Is het al tijd voor een speen?

Even een vraag over spenen (voor degenen die een fopspeen geven aan bv-kindjes.)

Wanneer zijn jullie begonnen met de speen te geven?

Mijn mannetje heeft namelijk moeite om in slaap te komen. Dan wil hij continu mijn pink. Maar ja, ik heb hier ook nog 2 meiden ronddartelen die ik niet 10 minuten beneden aan laat modderen (met het oog op mijn meubels etc… ;)) als meneer moet slapen en mijn pink wil hebben. Na 10 minuten spuugt hij namelijk zelf mijn pink uit en slaapt hij lekker.

Dus een speen zou ik wel handig vinden, zodat hij zonder mijn pink in slaap kan vallen.

De reden dat ik het vraag is dat bij de jongste het aanleggen een probleem is geworden omdat ze te vroeg een fopspeen kreeg (kv zei dat tepel/speen-verwarring een overtrokken verhaal was, en ik was zo naief om haar op haar woord te geloven… :roll:)

Anyways, mijn mannetje drinkt heel goed aan de borst en hapt goed aan. Dus zou hij nu (na bijna 5 weken) toch wel een speen kunnen krijgen?

(Overigens heb ik hem al wel aangeschaft; een combi ipv een dental speen (lijkt meer op mijn pink en tepel) van Difrax.)

M.ar.tijn heeft toen hij 4 dagen oud was al een speen gekregen… omdat hij een enorme zuig behoefte had en ik geen zin had om uren met hem op de arm te gaan zitten met mijn pink in zijn mond. Moet wel zeggen, dat ik wel goed in de gaten heb gehouden of hij nog steeds goed hapte en dronk. Was dit nl. niet het geval geweest, dan was de speen resoluut de deur weer uit gegaan.

Probeer het anders eens overdag uit, als hij in de box/wipper ligt.

Succes!!

De tweede dag al :oops:

Yari bleef maar huilen en hij had zo’n zuigbehoefte.

Achteraf had ie gewoon honger denk ik, want de bv moest nog op gang komen.

Maar hier nooit last gehad van tepel speen verwarring gelukkig.

Wij zijn na 2 weken met de speen begonnen. Alleen de difrax spenen heeft onze dame altijd uitgespuugd :lol: Beetje jammer dat ik die het leukste vond met het kleinste schildje, maar mevrouw bliefte ze niet. Die wilde in het begin alleen de avent speen (met mega schild) en later ook de bibi (met voornamelijk dicht schild, zodat haar hele mondje altijd nat was) Maar goed denk dat je het idd eens moet proberen en dan goed in de gaten moet houden of er ng wel goed aangehapt wordt.

succes.

Hier ook al na een paar dagen. Bij de oudste ook gedaan en nu weer en bij allebei gaat/ging de bv prima! Gewoon doen dus!

Bedankt voor jullie reacties! :-*

Nou, ik heb het geprobeerd hoor.

Hij vond het eerst maar niets, maar uiteindelijk pakte hij hem toch, viel ermee in slaap en heeft heerlijk liggen tukken.

Nu heb ik een extra “probleem”, want ik heb spruw in mijn borst en daardoor is het voeden nog vrij pijnlijk. :thumbdown: Maar ik houd wel in de gaten hoe het aanleggen gaat. We zullen even kijken hoe het loopt.

Hier na 4 maanden toch aan de speen

3 dagen. Timo had een enorme zuigbehoefte, en begon te duimen. We hebben liever dat hij een speen gebruikt, omdat het bij hem denk ik makkelijker af te leren.

Ik gebruik die speen ook, omdat Timo ook graag met de pink in slaap viel. Maar dan kan ik een heletijd naast zijn bed staan, dat hij eens in slaap valt. Hij pakte hem na een dag, was even wennen denk ik…

@mamma van sharondenise wrote:

De tweede dag al :oops:

Yari bleef maar huilen en hij had zo’n zuigbehoefte.

Achteraf had ie gewoon honger denk ik, want de bv moest nog op gang komen.

Maar hier nooit last gehad van tepel speen verwarring gelukkig.

Hier ooK!

Hij doet het super met de speen!!!

Valt snel in slaap en ik hoeft niet meer lang bij hem te blijven terwijl de meiden de tent afbreken… :wink:

En het aanleggen gaat ook nog steeds goed, dus geen probleem!

Bedankt voor jullie reacties. :thumbup: