Jullie verklaren mij vast voor gek… maar ik vraag mij dit serieus af…
Tijdens het tikken van mijn andere vraag (over de onrustige baby) was ik een aantal positieve dingen aan het opnoemen van Annika.
En ik kwam eigenlijk tot de conclusie dat ze eigenlijk (behalve haar onrust) wel heel erg makkelijk is.
Ze heeft vrijwel de hele dag een goede hum, lacht veel, schateren zelfs, ze is niet eenkennig en is dat ook echt nooit geweest… je kan haar bij iedereen in de armen stoppen en ze heeft vrijwel meteen de grootste lol met de persoon in kwestie.
Is het niet nuttig dat baby’s een eenkennige periode hebben?
Ik had dat geloof ik een keer gelezen :think:
Huil uurtjes heeft ze ook nooit.
Ze huilt zelden tot nooit, alleen als ze trek heeft of moe wordt gaat ze een beetje mopperen en piepen.
Slapen gaat perfect…
Voordat jullie dit als een grote grap zien, of denken dat er een steekje los zit bij me… ik ben echt serieus (dat steekje los zou nog wel kunnen kloppen ).
Alle problemen die nou eenmaal bij het opgroeien horen, zijn er volgens mij voor een goede reden.
Ik heb wel eens gehoord dat de makkelijke baby’s later vaak draken van pubers worden.
Zou dat misschien komen omdat ze die broodnodige ontwikkelingsprobleempjes niet gehad hebben?
Of zou het een fabeltje zijn en moet ik gewoon genieten van onze gemakkelijke tante…
hoe oud is je kindje? Eenkennigheid is hier nu pas aan de orde. Daarvoor precies zoals jij het beschrijft.
Hier ook een super makkelijke baby gehad, ik zou zeggen geniet er lekker van!!
De karaktertrekjes die bij een bepaalde leeftijd horen komen echt wel hoor!!
Zo nu en dan een stukje behang zou handig zijn
We zullen het zien als ze pubers zijn. Ik krijg dan één heel gemakkelijke puber en waarschijnlijk een monsterpuber.
In je andere topic las ik dat Annika nu 8 maanden is…eenkennigheid kan dan nog komen.
Jinthe is ook een heel makkelijk kind, maar ook heeft ook heel veel bewegings- en ontdekkingsdrang. Jinthe is mijn eerste kind, ik kan haar dus niet met een ander vergelijken, maar ik heb niet het idee dat ik daardoor een mindere band met haar opbouw. Ik laat haar lekker haar gang gaan, ze zoekt tussen het spelen door regelmatig contact en ik speel regelmatig met haar mee of til haar gewoon even op. Al mis ik het knuffelen ed soms best wel, maar ja, Jinthe heeft weer andere fijne dingen, ik denk dat dat wel tegen elkaar opweegt (voor mij dan tenminste).
Ik weet niet meer precies wanneer Jinthe eenkennig werd, maar ze is het wel geworden, terwijl ze daarvoor echt een allemansvriendje was. Eenkennigheid is een teken dat het kind verschil maakt tussen mensen en dat de hechting tussen kind en ouder op gang komt (hoewel ik denk dat er best ook kinderen zijn waarbij dat allemaal goed is zonder die fase). Voordat je je zorgen gaat maken zou ik gewoon nog even afwachten, wie weet komt het gewoon nog. En verder vooral proberen te genieten van je makkelijke, ondernemende dochter, mocht het dan veranderen, dan heb je in ieder geval een periode een makkelijk kind gehad.
en je kan ook gewoon ontzettend mazzel hebben :inlove:
Mies is altijd een vrolijkerd geweest, lachte heel snel, had in zijn slaap altijd al een grijns op zijn gezichtje, sliep met 7 weken door en is er nooit mee opgehouden, zelfs een weekje ziekenhuis door RS kon hem niet uit zijn ritme halen, eenmaal thuis was het gewoon als vanouds. Hij was toen wel iets huileriger als we hem veel vervoerden, dus we lieten hem met rust en veel slapen (iets wat niet iedereen goedkeurde want ik liet hem dan ook wel slapen terwijl ik de kids naar school bracht :shifty: )
Eenkennigheid is hier maar zeeer minimaal aan de orde geweest en zodra je een grapje met hem maakt is het goed. Hij vind alles in het leven geweldig en 1 van zijn eerste woorden die hij goed zei was " gjappig"
Hij word bijna 2 en is nog steeds het zonnetje in huis. Tuurlijk heeft hij zo zijn buien en is af en toe dwars, maar over het algemeen roep ik nog steeds dat ik er zo wel 10 wil hebben.
Het kan ook gewoon karakter zijn hoor… heerlijk toch :inlove:
alleen al bij het lezen van het woordje schateren hoef je je geen zorgen te maken.
als ze lekker overal naar grijpt en kijkt en een soort van comminucatie is dan zit het wel goed hoor.
ik begrijp je onzekerheid want ergens klopt het wel maar dan toch ff anders mijn zoon is meer dan 18mnd een baby geweest, zette je hem neer dan zat hij er een uur later ook. hij ging niet op onderzoek uit en lachte amper er was geen conact je moest je uitsterte best doen om hem aan het lachen te maken. huilen deed hij ook bijna niet alleen als hij wilde eten en dan nog was het heel zacht.
mijn moeder zei ooit een kind moet zich opjonge leeftijf (4mnd) ergens aan vast kunnen pakken een staaf en als je kind blijft hangen dan zit het goed (zonder hetzelf vast te houden, grijp instinct) of dit waar is weet ik niet maar mijn zoon kon dat niet en toen zei me moeder er is iets net goed met hem en dat was ook zo.
maar meis soms kan je gewoon mazzel hebben geniet er lekker van voor je het weet zitten ze in de puberteid
Idd, gewoon van genieten Mijn zoontje is ook nooit eenkennig geweest, heeft in totaal 1 keer heel even gehuild toen ik hem naar een oppas bracht, maar dat was na 2 seconden over toen we even samen speelden.
Verder vindt hij het ook allemaal prima. Een poosje niet om bij anderen in zijn tentje te slapen, maar andere mensen maakt hem totaal niks uit.
Mensen vragen nogal eens aan me: huilt hij ooit wel? Is hij ooit wel vervelend?
Tja, heel af en toe best wel hoor maar wel heel erg weinig. Hij is gewoon vooral vrolijk en blij. Schijnt hij van zijn moeder te hebben ik ben ook erg weinig chagrijnig of uit mijn hum. Daarvan vragen veel mensen zich ook af of het wel normaal is. Ach, ik ben er gelukkig mee, en mijn zoon volgens mij ook, dus dan is het toch prima
Cell:
Hij vind alles in het leven geweldig en 1 van zijn eerste woorden die hij goed zei was " gjappig"
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
lekker he zo’n kind
Hier precies het zelfde hoor!
Altijd vrolijk hoe ziek ook (dit is tevens dan ook weer een heeeeeel groot nadeel :-()
Sliep door vanaf zijn 2e dag
nooit eenkennig
slaapt overal (als we uiteten gaan gaat hij ook altijd mee)
nooit humeurig
wordt niet vervelend als hij moe is, maar gaat gewoon vrolijk door en als je hem dan in bed legt is hij meteen weg ook
vermaakt zich werkelijk met alles en iedereen
stapt (oke kruipt) overal zo op af of hij het nou kent of niet…
Eet/drinkt als een dijker…
slaapt tot minimaal tot ergens 07:30 - 09:30 uit :shock:
En ook hij heeft de nodige gezondheidsproblemen en ziekenhuisopnames gehad.
Echt een heerlijk kind, we willen graag een 2e maar ik vraag me dikwijls af of een 2e ook net zo makkelijk zou kunnen zijn, want dat kan ik me dus bijna niet voorstellen :oops:
ik zou zeggen maak je geen zorgen maar geniet heerlijk van haar :inlove:
hier ook een super makkelijk kind!
Huilt haast niet, lacht bijna altijd, niet eenkennig, kan zichzelf goed vermaken, geen huiluren gehad…
Een heerlijk kind dus!
toch een vraag aan de moeders met makkelijke kinderen: had je het idee hier kan ik er wel 10 van hebben?
(echt lettelijk!)
hier na een drifkikkertje ook een heeeel makkelijk kind. Ok hij is nog maar 4 maanden, maar altijd lachen, als hij het niet naar zijn zin heeft moppert hij wat, maar huilen doet ie bijna nooit.
alleen weigerd hij momenteel zijn flessen goed te drinken, maar dat deed zijn broer ook… :?
@monique wrote:
toch een vraag aan de moeders met makkelijke kinderen: had je het idee hier kan ik er wel 10 van hebben?
(echt lettelijk!)
Tien niet, maar dat heeft ook met mijn eigen gezondheid en het actieve van Jinthe te maken. Maar als ik zeker zou weten dat een tweede net zo zou zijn, dan zou ik het wat dat betreft wel weten.
@monique wrote:
(echt lettelijk!)
JA :inlove: :mrgreen: maar financieel gezien denk ik dat we dat niet trekken
Maar als het aan ons ligt komen er zeker nog 3 kids bij
hier kan ik er ook wel 10 van hebben hoor! Financieel ook niet maar verder wel!!
Van Model Mies kan ik er echt wel 10 handelen… alleen heb ik er ook nog een modelletje Niek en een modelletje Peet bij… en vooral model Peet telt voor wel 4, dus dan zitten we nu al wel aan 6 kindjes gevoelsmatig en dan komt er nog een model baby onbekend bij…
Financieel is dit ook wel een beetje de max, tenzij we bereid zijn in te leveren. Maar Mies is echt een heerlijk guppie en zo makkelijk had ik ze graag allemaal gehad.
Maarja… dat heb je dus niet voor t zeggen… :shifty:
@monique wrote:
(echt lettelijk!)
Nou, niet tegelijkertijd hoor :shock:
Maar als Annika een uurtje (of 2) later wakker zou worden… dan heb ik weinig meer te wensen…
Gisteren de buurvrouw op bezoek gehad. Die was ook al verwonderd hoe makkelijk ze is.
Ik kan haar soms echt een paar uur haar gang laten gaan in de box. Af en toe hoor ik dan een kreetje, of een beginnend “mamma” geluidje. Dan piep ik eventje over de rand heen, krijg ik een lieve lach en na een aai over haar bolletje gaat ze gewoon weer haar gangetje.
Ik moet wel opletten dat ze af en toe niet altijd op de laatste plaats komt qua aandacht geven. De oudste kan de aandacht nogal eens op eisen… en dan denk ik opeens na een tijdje…oeps…Annika was er ook nog :oops:
@Happy mommy wrote:
@monique wrote:toch een vraag aan de moeders met makkelijke kinderen: had je het idee hier kan ik er wel 10 van hebben?
(echt lettelijk!)
Nou, niet tegelijkertijd hoor :shock:
Maar als Annika een uurtje (of 2) later wakker zou worden… dan heb ik weinig meer te wensen…
Gisteren de buurvrouw op bezoek gehad. Die was ook al verwonderd hoe makkelijk ze is.
Ik kan haar soms echt een paar uur haar gang laten gaan in de box. Af en toe hoor ik dan een kreetje, of een beginnend “mamma” geluidje. Dan piep ik eventje over de rand heen, krijg ik een lieve lach en na een aai over haar bolletje gaat ze gewoon weer haar gangetje.
Ik moet wel opletten dat ze af en toe niet altijd op de laatste plaats komt qua aandacht geven. De oudste kan de aandacht nogal eens op eisen… en dan denk ik opeens na een tijdje…oeps…Annika was er ook nog :oops:
idd dat bedoelde ik tegelijk!
dat kon bij mijn oudste wel heel makkelijk.
die hoefde je niet in de gaten te houden die wilde niets eens aandacht die kon uren zitten spelen met onderzettertjes van de tafel.
ben wel eens perongeluk in slaap gevallen schrok wakker en meneer zat nog op de zelfde plek.
mijn oudste zoon is verstandelijk gehandicapt met een forse achterstand vandaag ook de extreme makkelijkheid.
met 2jr veranderde dat wel helaas :mrgreen:
dus meis je hebt echt een heel gewoon lekker makkelijk kindje.
Heerlijk… :inlove: