is het een cadeautje?

@angelbaby wrote:

Had vanmorgen even een stomme opmerking in de stad.

Liep een oudere vrouw, die bleef staan om even goed naar de tweeling te kunnen kijken zegt ze ineens “wat is dat leuk hè… Voor een ander” Ik dus meteen terug gezegd dat het ook leuk is voor mij zelf hoor :wink:

:lol:

Hier zelf geen 2-ling, maar buuf is zwanger van 2. Ook zij hebben al 3 kids net als wij. Toen wij net wisten zwanger te zijn, hoorden zij net dat het er 2 waren… toen had ik wel zoiets: dat kan natuurlijk ook nog.

Zij krijgt idd regelmatig opmerkingen in de trant van ‘leuk voor jullie, maar ben blij dat…’ ‘zal wel druk worden’ etc etc. Ach druk is het nu ook al met 3 kids, straks nog beetje boel drukker.

Ze krijgt vast nog heeeeel veel opmerkingen na de geboorte als ze met de hele club kids op pad is… (en op zich krijgen wij die ook al wel hoor… goh 4… ja eh… nou eh… ja 4!).

@klavertje4 wrote:

@Anneke wrote:

‘Heeft u het zo, dit was het voor u, heeft u alles kunnen vinden?’
ik snap deze vraag nooit van winkeliers.. als ik bij de kassa kom zal ik alles wel hebben toch.. en anders vraag ik wel... dus ik kan me die bijdehante opmerkingen wel voorstellen

Niet iedereen vraagt dat dus, zo kun je dus toch vaak nog bij verkopen.
Daarbij vind ik het juist een hele vriendelijke vraag. Je wilt niet dat de klant de deur uit gaat, zonder de juiste spullen.
Ook zien ze niet altijd iemand in de winkel, of is een collega al iemand anders aan het helpen, en komen naar de kassa.

Daarbij hebben wij de geneesmiddelen achter de kassa en hebben mensen daar vaak nog wat van nodig.
Dat vraag ik dan eerst, voordat ik al aan het mandje begin, wat men ook niet altijd op prijs stelt.

En sowieso begrijp ik nooit waarom je maar bijdehand moet doen, als je de vraag overbodig vind.
Gewoon ja of nee is ook prima.

Maar goed, ik geloof dat mijn irritaties betreffende bepaalde klanten duidelijk zichtbaar zijn… :wink:

En die kwamen door dit topic boven drijven.

Het werkt niet altijd 1 kant op.

In het kader van semi-grappige antwoorden, maar dan in dit geval een serieus antwoord wat ik dan wel weer geweldig vond:

Leerling: “Op het nieuws zeiden ze vanmorgen dat er vandaag 70% kans op regen is.”

Juf: “Hoeveel procent kans is er dan op zon?”

Leerling na lang nadenken: “Hoe moet ik dat nou weten?!”

Juf bleef stil en de jongen gaf na mijn vraag hoeveel procent kans op ‘geen regen’ er dan was direct het antwoord: “30%”. Want geen regen betekende natuurlijk niet automatisch zon. :wink:

In winkels krijg ik ook met grote regelmaat niet zo heel intelligente vragen en opmerkingen. Meestal geef ik gewoon netjes antwoord en verbaas me dan in mezelf over de domheid ervan (want ja, sommige uitspraken zijn gewoon echt dom…en dan heb ik het niet over vragen mbt het gebruik van medicijnen ed)…

Ik herken de winkel ergenissen wel :lol:

Ik heb jaren bij een action gewerkt en in het begin moesten we de spullen nog prijzen. en alles met de hand aftikken op de kassa.

Dan stond ik bij de kassa en had ik iets zonder prijsje.

Dan zei de klant heel ‘lollig’ ‘Dan is het vast gratis haha haha’

Tjonge kwam niet meer bij :eh: En dat zinnetje heb ik in al die jaren al zo vaak gehoort. Ik lachte altijd maar een beetje mee :eh: Maar wat een lol hadden ze dan zelf. :roll:

Maar ook de doodoener: ‘Werkt u hier?’ Nee, ik loop voor de lol in een action bloesje zonder vorm erin :evil:

Maar ook wel leuke dingen meegemaakt. Een oude vent wat voor me op de knieen ging :lol: Hij had me zo onwijs laten schrikken dat het huilen me nader stond dan het lachen. En hij voelde zich zo schuldig dat hij zo zijn excuses aanbood. Een vent van in de 60 :lol:

Nog een onder het categorie ‘Dat zeg je toch niet’:

Een moeder heeft haar kind een aparte naam gegeven. Ze loopt trots achter de kinderwagen en komt een ouder echtpaar tegen. Ze bekijken vol interresse de baby. ‘En hoe heet het manneke?’ Moeder vertelt de naam. ’ Ach als hij maar gezond is he, dat is het belangrijkste!’

Mijn moeder is een hele ouderwetse moeder. Smsen, hyves, msn, ze snapt er helemaal niets van. ‘Zend je even dit en dat naar je broer?’ Ik heb geen beltegoed meer… 'Nou en, dan kun je dat toch wel even voor me zenden? (smsen dus :lol: ) ‘Nee daar heb je geld voor nodig in de vorm van beltegoed. ‘Oh…Dan bel ik hem zelf wel weer’

:roll:

Mijn schoonmoeder pas op Texel. ‘goh de schapen lijken hier precies on de schapen bij ons’’. Ja wat had je dan verwacht, dat de schapen op Texel blauw zijn?

@Mutsie86 wrote:

Maar ook de doodoener: ‘Werkt u hier?’ Nee, ik loop voor de lol in een action bloesje zonder vorm erin :evil:

@Mutsie86 wrote:
Mijn schoonmoeder pas op Texel. ‘goh de schapen lijken hier precies on de schapen bij ons’’. Ja wat had je dan verwacht, dat de schapen op Texel blauw zijn?

:lol: :lol: :lol:

Zelf zeg ik ook tegen een medewerker van een winkel altijd: “Mag ik even iets vragen?”

Ik snap dat het een vraag is waar als antwoord op gegeven kan worden: “Nee, dat mag niet”. :eh:

Maar wat kan ik dan vragen om iemand aan te spreken?

Ik vind het zo onbeleefd om gewoon te roepen. Hier doen ze dat best vaak, vind ik zo lomp.

Simpel gezegd om rare antwoorden te voorkomen moet ik zeggen: “Waar liggen de…” Maar dat weiger ik te zeggen, zo onbeleefd.

“Kunt u mijn vertellen waar… ligt” kan ook beantwoord worden met “ja, dat weet ik”

Zo flauw als je erover nadenkt…

die vraag van werkt u hier… dat vraag ik ook… vooral omdat je in heeeeeel veel winkels niet meer het verschil kunt zien tussen personeel en mensen die gewoon aan het winkelen zijn. (die hebben dan alleen maar een naamplaatje op… )

@Pitje27 wrote:

die vraag van werkt u hier… dat vraag ik ook… vooral omdat je in heeeeeel veel winkels niet meer het verschil kunt zien tussen personeel en mensen die gewoon aan het winkelen zijn. (die hebben dan alleen maar een naamplaatje op… )

en hoe vaak mij het al wel niet gevraagd is of ik ergens werkte :lol:

Loop ik daar met 1,2 of 3 kids, in mijn jas en dan nog (vaak een oudere medemens) of ik even kan helpen, waar iets ligt, of ik er werk etc etc.

Dan verwijs ik keurig naar een medewerker hoor, das ook de moeite niet… (en als ik toevallig weet waar het ligt wil ik dat ook nog wel aanwijzen :wink: ).

mamamarije… dat is zo ja… bij mij doen ze dat bijna nooit… maar ja woon in een dorp dus dan weet je dat heel snel.

ik vind het zelf wel fijn als de verkoopster/verkoper bedrijfskleding aan heeft… vele malen makkelijker of ze dan te vinden.

waar ik wel een hekel aan heb bij winkels.

ik vraag… Heeft u dat en dat

krijg je als antwoord… Als het niet in het schap ligt dan hebben we het niet.

mijn antwoord weer… ja maar als ik het kon vinden en in de schappen lag… dan hoefde ik het ook niet te vragen… misschien ligt het wel achter…

klopt hoor, soms zie ik ook heel moeilijk wie een medewerker is of niet. Maar een action kloffie pik je er wel tussen uit :mrgreen:

Ik ben dinsdag nog aangesproken in het zuiderzeemuseum. Een kind kwam vragen om een stempel. ‘Van mij mag je een stempel, alleen ik heb er geen’. Komt die moeder eraan. ‘Ja maar ze heeft een stempel verdiend dus hoort ze een stempel te krijgen’. Ja dat geloof ik wel, maar ik werk hier niet :lol:

Snap dr wel, ik was er met mijn werk, en mijn groepje stond bij mij dus kinderen om me heen. Daar is een medewerker ook niet snel te herkennen. Ze hebben wel iets blauws aan met een naambordje, maar niet specifiek een bepaald pakkie.

@Mutsie86 wrote:

klopt hoor, soms zie ik ook heel moeilijk wie een medewerker is of niet. Maar een action kloffie pik je er wel tussen uit :mrgreen:

Ja sommige winkels weten hun mensen wel heeeel vreselijke kleren aan te trekken :shifty: En dan te bedenken dat bedrijfskleding vaak helemaal niet zo goedkoop is… dan had je er ook wel iet fatsoenlijks voor kunnen kopen toch?

Was hier laatst bij de Etos en daar hadden ze leuke nieuwe kleren vond ik :thumbup: Oké je trekt het nog steeds niet gewoon aan… het is duidelijk werk kleding, maar zag er wel leuk uit en niet oncomfortabel.

@Nicje wrote:

Zelf zeg ik ook tegen een medewerker van een winkel altijd: “Mag ik even iets vragen?”

Ik snap dat het een vraag is waar als antwoord op gegeven kan worden: “Nee, dat mag niet”. :eh:

Maar wat kan ik dan vragen om iemand aan te spreken?

Ik persoonlijk vind het juist prettig als iemand zo op me afstapt.

Meteen beginnen met je vraag ‘waar ligt de …?’ bijvoorbeeld, terwijl ik langsloop vind ik niet zo netjes.

Als een medewerker dan zegt ‘nee, dat mag niet’, dan heb je wel een flapdrol uitgezocht. En in functie kun je dat ook gewoon niet maken, dat ten eerste.

Ik werk dus bij Etos, maar vind de kleding mwah…

Wij dragen het sinds deze week, en ik heb nu vakantie, dus nog niet aangehad in de winkel.

Echt zo’n stomme sjaal, de kleinste broek die me eerst prima paste daar verzuip ik nu in.

Blousjes en vestjes zijn oke. We voelen ons overigens wel ineens KLM-personeel nu… :wink:

@Anneke wrote:

We voelen ons overigens wel ineens KLM-personeel nu… :wink:

ja dat klopt, het heeft wel een hoog stewardessen gehalte…

Ben trouwens benieuwd. Er werkt hier 1 man bij de Etos, maar die heb ik nog niet in nieuwe outfit gezien. Vast niet hetzelfde sjaaltje om neem ik aan :lol:

Wij hebben ook 1 man, onze baas.

Hij zit nu in de ziektewet tijdelijk dus heb het ook nog niet gezien, maar dat blijft beperkt bij broek en blouse, haha.

We hebben ook rokken :shifty: :mrgreen:

Als we nu een mooi mutsje hadden konden we met dienbladen rond ‘Koffie, thee?’ ‘Wilt u alstublieft uw gordel vastmaken, dank u’. :mrgreen:

Ik was net in een winkel kleding aan het passen en kreeg de vraag of het allemaal wel goed ging. Dus ik zeg, toch wel een beetje verbaasd, dat het prima gaat. Zegt die verkoopster: “ja, want het is zo stil”. :mrgreen: Heb maar gezegd dat het een beetje vreemd zou zijn als ik in mijn eentje zou staan te praten. Daar was ze het wel mee eens. :wink:

@Nienke123 wrote:

Ik was net in een winkel kleding aan het passen en kreeg de vraag of het allemaal wel goed ging. Dus ik zeg, toch wel een beetje verbaasd, dat het prima gaat. Zegt die verkoopster: “ja, want het is zo stil”. :mrgreen: Heb maar gezegd dat het een beetje vreemd zou zijn als ik in mijn eentje zou staan te praten. Daar was ze het wel mee eens. :wink:

doe jij dat nooit als je kleren past?! Beetje gezellig tegen jezelf kletsen wat je er van vindt :lol:

Ja, of zo’n soort liedje als uit de Herbal Essence reclame zingen en erbij dansen als iets leuk staat en een heel verdrietig liedje als het niet staat. 8)

@Nienke123 wrote:

Ja, of zo’n soort liedje als uit de Herbal Essence reclame zingen en erbij dansen als iets leuk staat en een heel verdrietig liedje als het niet staat. 8)

wordt het wel ontzettend gezellig van in de paskamers denk ik :thumbup: