Ik lees heel veel dat kindjes in de eerste of de laatste fles pap (Nutrix) krijgen. Is dat echt nodig voordat je aan bijvoeding begint of voor erbij? Wij zijn van plan om na het weekend met groente te beginnen, Lianne krijgt nu alleen nog maar opvolgmelk. Ze heeft nooit Nutrix gehad, omdat ze aan melk genoeg had. Fruithapjes hebben we ook nog niet geprobeerd, omdat Lianne heel snel last heeft van krampen. Dus vandaar dat we tot 6 maanden gewacht hebben en nu ook eerst met groente beginnen. Maar ik bedacht me ineens: Had ik ook beter eerst met pap kunnen beginnen ter voorbereiding van bijvoeding of is Nutrix sowieso nodig als ontbijt of voor de nacht? :think:
Groetjes,
Jippie
Nee 8)
Ik ben er alleen maar mee begonnen omdat Emma niet meer genoeg had aan haar 4 flessen. Volgens mij is t niet persé nodig, maar laat t ze evt wennen aan wat dikkere voeding. Volgens mij krijgen ook niet alle kindjes pap.
Bij Yvan hebben we ook eerst groente en fruit geïntroduceerd na 6 mnd.
Pap hield hij helemaal niet van, hij vondt de structuur denk ik niets of zo… het is nooit wat geworden met de pap en hij vindt brinta o.i.d. nu nog niets.
Wij zijn ook met 5,5 - 6 mnd begonnen met fruit als bijvoeding. Toen wilde ik aan haar schema sleutelen om met de tijden beter uit te komen, dus gaf ik haar ochtend fles pap (direct begonnen met bambix ipv nutrix :? , gelukkig heeft ze last gehad van die zware vezels 8) Zo kwam ze beter uit met haar fruit in de ochtend en de fles schoof dus op naar begin middag.
het is inderdaad geen must.
Neehoor, wij zijn begonnen met stukken groenten te geven, daarna fruit, en dan brood… En nu krijgen ze soms pap gewoon omdat ze dit lekker vinden :mrgreen:
Mijn kindjes zijn allemaal gek op pap (voor nutrix vanille). Ik heb ze altijd ergens tussen de 4-6 maanden eraan geintroduceerd. Dat ze er voller van gaan zitten was niet de hoofdzakelijke reden, maar wennen aan verschillende smaken wel! Met 1 jaar stap ik altijd over op Brinta maar de maanden ervoor leer ik mijn kids verschillende soorten pap/fruit/groentes kennen…op deze manier heb je volgens mij later ook geen lastige eters die niks lusten…
Mijn dochter kreeg toen ze iets van 4,5 maand oud was 2 scheppen nutrix door haar laatste flesje omdat ze niet genoeg had aan haar 5 flessen. Met 6 maanden zijn we begonnen met bijvoeden, maar we hebben haar nooit pap gegeven. Ik heb het wel een paar keer geprobeerd, maar ze wilde niet. Ze heeft dus ook nooit pap voor haar ontbijt gekregen maar gewoon een flesje en later een boterham.
nee hoor, als je kindje het nog niet nodig heeft…lekker niet doen!
Wij zijn eerst begonnen met fruit en groente als bijvoeding. Naar mate dat er meer flessen gingen vervallen, heb ik van de 1e een papfles gemaakt!
Luca heeft nog nooit pap gehad.