Is er een kapper in de zaal? (Verven)

Hallo allen,



Ik ben van mezelf blond. Vroeger heel licht blond, nu steeds donkerder.



Nu wil ik het graag wat lichter gaan kleuren, en ik dacht aan kleur 9.1. Bewust de astint, want mijn haar heeft ook een astint maar wordt erg snel oranje.



Ik heb alleen aan één kant nog een paar lowlights en ik ben bang dat die raar gaan opkleuren als ik er een kleuring overheen doe. Ze zijn een natuurlijke kleur bruin, zonder roodheid oid erin.



Ik denk dat ik die 9.1 op zich wel aandurf, omdat ik weet dat een standaard kleuring niet ontzettend veel lichter kleurt als je het niet bleekt.

Van mezelf is mijn kleur ongeveer een 8 of tussen 7 en 8 in.



Alvast bedankt!

Lastig.



Het blijft een gok wat er gebeurt met die lowlights. Ligt eraan welk merk, welke stoffen en hoe beide kleuringen op elkaar reageren.

Er is een kans dat ze inderdaad niet zo licht worden als de rest of blijven steken op geel/oranje. Daar is geen zinnig woord op te zeggen.

9.1 is op zich een mooie kleur,maar wat er werkelijk in zo’n pakje zit en met welke hoogte waterstofperoxide speelt ook een rol.



Mocht je de gok nemen,dan zou je eventueel een pakje blondeer/highlights er bij kunnen kopen,voor het geval die stukken die nu donkerder zijn alsnog met kamstrepen bij te werken.

Helemaal egaal maken, zal moeilijk worden.

Je kan ook eerst de lowlights bewerken met blondeer voordat je aan de slag gaat,maar kan me voorstellen dat het lastig in te schatten is hoe je dat moet doen en tot hoever.



Voor mij is het al heeeeeeel wat jaartjes terug dat ik me daar mee bezig hield,maar de vraag zo op een forum beantwoorden is denk ik zelfs voor een praktiserend kapster erg lastig.

Bedankt!



Voor die 9.1 ben ik op zich niet zo bang, ik heb namelijk een keer een lichtere kleur over een te donker uitgevallen kleur gedaan en die deed…niks. Het zag er ietsje frisser uit.



L’oreal casting (glossy blondes :roll:) is momenteel de enige die een 9.1 heeft (alles is goudblond, argh). Het zou niet erg zijn als ze niet even licht worden, helemaal egaal vind ik niet eens echt mooi, maar als ze knaloranje worden…



Snap wel dat het moeilijk voorspellen is hoor! Als ik geld ‘over’ had zou ik het gewoon bij de kapper doen, zeker omdat blond m.i. heel moeilijk mooi te houden is. Maar ik heb eerder een kleur van dat merk gehad en die vond ik erg prettig, alleen viel die (veel) te donker uit. Lag niet aan verf maar aan mijn keuze :lol:

Ik denk dat je het gewoon kan proberen. Hema heeft voor 5 euro (meen ik) een pakje highlights waar ik best tevreden over ben (behalve dan dat je hem veel langer moet laten zitten dan staat aangegeven om het geel te voorkomen). Misschien kan je zoiets erbij nemen voor de plekken van de lowlights. Als het tenminste een duidelijke plek is waar het zit.

Helemaal wegkrijgen doe je het niet,maar als je na de verf met een dun kammetje lichte streepjes zet op de toplaag (ongeveer waar de lowlights) zitten,dan is voor het oog de toplaag wat lichter en (hopelijk) mogelijke oranje/gele plekken wat lichter.



Geef alleen geen garanties. Ben benieuwd.

Mijn ervaring met het blonderen met zo’n pakje is dat alles mooi geblondeerd wordt, behalve eerder geverfde delen. Als ik dus een eerder geverfd deel wilde blonderen gebruikte ik 9 of 12% H2O2 met blondeerpoeder, maar dat spul is wel echt slecht voor je haar.



Met een pakje blondeer zoals jij het zegt werd bij mij vaak het al geverfde deel niet of maar heel traag lichter (als het er bijv. een uur in zat) terwijl uitgroei / niet eerder geverfde stukken veel sneller de juiste kleur hadden (in 10 minuten).

Nou, ik ga vanmiddag maar eens kijken. Heeft iemand toevallig ook ervaring met de gewone verf van de hema?



9.1 is nogal een zeldzame kleur in de winkels, helaas. Bijna alles heeft goud- of roodtinten.



Of misschien wacht ik wel tot het eind van de maand, vakantiegeld moet genoeg zijn om het bij de kapper te laten corrigeren :lol:

Ik heb het toch gedaan en het resultaat is prima :mrgreen:



Het is in ieder geval een tint lichter en oogt een stuk frisser.

Helaas was het al donker toen het goed droog was dus het uiteindelijke resultaat zie ik morgen pas bij daglicht, maar tot zover ben ik heel tevreden.



En geen ammoniak is in ieder geval zolang ik nog zwanger ben een fijn idee :thumbup:



Wel een beetje auw op mijn hoofd en vooral jeuk, maar het was prima te doen. Echt, per zwangerschap wordt mijn huid gevoeliger! Het begon op mijn gezicht, en nu ook mijn hoofdhuid en benen :think: