Hoi allemaal,
Even van me afschrijven… 1,5 week geleden had ik een positieve zw.test in mn handen. Heel licht streepje, dus voor de zekerheid afgelopen vrijdag nogmaals getest en ja hoor, het was duidelijk, zwanger! Helemaal happy dus. Maar helaas, 's avonds begonnen de krampen en bloedberlies. Het hele weekend heb ik veel helderrood bloedverlies gehad en krampen/zeurende buikpijn. Ik was er dus van overtuigd dat het mis is gegaan.
Vandaag toch de vk gebeld omdat het nog steeds niet over was en wat nu te doen… De vk geeft aan dat de kans groot is dat het mis is gegaan, maar dan moet ik nog wel het vruchtje verliezen en daarna moet het bloeden stoppen. Maar het kan ook dat het bloeden niet verklaarbaar is en ik nog wel gewoon zwanger ben (kans is wel klein omdat het bloeden geen goed teken is). Ook dan moet het bloeden vanzelf stoppen… He?? Het kan dus wel dat ik nog zwanger ben?
Ik ben erg emotioneel afgelopen dagen en de onzekerheid maakt het er niet beter op… Zucht… Hormonen…
Morgen moet ik de vk weer bellen voor een afspraak en dan evt. volgende we een echo…
Heeft iemand hier ervaring mee?
Euhm hier vaak bloedverlies als eerste aanwijzing dat er weer een miskraam aan zat te komen. Niet eens direct met krampen en buikpijn. Alleen bloedverlies is niet zo erg maar met krampen is vaak toch helaas een minder goed teken. De enige manier om ‘zekerheid’ te krijgen is wanneer je of overduidelijk een vruchtje verliest (waarna idd vaak de bloeding redelijk snel stopt) of een echo om te zien hoe het er vanbinnen uitziet.
Je kunt er waarschijnlijk niets mee, mijn berichtje kan je ook geen antwoord geven op je vraag natuurlijk. Hopelijk kan de VK dat wel voor je en nog fijner zou zijn wanneer je een positieve echo krijgt waaruit het tegendeel blijkt en dat een zwangerschap incl bloedverlies en krampen toch een gezond kindje gaat geven na de 9 maanden! Sterkte met het afwachten.
Hoi,
Sorry maar bloed en krampen zijn echt geen goed teken. Ik denk echt dat je van het ergste uit moet gaan. Ik heb nooit duidelijk het vruchtje verloren, alleen dus krampen en bloed. Bloeden stopt vanzelf, het is eigenlijk gewoon een hele hevige menstuatie. Alleen wist jij nu dat je zwanger was en dat doet gewoon heel erg veel pijn.
Sterkte ermee!!
vraag des noods een echo!
mijn moeder heeft bloedingen gehad en ik ben eruit gekomen
dus zeg nooit nooit wil je geen valse hoop geven maar vraag anders om eem echo hoe ver zou je nu moeten zijn?
Vandaag weer contact gehad met VK en volgende week staat een echo gepland. Ik ga er zelf vanuit dat het mis is gegaan, maar heb wel van meerdere mensen gelezen dat ze ook bloedingen met krampen hebben gehad en toch een gezond kindje ter wereld hebben gebracht. Of dat het er 2 waren en 1 vruchtje zijn verloren. Dus tja, het kan nog altijd 2 kanten op (ik heb immers al een tweeling, dus wie zegt dat dat het niet is geweest)… Maar de kans is wel klein en ik wil geen valse hoop hebben.
Gelukkig dus wel een echo gepland, dan weet ik het daarna in ieder geval zeker (en ook of het dan helemaal schoon is). De week daarna ga ik op vakantie, dus dan weet ik of ik alsnog wel lekkere cocktails kan drinken (positief bekijken)
@bianca&? wrote:
vraag des noods een echo!
mijn moeder heeft bloedingen gehad en ik ben eruit gekomen
dus zeg nooit nooit wil je geen valse hoop geven maar vraag anders om eem echo hoe ver zou je nu moeten zijn?
Ik zou nu 7 weken zijn, is dus nog erg vroeg dus zal een inwendig inderzoek worden :?
ik heb bloedverlies gehad zonder krampen.
was ook een miskraam.
idd een echo en je weet het.
sterkte :hug:
mijn ervaring is alleen maar negatief eigenlijk…Al mijn miskramen begonnen met krampen en bloedverlies.
Hopelijk voor jou ander nieuws!
@Cin. wrote:
mijn ervaring is alleen maar negatief eigenlijk…Al mijn miskramen begonnen met krampen en bloedverlies.
Hopelijk voor jou ander nieuws!
Heb je daarna nog wel een controle gehad dan, of niet? Ik heb woensdag een controle gepland staan, maar weet 99% zeker dat het een miskraam was. Zit dus een beetje te twijfelen of ik nog wel moet gaan… :?
Nee, ook omdat ik flink veel stolsels altijd verloor.
En daarna nergens meer last van, dus nooit op controle dan geweest.
Als ik nog last had gehad, van buikpijn etc. en dat de cyclus niet op gang kwam daarna, dan had ik wel nog de VK gebeld voor controle.
Zal ik er dan een ‘positief’ verhaal in gooien
Ik had met 5 weken wat kramp en vervolgens heel veel helderrood bloedverlies (daarna geen kramp meer gehad). Was ook overtuigd van een miskraam, het bloeden hield ook aan. In de eerste instantie wilde ik ook geen echo en controle, was er echt van overtuigd dat het mis gegaan was, kon niet ander met echt zooo veel bloed. Maar om zeker te weten dat alles schoon was voor een nieuwe poging wilde ik toch een echo, en die werd een week later ingepland. Ik bloedde wel nog steeds, maar voelde me vreemd genoeg ook misselijker worden. En toen hadden we dus geheel onverwacht een kloppend hartje op de echo ipv een lege baarmoeder.
Ellen laat de controle doorgaan. Zelfs als het alsnog mis is gegaan dan weet je dat 100% zeker. Bijna iedere VK zal ook een (na)controle plannen na een miskraam. Al is het om te bekijken of je baarmoeder weer ‘schoon’ is.
Dank voor het positieve bericht Ook wel fijn om te lezen dat dat ook kan. Ik heb geen grote stolsels verloren en geen vruchtje (niet gezien iig) dus wie weet… Maar dat is eigenlijk hopen tegen beter weten in.
Ik laat de controle toch maar gewoon doorgaan, we zullen zien…
Vandaag de echo gehad. Is idd een vroege mk geweest, maar ze kon zien dat het nu weer helemaal schoon is. Nu is het afwachten wanneer de cyclus weer op gang komt, omdat het verstoord is door de hormonen.
Ik ben blij dat ik geweest ben, het stelde niks voor en nu weet ik het tenminste zeker, ook fijn om te weten dat het nu helemaal schoon is. Werd echt supergoed geholpen, ze wenste ons nog sterkte en hoopte ons binnenkort weer te zien maar dan met positief nieuws
:thumbup:
Wat jammer Ellen, maar fijn dat je zo goed geholpen bent :hug: