is dit normaal bij een psz?????

Cheyene zit sinds dinsdag weer op een psz…
Nu is het hier zo dat er maar een juf is en de ouders moeten om de beurt meedraaien als hulpjuf…
ik heb 4 kids maar hier nog nooit van gehoord.als je zelf niet kan moet je maar iemand anders regelen.
maar wat als je nu werkt ofzo?
moet eerlijk bekenen dat ik er persoonlijk niet echt op zit te wachten,mede doordat mn andere kids vaak vrij zijn als che op school  zit.moet ik die dan meenemen ofzo.
Mn vrienden en fam wonen allemaal in R dam  en zelf ben ik net hier naartoe verhuis en heb nog net echt en kenissenkring…
weten jullie of je zoiets kan weigeren?
Af en toe helpen vind ik geen probleem ,maar nu wordt het zo’n verplichting…of ben ik nu gewoon moeilijk aan het doen???

hier opd e psz werkt het zo.
op deze manier kan het goedkoop gehouden worden.
wel werd er bij ons gevraagd of je mee wilde draaien, of een bestuursfunctie wilde doen.
en als je wilde meedraaien, op welke ochtend, 1x per 4 weken, of 1 x per 6 weken.
er werd dan een schema gemaakt met data wanneer wie meedraaide.
ook stonden daar de tel.nummers op, zodat je iemand kon bellen om te ruilen.

met 4 kids is het idd lastiger.
zelf vond ik het altijd erg leuk om te doen.
je ziet met wie jou kind speelt, wat ze doen, en leert zo ook een beetje de andere kids kennen.
zo kon ik de namen aan gezichten koppelen als jan vertelde wat hij met wie gedaan had.

Op de peuterspeelzaal waar Jelle heeft gezeten, werd het niet gedaan, en volgens mij bij de rest van de pspzalen hier ook niet. De kosten zijn wel megahoog vind ik (volgens mij iets van 50 euro op dit moment voor 8 dagdelen in de maand).
Ik weet wel dat op één van de peuterspeelzalen ouders bij ziekte wel invallen. Maar meestal vragen ze dan een ouder die geschoold is om met kinderen te werken, dus iemand uit het onderwijs of zo.

Ik vind het nogal wat om het een ouder te verplichten. Je zou moeten uitzoeken of dat zo is; word je verplicht mee te doen?
Misschien zijn er nog andere mogelijkheden? Een paar uurtjes op een tijd die je zelf goed uitkomt?
Anders kun je zelf net zo goed aan de gang met een paar andere moeders om een speelgroepje op te zetten of zo.

Ik ga dus nog uitzoeken of het verplicht is.
bij de eerste keer dat che naar school ging kreeg ik meteen een rooster mee op welke dagen ik moest komen.
En inderdaad ik vind 50 euro ,wat het is voor 2 dagdelen ook niet echt goedkoop.
kunnen ze dan geen 2e leidster nemen,en ja als moeders het willen oke,maar nu wordt het je gewoon opgelegd

hier worden ouders wel gevraagd of ze het wel willen.
hier zijn er ook die met 3/4 kids eigenlijk de mogelijkheid niet hebben.
daar word niet moeilijk over gedaan
raar zeg dat het niet eerst gevraagd is.
en helemaal dat er niet overlegd word als je het wel wil, wat jou het beste uitkomt.

Bij ons ik het ook zo dat je eens in de zoveel weken moest meedraaien. Met een grote groep kom je dan amper aan de beurt maar ik ben toch wel blij dat de groep van mijn dochter (7 a 8 kindjes) nu een vaste vrijwilligster heeft en we niet hoeven. Het is best gezellig hoor maar ik moet dus ook gaan schuiven met m’n werk (mijn moeder haalt haar op) en ik heb ook niet zo snel vervanging geregeld. Het schijnt inderdaad voor de kosten te zijn hoewel ik het wel een beetje vaag vind want ik betaal meer dan het dubbele voor 2 dagdelen dan mijn vriendin in Amsterdam voor 4 ochtenden betaalt ??? Misschien meer subsidie daar?
Nog een paar weken, dan gaat ze naar de basisschool, het wurm!

Yvonne

T gaat hard he? 8)

Ik vind het ook raar hoor dat het zo verschilt…
En afgezien van het feit dat ze een beetje weten hoe het werkt om in een groep te zijn en een paar uurtjes los van thuis te zijn, vind ik een peuterspeelzaal verder niet eens zo heel veel toevoegen.
Er zijn genoeg andere alternatieven te bedenken denk ik dan…

jan is alleen thuis, dus voor hem vond ik hetw el goed.
ook omdat hij het zelf erg leuk vond om met andere kids te spelen.
en stiekum vond ik het wel lekker dat ik 2 ochtenden voor mezelf had

hoi hoi,



ik vind het heel raar om te lezen en heb er dus ook nog nooit van gehoord.



maar ik lees dat het waarschijnlijk komt,omdat het zo goedkoop word gehouden…maar wát is dan goedkoop?



pacey zit 2 ochtendjes op de peuterschool ,mijn jongste is nu bijna een jaar en als hij ook 2,5 jaar oud is,en dus ook naar school mag,betraal ik de helft maar voor hem…de kosten zijn trouwens 36 euro per maand,én er zitv een basischool aanvast (waar ik ook heb gezeten) en daar kunnen ze naar doorstromen, dus mijn vraag is dus; wát is goedkoop?

Hoi Mojo,

Ik heb hier ook nog nooit van gehoord!!!Bij ons zijn er zelfs 3 juffen,2 “gewone” en eentje via die melkertbanen.Ik betaal voor Donney 28,5 per maand voor 2 dagdelen,dit is wel afhankelijk van je loon.met een uitkering is het gratis,en ik geloof dat het meeste zo,n 32,5 kost.

Ik kan me voorstellen dat je met 4 kids hier ook echt niet op zit te wachten!!!Succes

Urs :wink:

Hier wordt er wel met hulp van ouders gedraaid. Inderdaad ook om het goedkoper te houden. Maar het is absoluut niet verplicht. Het is vrijwillig. Daarbij werken ze veel met stagiaires zodat het lang niet altijd nodig is. Er wordt wel van ouders verwacht dat ze zich op 1 of andere manier inzetten. Hetzij met acties, schoonmaak, poppenkleren wassen etc. Zelfs ouders die werken of een groter gezin kunnen zo hun (kleine) bijdrage leveren.

Hier betalen we 24,40 per maand voor 2 ochtenden per week.



Wel veel ouders als hulpjuf, maar niet verplicht. Wel verplicht om circa 3x per jaar een avond de peuterspeelzaal schoon te maken, eenmaal per jaar de grote schoonmaak voor de grote vakantie en eenmaal per jaar helpen bij de rommelmarkt.

Cheyenne heb ik van school gehaald…met mn stomme kop had ik tegen de juf gezegd dat ze misschien ook viel in het autistisch spectrum en toen ging ze mn kind heel raar behandelen…

kleine dingetjes zoals geen hallo en dag zeggen ,of che had een nieuw t shirt aan en zei dat en de juf zei niks om vervolgens tegen een ander kind te zeggen dat hij zo’n mooie broek aan had :roll:

de druppel was laatst met het mooie weer toen zaten de kindjes in een badje en iedereen die geen zwembroek aan had liep gewoon in hun onderbroekje.

ik kwam dr ophalen en ze zat in een volgezogen luierbroekje en kon niet eens meer lopen zo zwaar was hij…

we zijn sowieso bezig om haar op dezelfde school te krijgen als mn andere kids dus heb ik besloten om haar maar thuis te houden…

He jeetje MoJo wat akelig nou.

Het is zo’n rotgevoel als ze je kind negeren…

Ik hoop dat ze op een andere plek beter tot haar recht komt, en jullie ook!

Heb je wel gezegd waarom je haar eraf hebt gehaald?

Nog niet,we krijgen nog een gesprek waarbij we nog dingen moeten tekenen om het uitschrijven officieel te maken dan ga ik even alles vertellen…

Goed zo! :thumbup: