Mijn dochter is inmiddels 9 maanden.
Ik geef haar 's ochtends & 's avonds voor het slapen gaan bv. (en 's nachts ook vaak nog)
Omdat ik niet meer genoeg kan kolven (en mn kolfrecht inmiddels ook verlopen is) krijgt ze sinds anderhalve maand 's middags een flesje kv.
Nu was ik laatst op het cb en daar werd verteld dat ze inmiddels terug mag naar 2 flesjes op een dag. (heel raar dat ze het daar steeds maar over flesjes blijven hebben trouwens :think: )
De laatste voeding voor het slapen gaan zou ik langzaam af moeten bouwen. Nu ben ik dat helemaal niet van plan, ze slaapt al zo slecht, dus laat staan als ik haar 's avonds (en 's nachts)geen voeding meer geef.
Maar ik vraag me nu dus af, als zij 2 a 3 x bv krijgt op een dag, is het dan echt nog nodig dat ik haar 's middags kv geef? Of kan ik haar gewoon ook een flesje thee extra geven, en er vanuit gaan dat ze dan genoeg melk binnen krijgt? Als ik dan een voeding moet afbouwen dan het liefst die kv!
Ze eet trouwens verder goed overdag. 1,5 bh 's ochtends. s middags 1 a 1,5 bh. eens stuk fruit, haar avondeten (dat verschilt dan wel nog erg per dag) En een toetje.
xx Mel
Ik zeg nee, zo te lezen krijgt ze voldoende melk binnen en verder krijgt ze nog zuivel door toetjes en kaas e.d toch?
Weg met die kv :mrgreen: en lekker water/thee/sap :mrgreen:
Idd! Mijn dochter drinkt over het algmeen alleen nog s’avonds voordat ze gaat slapen, daarna later op de avond nog een keer. En de laatste 2 weken slaapt ze zo goed als door, en komt ze af en toe nog om te drinken. En s’morgens drinkt ze dan nog een keer.
Ze drinkt dan dus zo’n 3 keer op een dag bij mij.
Verder geef ik haar ook water overdag, dat vind ze lekkerder dan borstvoeding. Dat merk ik zelf en ook bij beide oppas drinkt ze nu beter water.
Soms wil ze overdag nog wel eens een slokje drinken bij mij, maar dat is niet veel.
s’morgen krijgt ze wat pap en een boterham. Die pap maak ik met volle melk. s’avonds krijgt ze wat vla na het eten.
Volgens mijn cb hebben ze 500 cc aan zuivel nodig, en volgens haar zitten ze daar zo aan. En dat hoeft niet perse kv of bv te zijn!
Gewoon thee of sap geven hoor aan 2 a 3x bv + thee of sap heeft ze echt genoeg aan
Dat is mooi :mrgreen: Morgen meteen proberen!
Denk trouwens als ze meer behoefte heeft aan melk, ze dan vast s nachts weer een xtje extra komt. Tekort zal ze niet komen.
Idd ik zou ook geen KV meer geven!
Ben het helemaal met bovenstaande berichtjes eens!