hallo
ik weet helemaal niet vanaf wanneer je hier eigenlijk mag schrijven.
Maar wij zijn nu vanaf augustus bezig.
dit is eigenlijk niet lang, maar in mijn ogen duurt het wel te lang.
ook twijfel ik of ik naar de ha moet gaan.
Ik heb namelijk een menstruatie van bijna 2 weken.
het begint 2dgn met bruinverlies, daarna barst het los en wel zo erg dat ik me om het half uur moet verschonen met de super plus tampon. snachts moet ik zelfs de wekker er voor zette.
dit duurt zon 4 dagen. daarna heb ik weer zon 5 dgn licht bloed/ bruinverlies.
Ik zou je vloei klachten wel even met je huisarts bespreken!
Plus dat je er een risico mee loopt om bloedarmoede te gaan ontwikkelen.
het kan nooit kwaad om even contact op te nemen met de huisarts. Of hij/zij je kan doorverwijzen zal van verschillende zaken af. Zo zullen vrij jonge vrouwen waarschijnlijk wat later worden doorgestuurd dan meiden boven de 30. Gewon even bellen.
Menstruatie klinkt erg heftig. Alleen daarom is het wellicht al fijn om eens naar een gyn te gaan.
Succes!
sssssttt ik ben 30
Een huisarts onderneemt vaak pas actie als je minimaal een jaar bezig bent. Jullie hebben al twee kindjes, dus de kans is klein dat er iets aan de hand zou zijn. Je menstruatie klinkt wel heftig, maar ik vind het op zich niet extreem lang. De eerste dagen bruinverlies hoor je officieel niet mee te tellen, dat hoort nog bij de voorgaande cyclus. Dus dan zou je inclusief bruinverlies erna 9 dagen bloedverlies hebben. Wel langer dan normaal, maar volgens mij wel binnen de normen, omdat het de laatste dagen om bruinverlies gaat.
Je kan altijd even bij de huisarts langs gaan, maar qua zwanger worden zal er nog geen actie ondernomen worden aangezien je nog maar 5-6 maanden bezig bent. Succes!
nee maar qua zwanger worden, zou ik dat ook nog niet vragen.
bij de tweede hebben we er ook een jaar over gedaan.
toen waren we al wel bij een gyn.
daar bleek toen dat ik te weinig slijmvlies had in de baarmoeder.
een maand later was ik wel zwanger
De meeste HA sturen door wanneer er met 12 maanden geen zwangerschap optreed. Maar aangezien je met een soort ‘dubbel’ probleem zit want ws zou een HA als oplossing voor je heftige menstruatie aandragen aan de pil te gaan. Niet echt een optie want het tast de vruchtbaarheid nogal aan
Maareuh bellen hoor, kans is groot dat je zo een doorverwijzing voor de gyn op zak hebt. Even alles nakijken want een echo bv is zo gemaakt. En aangezien je kort voor je nieuwe cyclus zit zou ik niet te lang wachten. Wie weet heeft de gyn al snel een plekje voor je want meestal willen ze op meerdere tijdstippen in je cyclus een echo maken (evt bloedprikken voor hormoonwaardes) om je baarmoederslijm goed te kunnen beoordelen. Stel je voor je heftige menstruatie komt door veel baarmoederslijmvlies (geloof dat over de 12/13 mm veel is :think: tast je vruchtbaarheid ook aan aangezien een embryootje niet kan innestellen) dan kan een gyn een curettage voorstellen. Vaak normaliseert het daarna. Dit kan overigens evt ook chemisch met Primolut bv. Maar vooruit ik ben zo wat aan het speculeren bel je HA even dan weet je morgen ws al meer. :thumbup:
Je kunt toch gewoon naar de ha bellen, misschien kun je nu al terecht.
Gewoon doen hoor!
Ik wilde gaan reageren op dit topic maar zie nu je banner… Gefeliciteerd!
ja idd
ik ben zwanger, ben zooooooooooooooo blij
gefeliciteerd…!
dat wordt dus 9 maanden geen menstruatie :mrgreen:
ja JOEPIE