De vraag is vast al honderdduizend keer gesteld op dit forum, maar toch… wat zouden jullie doen?
De kleine man slaapt super, meestal van 19.30 tot 08.00 uur. In z’n ledikant.
Z’n zusje groeit rap en zal over 1 Ã 2 maanden uit haar wieg gegroeid zijn.
Het zou zo leuk zijn als hij dan in een juniorbedje gaat. Het gaat niet om het geld of de moeite van een extra ledikant, maar eerlijk gezegd enkel omdat mama het zo leuk & stoer zou vinden haar kleine prins in een echt bed :oops: :inlove:. Denk dat het nog vroeg is, maar krijg dat beeld maar niet uit m’n hoofd :think: :mrgreen:. En z’n groter groeiende zus lijkt me zo’n mooi excuus om hem zo’n echt bedje aan te bieden :lol:.
Maar is dit vragen om problemen (met eruit lopen enzo)? Hij ligt nu 's ochtends, al babbelend, keurig te wachten tot we hem komen halen.
En hij slaapt in een slaapzak. Dat zou dan ook anders moeten, neem ik aan :think:. Want anders valt 'ie als een worstje uit bed… Lijkt me gevaarlijker.
Wat zouden jullie doen? Of wat hebben jullie gedaan?
Ik zou zeggen probeer het en je komt er snel genoeg achter of hij er al aan toe is :mrgreen:
Merijn was net 20 maanden toen hij over ging naar een peuterbed. Ik was toen 6 maanden zwanger van Xander en wilde hem laten wennen… Ging hier prima.
Maar bij Xander die nu bijna net zo oud is, lijkt het me nog geen goed plan… is heel ander kind. Die gaat wel lopen keten vermoed i=k…
Maar er is maar 1 manier om er achter te komen en dat is proberen
Mijn kids schelen Ãets meer, maar ik heb wel een extra ledikant gehad. Pas toen Jayden 2.5 was, heeft hij een peuterbed gehad. Het had waarschijnlijk ook wel eerder gekunt hoor, maar bij ons was het zo dat wij een peuterbed van de buren kochten: een autobed! En we kregen een ledikant van een collega, die dus al bij de geboorte van de tweede in zijn kamer stond: de eerste wilde namelijk na 5 weken al niet meer in de wieg, die was echt heel klein…
Denk gewoon dat het per kind verschilt. Jayden begreep al snel dat hij niet zelf het bed uit mocht, en alleen als ie wakker werd: Hij is er dus nooit 's avonds uit gegaan, maar als hij 's ochtends wakker werd mocht hij er wel zelf uit om te spelen. Dit is altijd goed gegaan!
Tyrone daarentegen, nu anderhalf, begrijpt dit niet. Hij ligt nog in het ledikant, waar de spijlen uitkunnen. Maar hij ging gewoon spelen als we weg waren uit de kamer, dus die hebben we weer terug gedaan…
Is moeilijk te voorspellen denk ik.
Laura was geloof ik wel iets ouder toen we overgingen op het bed - ik denk dat ze net 2 was, weet het niet meer precies.
Ik had vantevoren verwacht dat ze er wel regelmatig uit zou komen, ze is namelijk behoorlijk druk en actief, dus ik was ook heel bang dat ze alleen maar zou spelen, en niet zou slapen.
Maar dat is nooit gebeurd, vanaf de eerste dag is ze nooit haar bed uitgekomen, zelfs nu nog blijft ze 's morgens in haar bed liggen en roept ons als ze wakker is, ze komt er niet uit zichzelf uit.
Tot mijn grote verbazing. Dus je weet het nooit.
Voor ons was overigens het moment om over te gaan naar een peuterbed, toen ze zelf uit het ledikantje klom, harstikke gevaarlijk natuurlijk. Toen hebben we ook meteen een normaal dekbed aangeschaft (zaklopen met de slaapzak leek me ook niet alles).
Joost slaapt nog steeds in zijn ledikantje, met dekbed.
Hij klimt er niet uit. Dat is wel zo prettig
Toen ik hem de keus gaf tijdens de vakantie om in een groot bed te slapen of in een ledikantje, koos hij direct voor het ledikantje :mrgreen:
En ik me maar zorgen maken, of ik hem niet tekort deed
Zoals je leest, heb ik gewacht met een groter bed. Ik denk dat het er dit voorjaar/deze zomer wel van komt. Maar vooral uit praktische overwegingen, zou ik het, als ik jou was, wel proberen.
En misschien, als hij er elke keer uit komt, kun je proberen om een nachtlampje op een tijdschakelaar te doen. Wie weet kun je hem bijbrengen dat hij alleen uit bed mag als het nachtlampje is uitgegaan…
Mijn zoon is net overgegaan naar een groot bed. Daarvoor vond ik hem gewoon nog te klein…Toen hij er uit ging klimmen hebben we besloten dat hij over moest.
Hij blijft keurig in zijn bedje liggen eigenlijk. Verbazingwekkend want het is een megaboef, maar hier geen gezeur van het uit bed gaan de hele tijd…
Mijn meisje is een jaar ouder dan jouw zoontje, maar zij ligt pas sinds gisteren in een groot bed (wel meteen een 1-persoonsbed). En het is dat ze over een week of 11/12 een zusje krijgt, maar anders had ik haar dus echt tot haar derde verjaardag in het ledikantje gehouden. Maar ik denk ook dat het heel erg aan het kind ligt, mijn dochter is nog nooit uit haar ledikantje geklommen en sliep altijd als een roosje dus ik vond het ledikant juist ideaal…