak ook bewust niet, omdat IEIEIEIEIEDEREEN dan met tips komt… die toch niet werken :wink:

Hier ook geen doorslaper, en ik geef nog een voeding op verzoek. Liever een tevreden, slapende baby dan een huilende. Hier werkt het wel, ze komt nu minder 's nachts.

Ook hier elke nacht wel een aantal keer wakker. Niet voor een voeding, niet meer sinds hij 5 maanden is, maar wel voor een speen, een knuffel, of om te gieren van het lachen… :inlove: Moet zeggen dat ik er niet eens erg in heb, mij hoor je dus er ook niet over.



Je kind is niet gek :smiley:

hier wel een ‘doorslaper’. wat betreft voeding dan. na de 9 uur voeding naar bed en krijgt niets meer tot de volgende ochtend. maar ze wordt heus wel eens wakker 's nachts hoor. maar meer een kwestie van troosten, even wiegen of billen schudden.



wat voeding betreft, is dat niet een kwestie van gewenning? ik weet het niet hoor, ik roep maar wat. vroeger dronk mijn kleine nog regelmatig 's nachts (bv), maar sinds er meer en meer regelmaat in de vaste voeding zit is er 's nachts niks meer nodig…

zeker 2 jaar nog nachtvoedingen (bv)

we hebben er toen redelijk een einde aangemaakt toen hij dingen beter begreep en we dus konden uitleggen dat het niet meer de bedoeling was…en hij voor het in slaap vallen zijn buik vol moest hebben.



nu als hij ziek is, of beroerd ofdie dag slecht gegeten heeft ofzo krijgt hij nog steeds nachts pap…maar hij begrijpt nu bliksemsgeod dat dat een uitzondering is.



ow en doorslapen doet hij nog steeds niet.

ja met fases :?

hier oo geen doorslaper hor… en al die mensen om mij heen weten goed te vertellen hoe lastig dat voor mij zou zijn, niet dus, ik vind het niet erg :oops:

Hoi lena, Mijn jongste sliep pas door met 1,5 jaar. Eindelijk, hoera!!

En nu wordt ze eind jan 2 en soms is ze nog nachten aan het spoken.

Vannacht was weer zo’n nacht. We gaan er 1 of 2 x naar toe en dan zeggen we dat we niet meer komen. Zielig, maar er is dan echt niets aan de hand.

Eerder wel hoor, ze heeft nog heel lang bij mij gedronken 's nachts. Ik weet niet meer precies hoelang, maar we waren eerste jaar ruim gepasseerd.

Succes!

om je op te vrolijken, of niet natuurlijk, lev slaapt nu pas een beetje redelijk door. Twee maanden terug heb ik de bv in de nacht resoluut vaarwel gezegd, ik werd het echt zat. Dat hielp wel wat want sindsdien slaapt hij een stuk beter s nachts. Je wordt er zelf zo moe van he…

Amélie slaapt ook nog steeds niet door hoor.

Vorige week 1 nacht doorgeslapen bij m’n ouders (van 19.00uur tot 07.00uur :shock: ) maar dat was maar 1 nachtje.



Ze komt nog voor minstens 1 voeding, maar soms voor 2 (of 3 of 4 :shifty: )



Ik wilde deze vakantie eigenlijk de nachtvoeding gaan afbouwen, maar wil het eigenlijk nog niet :roll: :mrgreen:

hij is geen baby meer maar slaapt slechts sporadisch een hele nacht door.

Komt gem nog 2 keer per nacht…en hij is al ruim 3 :?

hier nog een meneertje dat meestal niet doorslaapt. voor zijn eerste verjaardag hebben we wel resoluut de nachtvoeding eruit gegooid. om een uur of 11 's avonds nog een fles en verder 's nachts alleen troosten. maar als hij ziek is sluipt het er toch weer in :oops:

we hebben net 1 nacht weer gehad zonder nachtfles, kijken of we het volhouden.



sterkte ermee, en nee hoor, zo ‘gek’ is jullie kind niet :mrgreen:

hi hi, je zou haast gaan denken dat het raar is als een kind wel doorslaapt op deze leeftijd :slight_smile: .



Hebben we met Lara toch geluk gehad. Die hoefde geen eten meer 's nachts rond een half jaar en een paar maanden daarna sliep ze ‘echt’ door.