Is het mogelijk om niet meer volledig bv te geven?

Ik ga vanaf half november weer aan het werk.

En nu wil ik eigenlijk niet gaan kolven op mijn werk, ik heb dat mijn zoon ook geprobeert, maar ik zit niet rustig genoeg (ligt aan mij) om te kunnen kolven.

Het is toch ook mogelijk om bijvoorbeeld alleen 's morgens en 's avonds bv te geven?

Dat lijkt me namelijk wel wat, want stoppen vind ik erg jammer.

Je productie is als je kleintje nog zo klein is nog niet stabiel genoeg daarvoor, met een maand of 7 pas. Als je dat nu al zou doen, dan bouw je eigenlijk af.

Daar was ik al bang voor… :think:

Ik geef Iris nu 3 keer borst en 3 keer flesvoeding.

Gaat prima, productie loopt niet terug.

Je moet doen waar jij je fijn bij voelt, ik hou ook niet van kolven. Dat geeft meer stress dan hoe we het nu doen. En als het dan afgebouwd wordt is dat maar zo. Maar wij zitten samen goed in ons vel op deze manier, dat is me meer waard.

Ik zou, als ik jou was, toch gaan proberen te kolven. je hebt er recht op he!

Ikheb een flesweigeraar gehad, en ik ben dus steeds heen gegaan om te voeden. Als ik terug kijk is het me eigenlijk helemaal niet zo zwaar gevallen als dat ik gedacht had dat het was!

Je kan het proberen en daarna kijken wat je gaat doen!

Je mag de kolftijd ook gebruiken om naar je kindje toe te gaan, te voeden en dan weer terug te komen. Als je kindje naar een KDV gaat die redelijk dichtbij is, dan kun je zelf heen en weer lopen/fietsen.

Je kunt ook kolven op het werk, zonder dat je je tot doel stelt om een minimale hoeveelheid te kolven. Ik vind het zelf altijd belangrijk dat ik een toeschietreflex voel, dat mijn lichaam een seintje krijgt zeg maar. Alle beetjes bij elkaar kunnen voldoende zijn voor 1 voeding of misschien wel 2 en de rest kun je 's avonds en/of in het weekend erbij kolven (en evt in de vriezer bewaren).

Bijv. dan kolf je 1x per dag op de dagen dat je niet werkt, terwijl je je kindje aan de borst hebt. Je kunt dan een bakje onder je andere tepel houden (dan drupt het er vanzelf uit), of een kolf tegelijkertijd gebruiken. Als ik dat tegelijkertijd doe, lijkt het kolven ook makkelijker te gaan.

Wat je dan verder tekort kunt, kun je aanvullen met kunstvoeding. Zo heb je nooit stress dat je te weinig hebt. Ik heb op het KDV ook altijd een pakje nutrilon nummer 1 staan. Mocht ik eens niet voldoende hebben kunnen kolven, dan kunnen ze dat erbij pakken. Maar dat is tot nu toe nog niet gebeurd.

Misschien kun je zo de tijd overbruggen, tot het moment dat je borsten gewend zijn en dan overgaan op 's ochtends en 's avonds voeden.

Het op zo’n jonge leeftijd afwisselen met kv betekend meestal afbouwen. Je productie zal waarschijnlijk terug lopen. Maar er zijn natuurijk ook voorbeeld waarbij het wel lukt om ‘deeltijd’ bv te geven. De vraag is alleen of je zelf dat ‘risico’ van een terug lopende productie wilt nemen.

Daarbij is er niet enkel het risico op het terug lopen van je productie, je loopt ook de kans dat er melkkliertjes verstopt raken en een eventuele ontsteking tot gevolg.

Het is aan jouw wat voor jou het zwaarste weegt. Bedenk ook dat kolven iets is wat je moet leren. Dat lukt niet van de ene op de andere dag. En wanneer je problemen blijft houden met het toeschietrefelx kan je hulpmiddel als een neusspray je helpen.