is school dit verplicht?

Woensdagochtend gaan M&M, met school, in een dorp 5 km verderop naar de kerk. Er is daar een speciale dienst voor kinderen. Nu duurt dat tot 12:15… daarna zijn ze dus vrij…



de kinderen van groep 1 t/m 4 gaan met auto’s daar naar toe. Maar nu wil het geval dat school nu dus zegt: Jij moet je eigen kinderen ophalen uit het dorp verderop. :think: :think:



tja… ik heb geen rijbewijs (en al had ik die, dan had ik nog geen auto :wink: ). Fietsen kan niet, want ze zijn daar in de auto heen gegaan. Bovendien komt dat qua tijd niet uit, want de jongste moet ik van de psz ophalen.



Is school niet verplicht om er voor te zorgen dat mijn kind gewoon weer op school komt en dat ik mijn kind daar ophaal?

Nou lijkt mij iets wat verantwoording van de school is

Ze kunnen niet verwachten dat iedereen een auto heeft en dus zo even kan gaan ophalen

Maar misschien kunnen ze met iemand mee terug naar school rijden?

Zou het sowieso even navragen want vind dat er wat te makkelijk is gedacht

nou lijkt me wel dat als ze ze er krijgen dat ze ook zorgen dat ze weer terug komen bij school.



Ik zou het gewoon heel makkelijk stellen: als ze niet terug komen dan komen ze gewoon helemaal niet.



Iets wat niet kan dat kan gewoon niet.



Zijn ze hier op school met andere dingen heel makkelijk in… sportdag van de bovenbouw is aan de andere kant van de stad en kinderen moeten er uiterlijk half 9 zijn… tja dat lukt niet, jammer voor jullie, dus kies maar wie er te laat komt… de oudste op de sportdag of nummer 2 en 3 in de klas… en meer van dat soort dingetjes.



Ik wil voor school/ mijn kinderen heel veel doen/ proberen/ regelen etc etc… maar als het niet kan, dan kan het gewoon niet.



Zeker als je meer als de standaard 2 kinderen hebt kunnen dingen soms gewoon niet (zoals fietsen als er geen fietsen van je oudsten op die plek staan).

@mamaMarije wrote:

nou lijkt me wel dat als ze ze er krijgen dat ze ook zorgen dat ze weer terug komen bij school.


leek mij ook, maar de reden is volgens hun: er zitten ook kinderen uit het naburige dorp op school, dus die gaan niet mee terug, dus...

ja en? die laat je dan toch daar en neem je de kinderen die in jouw auto zitten toch mee terug naar school?

@poeizie wrote:

Nou lijkt mij iets wat verantwoording van de school is

Ze kunnen niet verwachten dat iedereen een auto heeft en dus zo even kan gaan ophalen

Maar misschien kunnen ze met iemand mee terug naar school rijden?

Zou het sowieso even navragen want vind dat er wat te makkelijk is gedacht




ze kunnen vast met iemand mee terugrijden, maar dan moet ik dus uitzoeken wie daar allemaal heen gaan en of die 2 plekken over hebben in de auto. vriendjes van de kinderen komen uit de naburige dorpen en niet uit dit dorp, dus die kan ik ook niet vragen.

Ik zou die mpeite helemaalnniet doen en de school laten oplossen… Ze weten ze daar te krijgen dus terug lossen ze ook maar op. Zo niet, haal je ze op voor ze verrekkent

Het lijkt mij ook dat school verantwoordelijk is voor dit soort zaken? Het is een uitje door school geregeld en het gebeurt onder schooltijd toch :think: Als het nou een paar meter verderop is… maar 5 kilometer even zo op en neer met nog een klein kind erbij terwijl zij er met de auto heen gegaan zijn, ik vind het raar!



Ik zou het zeker aankaarten bij juf/meester, zij maken als het goed ook de groepsindeling over wie bij wie in de auto gaat zitten dan toch? Dan mag juf/meester ervoor zorgen dat jouw kinderen in de auto geplaatst worden bij iemand die ook weer terug gaat naar jullie dorp vind ik. En dan laat je de kinderen gewoon bij school afzetten waar jij ze kunt ophalen.



Hier zijn ze ook wel eens net even buiten schooltijd op de andere locatie (die niet ver van het hoofdgebouw is overigens) maar over het algemeen regelt school gewoon dat de kinderen dan weer op het hoofdgebouw komen en dan halen wij de kinderen gewoon daar op. Het gebeurt zéér zelden dat wij de kinderen van de andere locatie moeten ophalen. Maar dan nog is dat geen 5 kilometer :wink: !!!

Nou ja ehm…wat hier al gezegd is dus… Mijn mening kende je al! :mrgreen:

En de juf/meester dan? Die moet toch ook weer terug naar school? Kunnen die jouw kinderen dan niet meenemen?

Spreken is zilver, zwijgen is goud. Maar meestal is het andersom. Met elkaar praten is vaak de beste oplossing.



Ik zou in jullie geval gewoon met de juf overleggen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen oplossing is. Er zullen meer kinderen weer naar jullie dorp moeten dus dan kan hij vast met iemand mee.

de juf zal ws ook wel weer terug moeten naar school, dus ze komen vast wel weer op school. Zelf dnek ik als je dit probleem niet alleen je eigen probleem laat zijn en het deelt met school er zo een oplossing in de maak is.



Je kinderen worden echt niet aan hun lot overgelaten bij de deur van de kerk, en dat de rest weg is.



Komt goed… gewoon delen met leerkracht, kom je daar niet verder mee, directie, maar ik denk dat het wel in orde komt.



Hier is het met diverse gelegenheden heel gebruikelijk dat kinderen bijvoorbeeld bij het zwembad gehaald moeten worden, of bij de gymzaal aantal km verderop… om te voorkomen dat je de hele dag kwijt bent aan heen en weer lopen. Tot nu toe is er nog nooit 1 kind blijven staan.

ik ben allang in gesprek met school hoor, daar niet van… maar tot nu toe nog niet opgelost… maar het ging mij er ook om, om te weten of school dat moet doen of dat dat mijn taak is…

Hoe reageert school op jouw vraagstuk?



Zij zeggen “je moet zelf je kind(eren) ophalen daar” maar nu jij hebt aangegeven dat dat niet lukt, wat zeggen zij daar dan op? Gaan ze verder kijken voor mogelijkheden of is het simpel “jij haalt daar je eigen kind(eren) op of je regelt zelf iets anders”?

@klavertje4 wrote:

ik ben allang in gesprek met school hoor, daar niet van… maar tot nu toe nog niet opgelost… maar het ging mij er ook om, om te weten of school dat moet doen of dat dat mijn taak is…




het stond niet duidelijk in je openingspost dat je al bij de leerkrachten ed was geweest.



zelf persoonlijk geen idee in hoeverre school verplicht is om de kinderen weer op school te laten zijn, omdat wij in volle tevredenheid wel werken met ophalen van andere locaties. Mocht er geen mogelijkheid zijn dat de leerkracht ze weer mee terug neemt naar school.



ik hoop dat je eruit komt, anders zou ik ze gewoon thuis zouden. Of zelf met de fiets erheen fietsen en vragen op de psz of er een mogelijkheid is, misschien zijn er wel meer.

ik kan niet met de fiets er heen fietsen, want ik kan niet 3 kinderen op de fiets hebben :wink:

ik bedoelde, kids ook op de fiets, die kant op, dan de dienst bijwonen, hoe het ook mogelijk is oid, dan met de hele club weer terug fietsen.



En… als het een onmogelijke zaak is, gewoon lekker thuis houden!

nee dat kan niet gezien de peuterspeelzaal! hij gaat voor het eerst heen woensdag, dus dan ga ik niet meteen later terugkomen of iets. Ik wil gewoon in de buurt van huis blijven voor het geval dat.



Als het echt onmogelijk blijft, dan haal ik ze om 11 uur bij school op en gaan ze niet mee

Ik zou gewoon n paar moeders uit de klas vragen of ze mee kunnen rijden.

ist nog gelukt?