Hallo,
Ik wist ff niet hoe ik de titel moest formuleren.
Mijn vraag is dus:
Ons kleintje is regelmatig ‘ziek’, hij heeft dan (hoge) koorts.
Laat ik zeggen: vanaf december is hij nu al ong. 4 keer ziek geweest, dan bedoel ik: oogjes ontstoken, neusverkouden, (hoge) koorts.
Nu vertelde ik aan mijn broer dat de kleine dus alweer ziek is, hij zegt dus dat een baby ‘gewoon’ heel snel koorts heeft, hij vind het dus ‘normaal’. Alsof het altijd zo is dat een baby om de haverklap koorts heeft.
En ik vraag me onderhand af of dit dan inderdaad zo is. Niet dat ik er iets mee opschiet, maar wil dat toch graag weten.
We blijven hierdoor dan ook regelmatig thuis (wanneer hij koorts heeft).
Wat doen jullie?
Groetjes van Mij
Isabel had dat ook rond die leeftijd van 7 en 8 maanden. (Jasmijn heeft het gelukkig niet zo heftig, en ik hoop ook dat het niet komt).
Ze was om de haverklap ziek, kreeg achterelkaar verkoudheid met koorts, waterpokken, oorontsteking en ook nog eens een keelontsteking. Het was een zware periode, maar idd. het hoort er vaak wel een beetje bij volgens mij. Ze moeten echt hun eigen weerstand opbouwen en daarbij pikte Isabel alles op van het kdv.
Het is nu even heftig, maar het wordt echt beter!
Succes!
Alex
Indy heeft de eerste 1 1/2 a 2 jaar van haar leven heel vaak hele hoge koorts gehad bij ieder simpel griepje. Vanaf 2 jaar was dat echt van het ene op het andere moment over! Kes heeft juist nooit koorts (is net 2), misschien in totaal 3 keer. Waarschijnlijk dus niets om je zorgen over te maken. Tja, het is onhandig als ze ziek zijn en je moet werken. Sterkte ermee.
Vervelend voor jou en natuurlijk ook voor je kleine!
Je broer heeft gelijk, kleine kinderen reageren snel met koorts, dat is een natuurlijk afweersysteem van het lichaam.
Maar als je twijfelt, volg dan je moederinstinct. Kaart het aan bij het CB als je de huisarts nog ‘te’ vindt of maak een afspraak bij de huisarts. Als die hetzelfde zegt, heb je dan in ieder geval de geruststelling van een deskundige en die kan ook vertellen wanneer je wel zorgen moet maken (bij welke temperatuur, na hoeveel dagen achter elkaar).
Hallo,
Seeseeem, maar waar reageert de kleine dan op dat hij die koorts krijgt.
(snap ie m nog, of begin ik te ingewikkeld te doen )
We hebben alle mogelijke oorzaken al nagelopen…
Maar goed, ik begrijp dus dat het er idd een beetje bij hoort, daar moet ik me dan maar bij neerleggen, vervelend is het idd wel, en ik vind het zo zielig, ik wil m dan het liefst weer dicht bij ons op de kamer 's nachts(om m in de gaten te houden :lol: )
thnx, groetjes van Mij
Heb die term ook maar gehoord, maar ik zie dat ‘snel reageren met koorts’ op bijvoorbeeld een verkoudheid. Een volwassene wordt verkouden, een kind reageert met koorts.
Ik haal uit je berichten dat het je toch niet lekker zit, waarom bel je niet even met het CB of huisarts voor wat geruststelling of eventueel wat onderzoek?
@SeeSeeEm wrote:
Ik haal uit je berichten dat het je toch niet lekker zit, waarom bel je niet even met het CB of huisarts voor wat geruststelling of eventueel wat onderzoek?
Dat is ook wat ik eruit op kan maken, ja… Als je het niet vertrouwt, kun je natuurlijk altijd even bellen!
Maar… Ook ik ga je zeggen dat je broer gelijk heeft… :mrgreen:
Koorts is echt heel normaal bij kleine kindjes… Zodra kinderen iets hebben, krijgen ze koorts. Ik schrik er bijvoorbeeld écht niet meer van zodra Quentin z’n temperatuur tegen de 40 loopt, za’k maar zeggen… Dan denk ik: ‘Oh, even wat kleertjes uittrekken…’ Helpt dat niet binnen een half uur tot een uur? Dan geef ik een zetpil…