Ik snap niet dat de topicstarter niets meer heeft laten horen. Alleen een account gemaakt voor 1 berichtje? Is dit topic voor een onderzoek ofzo gemaakt??
@mamadidi wrote:
Ik vind het erg raar verdeeld die uren ik krijg nu nog 49 uur maaaaar ik heb mijn intake nog niet gehad ik weet zeker dat dit meer gaat worden.
dat heeft onderandere te maken met dat ik geen mantel zorg heb en dat ik een kind met een beperking heb.
en mijn man moet alles op nieuw geleerd worden.
hij heeft een hersentumor gehad ( drie trouwens ) en die zijn er vorig jaar uit gehaald maar het heeft een ding met zich mee gegeven hij herinderd zich niets meer van de andere drie kinderen hij weet niet eens meer hoe je een baby aan moet kleden.
dus hij heeft daar echt hulp bij nodig.
wat ik raar vind is dat in de piriode dat ik beval ze twee gezinnen in een kraamverzorgster gaan proppen dus dat ze veel gaan samen voegen om dat hun een te kort hebben.
Kraamzorg is voornamelijk voor moeder en kind. Kun je via de gemeente geen gezinshulp krijgen?
En misschien dat de verloskundige wel na de bevalling wil tekenen voor extra uren? Dat je geen mantelzorg hebt, kun je volgens mij extra uren voor krijgen. Ik weet niet hoe oud je 3 kinderen zijn, maar bij 3 andere kinderen onder 6 jaar of 2 andere kinderen onder 4 jaar krijg je ook extra uren.
@Danielle_M wrote:
Als je invult dat je 'meer dan gemiddeld onzeker bent. krijg je 6 uur meer zag ik… tip dus voor als je meer uur wil! Haha.
Het gaat er alleen niet om wat je zelf invult, maar vooral ook om wat de ‘intaker’, de vk en de kraamverpleegkundige vinden. Natuurlijk overleggen die wel met jou, maar ze gaan heus niet zomaar extra uren indiceren.
en je betaalt zelf méér eigen bijdrage, als je meer uren zorg hebt gehad.
:roll:
Bij Elise hadden we ook recht op geloof 49 uur, maar ze is de zomer geboren, denk dat dat genoeg zegt… We hebben 30 uur gehad + 1 uur voor de bevalling. Wel fijn voor eigen bijdrage en hub was thuis… maar of we deze keer daar genoeg aan gaan hebben… ( wel weer lastige periode, 15 januari uitgerekend dus weer een vakantie??)
Kon meer uren krijgen, maar heb voor zorg voor moeder en kind gekozen (24 u.) en dat was prima!
Ze bood nog wel aan in haar overige tijd iets in huis te doen, maar hoefde niet.
Ik krijg deze keer 64 uur kraamzorg, 8 dagen van 8 uur. Heb vorige week net mn intake ervoor gehad.
Ook omdat ik na de vorige bevalling een Pnd heb gehad krijg ik extra uren en wil nu extra begeleiding bij de bv en toen was het gelijk van oke je krijgt de maximaal aantal uren want we willen dat je nu wel kan genieten van je kraamtijd en extra hulp krijgt.
Bij Yeline heb ik maar 6 uur gehad. Ze kwam zondagmiddag uit het ziekenhuis na 6 dagen er hebben gelegen toen kregen we geen kraamhulp die kwam pas de maandag 4 uurtjes en de rest van de dag was ik alleen met Yeline. En de dinsdag is de kraamhulp nog 2 uurtjes geweest en toen moesten we Yeline weer na het ziekenhuis brengen voor een paar dagen omdat dr billibrubine te hoog was. Daarna moest ik het alleen doen omdat mn ex toen gewoon moest werken en niet vrij was.