Is er iemand bekend met Dysfagie?

Mijn zoontje heeft al vanaf dat hij vast voedsel krijgt last van kokhalzen en traanoogjes. Het kokhalzen is met het eerste jaar verdwenen (anders had hij naar Logopedie gemoeten) maar die traanoogjes zijn 2x zo erg geworden.

Bij alles wat Luuk eet, lopen de tranen over zn wangen en niemand kan me een verklaring geven waarom!

Ook heeft hij steeds snotneuzen met het eten dus je begrijpt dat dat geen prettig gezicht is, een “huilend” kind met een vieze neus tijdens etenstijd.

Maar vooral de vraag: oh waarom huilt hij nou?, daar word ik nu na 2 jaar best moe van, ik heb dan geen zin meer om uit te leggen waarom hij traant.

Maar ik word ook erg onzeker over het feit dat de dokter, noch het CB me iets kan vertellen over dit tranen.

:cry: :cry: :cry: :cry:

ik ben geen arts maar ik denk het volgende



als je eet neemt de speeksel-produktie toe

en worden de slijmvliezen geprikkeld



dus vocht overal :wink:

alleen bij hem dus een beetje teveel



ik zou met een kinderarts gaan praten :-*

Ik neem aan dat je al een rijtje artsen gehad hebt, aangezien je een diagnose hebt. Hebben zij je dan niet verteld of het ooit wel of niet over gaat :think:



Kan me voorstellen dat het erg rot is om te zien… Heeft je zoontje er ook last van?

@pientje wrote:

Ik neem aan dat je al een rijtje artsen gehad hebt, aangezien je een diagnose hebt. Hebben zij je dan niet verteld of het ooit wel of niet over gaat :think:



Kan me voorstellen dat het erg rot is om te zien… Heeft je zoontje er ook last van?






Ik heb de diagnose zelf moeten stellen want niemand kon me vertellen wat het was!!! Toen ik een verhaal las in de Wij jonge ouders, las ik het verhaal van Luuk en heb het artikel bij de arts onder haar neus geschoven. Ja zei ze, dit heeft Luuk. :think:



Waarschijnlijk zal ik binnenkort dan maar een kinderarts in het ziekenhuis gaan raadplegen want ik wil nu onderhand wel eens weten wat het is en waar die traners vandaag komen!