is dit nu een fabeltje??

Een zwangerschap test voor mensen die geen geld hebben om een zwangerschapstest te kopen:



Je moet niet vies van jezelf zijn.



Was je handen, en ga met je middelvinger je vagina in en voel je baarmoedermond.

Is hij hard en gesloten: je bent niet zwanger

voelt hij zacht aan en wat afgeplatter dan normaal? kun je met een vingertopje een beetje naar binnen? Grote kans dat je zwanger bent (of vruchtbaar!!)

Gek dat je daar altijd zo weinig over leest. Onder invloed van hormonen van de zwangerschap (of vruchtbare dagen) wordt de baarmoedermond zachter.

De natuur zit zooo mooi in elkaar eigenlijk. Leer je lichaam zo kennen, je weet dan sneller dan tests kunnen uitwijzen of je wel of niet zwanger bent.

Oh ja, was daarna je handen weer!, Succes.

eh, ik zou dus wel gewoon test halen als het mogelijk was… desnoods via huisarts regelen als ik echt geen geld heb om test te kopen.



Kan me echt niet voorstellen dat dat stukje betrouwbaar is hoor…

volgens mij kan je heel veel aflezen aan je eigen lijf mits je het daarvoor al goed kent natuurlijk.

Zelf koop ik toch maar gewoon een test als ik zekerheid wil :lol:

ik had dit idd wel vaker gehoord,



maar ik houd het ook gewoon bij testen

Bij de oudste en de middelste wist ik gewoon zwanger te zijn, die testen waren een bevestiging… bij de jongste… tja daar kwam een echo aan te pas en toen bleek ik 8 week zwanger, maar dat was na een MA en een curettage, dus mijn lijf was niet zoals ik het gewend was.



En ook zonder te voelen weet ik zelf wanneer de vruchtbare dagen zijn (heel handig als je zwanger wilt worden :thumbup: ).

ik voel ook wanneer mn vruchtbare dagen zijn, maar tot nu toe nog geen resultaat, helaas

@knollie1 wrote:

ik voel ook wanneer mn vruchtbare dagen zijn, maar tot nu toe nog geen resultaat, helaas




hopelijk mag dat resulataat er snel komen!!!

ja dat hopen wij ook haha

oeh hoop ook voor gauw positieve test Knollie :thumbup: :inlove:



Ik merk trouwens ook sinds de bevallingen wanneer mijn eisprong is. Heb altijd midden in mijn pil strip 1,5 dag buikpijn.



Moet er ook echt niet aan denken om zo in mijn kruis te roeren tot ik hem voel. neeh, liever met wat passie :wink:

helemaal met je eens met dat laatste

Micha als je de pil slikt heb je toch geen eisprong meer?



maar ik hou het maar op testen liever zekerheid

ik ga even googlen karin :smiley:

als je wel eisprong heb en je klust dan dan kun je toch gewoon zwanger raken :think: :think: i kdacht altijd dat de pil de eisprong onderdrukt

@Karin1981 wrote:

als je wel eisprong heb en je klust dan dan kun je toch gewoon zwanger raken :think: :think: i kdacht altijd dat de pil de eisprong onderdrukt




:thumbup: klopt

Mijn vagina voelt altijd wel anders vlak voor en vlak na mn draakjes.

Ik gebruik de nuvaring dus vandaar dat ik dat weet.

ik lees via google idd ook dat je via de pil geen eisprong krijgt.



Maar toch lees ik hier en daar sommige moeders wel zeggen dat ze het wel hebben gevoeld… en dat als je in je eerste week van je pil vergeet, je alsnog wel je eisprong kan krijgen???



naja ik weet hoe het bij mij zit en dan zit ik ff met kruik op buik en dan weer verder :slight_smile:

@Karin1981 wrote:

als je wel eisprong heb en je klust dan dan kun je toch gewoon zwanger raken :think: :think: i kdacht altijd dat de pil de eisprong onderdrukt




Heb het nagezocht en in principe heb je gelijk… maar dan had ik toch al zwanger kunnen zijn??? ben tot nu toe iedere keer netjes ongesteld geworden in mijn stopweek.

Wikipedia:

De anticonceptiepil werkt door de ovulatie te blokkeren, en daarnaast de baarmoeder minder geschikt te maken voor de acceptatie van een embryo als er toch een bevruchting zou plaatsvinden. Bovendien maakt de pil het slijm van de cervix dikker, waardoor het sperma moeilijker bij de eicel kan komen.



Er zijn verschillend soorten anticonceptiepillen en ieder bevat een eigen combinatie van oestrogeen en een progesteron…