is het verlatings angst...

Hallo allemaal

Veron is bijna 11 maand en de nachten zijn op het moment echt drama. Hij sliep altyd zo lekker door. Nu word hij echt tig keer krijssend wakker. Troosten helpt dan bijna niet. Meestal haal ik hem er dan even uit zitten we even samen en word hij wel rustig zodra hij het idee krijgt dat ie weer in bed moet is het weer mis. Vannacht heb ik vanaf 2 uur met hem lopen lurken en om 5.15 ben ik er maar met hem uit gegaan. Meneer zit hier lekker te spelen alsof er niets aan de hand is pffff

Wij willen hem niet bij ons is bed leggen maar nu wilde ik vragen zijn er mensen die hun kindje net als ik er even uithalen om te troosten. Of is het misschien beter hem in zijn bedje te houden en vanaf daar te troosten.

Ik vind laten huilen in snachts echt het ergste wat er is maar ja wij werken allebij ook nog dus dit is ook slopend.

Wat hebben jullie gedaan in deze periode=

Groetjes en half slapende mama :zzz:

ik lees even mee. Hier ook precies hetzelfde.

Onze zoon wordt volgende week 11 maanden. De ene nacht gaat het goed en vannacht ook weer een drama. Is dan ook niet te troosten en als ik hem eruit haal dan gaat hij lachen en wijst naar zijn speelgoed. Zodra hij boven zijn bedje hangt, gaat hij al weer schreeuwen.

Vanacht om 5.20 maar een fles gegeven en daarna sliep hij tot 9.00.

Terwijl hij voorheen aan een stuk sliep van 20.00 tot 7.30.

Op het buro zeggen ze niet uit bed halen en laten huilen.Nou dat kan ik niet. Hij gaat er bijna van overgeven. EN wij werken ook dus je wilt de volgende dag wel mee kunnen doen.

Ze zeggen dat het bij de leeftijd hoort.Maar misschien heeft er iemand de gouden tip???

Groetjes Claudia

merlijn heeft het ook met vlagen een poosje gehad,

ik nam hem bij me in bed, sliep ie zo verder.

anders was ik echt gebroken de volgende dag.

nu slaapt ie weer gewoon lekker in z’n eigen bedje

maar ik weet niet of jullie dat zien zitten…

liefs van rose :-*

Nee hier wil ik niet aan beginnen om hem in bed te nemen…plus dat dit voor hem ook geen optie is want hij denkt dan hmm gezellig spelen dus dan gaat t helemaal niet lekker.

Ga hem denk ik gewoon niet meer uit bed halen maar gewoon in bedje troosten, kijken of dit beter is.

Nu is het bijna 11 uur en is meneer helemaal op omdat hij de hele nacht heeft lopen spoken. Nu wil ik dat hij wakker bijft tot zijn middag dutje hmmm kijken of dit gaat lukken :roll:

Is het geen sprongetje?

Zal zo even in het boek “Oei ik groei” kijken voor je…

Edit:

In het boek staat idd dat er tegen de 11 maanden weer een sprong komt.

“ze doen alles om vaker óp, aan en rond mama te komen en te blijven”

Een van de kenmerken is:

Slaapt hij slechter? De meeste baby’s slapen minder. Ze willen niet naar bed, komen moelijker in slaap en zijn eerder wakker…

Misschien een tip: Op de site van oei ik groei, kun je je gegevens invullen en dan krijg je via email bericht als er een sprong aan komt… Dan snap je je kindje beter en weet je wat er aan de hand is.

dat zou ook best een kunnen, een sprongetje…

volgens mij is die wel rond 11 maand

suuces :thumbup:

liefs van rose :-*

Ik weet niet of het nog steeds speelt, maar wij kampen momenteel met hetzelfde probleem: een krijsende Lotte om 5 uur in de ochtend… geen aanwijsbare reden (behalve dan dat er een klein zusje bij is en dat de beol waarschijnlijk wel verergert !)

Wat wij nu doen;

1 Keer eruit om haar eruit te halen en te verschonen en ons ervan te verzekeren dat alles okay is. Dan direct weer terug haar bed in, ondanks het niet willen en meteen weer gaan krijsen (kan het niet anders omschrijven… huilen is het namelijk niet meer :roll: ) Dan 10 minuten regel toepassen, of te wel: even 10 minuten laten gaan. Als het dan niet over is, terug naar haar kamer maar haar er niet uit halen. Alleen naast haar bedje gaan zitten en er gewoon “zijn”. Soms pak ik er een voorleesboek bij en lees ik een verhaal voor, soms neurie ik liedjes, soms ben ik er gewoon en doen ik niks. Zodra ze rustig is, zeg ik weer weltrusten en ga ik de kamer uit. Soms gaat ze dan weer huilen en dan gaat de 10 minuten regel weer in. Maar meestal is het hiermee over.

Merk wel dat ik vooral zelf heeel rustig moet blijven. Hoe rustiger ik ben, hoe sneller zij rustiger wordt.

De ene keer gaat het beter dan de andere keer… hou mezelf maar voor dat het een fase is en dat het kenmerk van een fase is dat het over gaat :wink: