Onze zoon Koen heeft nu (pas) 3 tandjes. Nr. 4 zit er aan te komen, maar wat heeft ie van elke tand een pijn!
Overdag heeft ie er weinig last van, maar zodra de nacht begint is het mis! Vannacht dus ook…huilen, schreeuwen, jammeren, hij is niet stil te krijgen. Dan maar een zetpil, maar zelfs dat heeft geen effect. Uiteindelijk is tie rond 3 uur in slaap gevallen.
Vorige week op het bureau vertelden ze me dat sommige kindjes er meer last van krijgen zodra ze langer liggen, 's nachts dus.
Leuk is anders, maar hebben jullie kindjes dit ook (gehad)? En wat doe je eraan?
Trouwens, dit is niet slechts 1 nacht, maar meerdere achter elkaar, vermoeiend dus…
Kleine vent van mij heeft dat ook. Niet met iedere tand met met sommige… Ik doe het bedje altijd wat hoger… Dat helpt redelijk… En verder neem ik hem bij me totdat hij in slaapt valt en leg hem dan weg… En ik smeer … op zijn tandjes… ( weet naam even niet meer ) Meestal duurt het een nacht of 5 :?
sterkte
oh bij ons was dat ook zo hoor… en dan ook nog overdag… koortsig en huilerig… een zetpilletje hielp ook weinig… ik zat dan zowat de hele dag met haar en snachts was ook een drama… erg zielig…
en op een gegeven moment kreeg ze er 4 tegelijk door… en de kiezen waren helemaal een ramp… echt heel sneu maar volgensmij hoort het erbij… je kunt proberen hem op een koud washandje te laten sabbelen… of een bijtring… verder kan je weinig doen… je hebt van dat spul wat je op de opkomende tandjes kan smeren maar persoonlijk ben ik er niet zo voor al die troep… het verdoofd iets… dentinox heet het volgensmij…
sterkte ermee… :-*
Het schijnt dat kleintjes vaker last krijgen van hun oren wanneer ze tandjes krijgen, dus goed in de gaten houden dat dit niet de reden is waarom je kindje zo veel pijn heeft dát voel je namelijk vooral als je ligt Als je je zorgen maakt bel ff de huisarts, op het cb weten/ denken/ zeggen ze ook niet altijd (aan) alles. Sterkte ermee :-* :-* :-*
Dave heeft bij elke tand en elke kies heel veel last gehad… echt nachten lang…
wat eisblume zegt… Dave heeft de eerste 2 jr heel veel ooronstekingen gehad… naast de tandenpijn…klinkt wel aannemelijk :think: :eh: raar dat niemand dat ooit heeft gezegd, dat er een conectie kan (kon) zijn…
Ik weet niet wie mij dat vertelde :think: volgens mij mijn vorige huisarts, maar ik weet het niet heel zeker. Het had volgens haar te maken met weerstand die dan minder is en dus kan een verkoudheid zo op de oren overslaan. Als ik het goed heb was’t zo iets iig :think: Sinds ik het weet let ik ook bij kindjes in mijn omgeving op en het lijkt te kloppen- vaak komen oorproblemen wanneer ze tandjes krijgen
hier doe ik dentinox gebruiken
en neusspray voor de oren :thumbup: hier geen probleem
heeft er wel wat last van maar een stuk minder
Hier ook dentinox en soms chamodent (dat zijn pilletjes).
Hmm dat van de oren wist ik ook niet. Hij zit wel steeds aan 1 oor te voelen, maar echt huilen… gelukkig hier niet.
@eisblume wrote:
Ik weet niet wie mij dat vertelde :think: volgens mij mijn vorige huisarts, maar ik weet het niet heel zeker. Het had volgens haar te maken met weerstand die dan minder is en dus kan een verkoudheid zo op de oren overslaan. Als ik het goed heb was’t zo iets iig :think: Sinds ik het weet let ik ook bij kindjes in mijn omgeving op en het lijkt te kloppen- vaak komen oorproblemen wanneer ze tandjes krijgen
nu je het zo zegt… ja op mijn werk zie je het vaker ja… tandjes en oorpijn… hebt het ook even bij mijn collega’s op tafel gegooid :mrgreen:
was idd erg aannemelijk :thumbup: