is dit niet wat gek?

wauw wat spannend, nu alweer positieve test en dus zwanger! Gefeliciteerd.

Zelf had ik na mijn ma + curettage (achteraf terug rekenend vanaf de echo) 3 week na die tijd mijn eisprong gehad.

Sommige vrouwen hebben direct weer een normale cyclus.

Je zou zo’n Clear Blue met tijdsindicatie kunnen doen… en daarna sowieso VK bellen met je verhaal. Dan kunnen ze over een week of 2/3 met een echo redelijk goed bepalen hoe lang/ver je zwanger bent :thumbup:

Lucky80, allereerst GEFELICITEERD!! Jouw verhaal klinkt net als mijn MK afgelopen februari. Ik dacht ook gewoon ongi te zijn geweest, maar ging 10 dagen later weer licht bloeden. Toen een test gedaan en die was positief. Maar ik heb er toen geen goed gevoel over gehad vanwege die menstruatie 10 dagen eerder. En inderdaad, de bloedingen bleven doorzetten en nog 10 dagen later bevestigde de gyn dat er niks meer te zien was. Zij noemde het een ‘chemical pregnancy’: wel hormonen, maar geen goede innestelling. Zij zag ook alweer een nieuwe eicel rijpen en zei dat we meteen mochten proberen ervoor te gaan. Helaas duurde het nog zo’n 10 maanden (en nog een MK), maar nu hoop ik dat het goed blijft gaan deze keer :pray:

PS: kom je gezellig bij de augustus-mama’s? We zijn nog niet met zoveel…

Gefeliciteerd en snel na de mk. Zou inderdaad even de cb test halen met tijdsindicator, dan weet je wat meer en dan de vk bellen met je verhaal…kan je waarschijnlijk wel wat eerder terecht!

Wat fijn! Ik denk zo’n 5 a 6 weken?

ik denk ook zo’n 5 weken. Spannend hoor!!

bedankt voor jullie reacties allemaal!

Ben gisteravond/ vannacht weer erg geschrokken, begon weer wat te vloeien, wel bruin. (sorry, klinkt wat ranzig), vannacht slecht van geslapen, lag steeds te denken of ik al weer die buikpijn voelde, die ik de vorige keer had toen het mis ging…

Vandaag is het gestopt… maar ik klop het af, durf nog niet al te positief te zijn :cry: Durf de verloskundige ook nog niet zo goed te bellen, op de site staat dat je met 8 weken ongeveer de 1e afspraak hebt…

@Iev: als het allemaal goed blijft gaan kom ik graag bij de augustusmama’s, maar durf me nog niet te melden, veel te bang dat het alsnog mis gaat :wink:

Een beetje bruin hoeft niks te betekenen hoor. Maar ik snap dat je je zorgen maakt. Ik :pray: voor je.

Dankje Iev, lief van je

ik heb toch gebeld…Mag zo om 1 uur even komen, dan kijken ze…

Ben zo verschrikkelijk zenuwachtig!!

Vanochtend weer opgestaan met bloedverlies, wat roodbruin nu :cry:

ben zojuist geweest…4 weken zwanger :smiley: :smiley: :smiley:

Ze zag geen aparte dingen, wsch toch innestelingsbloed!!! Dus minder ver dan ik/wij dachten :wink: Maar ben allang blij dat het er nu goed uitziet!!!

Al duurt het nog wel heeeeel lang voor de kritieke periode voorbij is :wink:

wow wat spannend zeg!! had eerst natuurlijk alleen de eerste blz gelezen, vond het zo jammer, toch een ma :hug: en toen de 2e blz toch goed nieuws! :inlove: :lol:

Was je volgens de VK nu 4 weken zwanger??? Wat was er op de echo te zien dan???

Normaliter (uitzonderingen daar gelaten) zou je nu veel verder moeten zijn, omdat je een week geleden al een vet positieve test had. Ik zou wel rekening met een MK houden. Hoop natuurlijk dat ik het mis heb :shifty: :pray: .

ik neem aan dat de verloskundige het wel goed gezien heeft, waarschijnlijk heb ik een late eisprong gehad, dus moet ik niet rekenen vanaf de miskraam. De test was vorige week maandag heel vaag, vorige week woensdag duidelijk, dus waarom zou dat dan niet kunnen?

Lucky, het KAN wel, maar dat betekent dat je een duidelijk positieve test hebt gehad met 3 weken en 1 dag zwangerschap.

Het is voor de vk moeilijk inschatten op een echo nu al hoe ver je daadwerkelijk bent en de kans is aanwezig dat je dus eigenlijk toch een beetje verder bent hoor, dan die 4 weken.

Het is gewoon een feit dat het nog alle kanten op kan. Dus ook de goede!

:wink:

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Op naar de volgende mijlpaal zou ik zeggen!

GEFELICITEERD :lol:

En blijf positief hoor meid :thumbup: de eisprong is bij iedereen anders en idd het is heel vroeg om een termijn vast te stellen.

We blijven gewoon positief :thumbup:

Wat het bloedverlies betreft, dat hoeft niet altijd fout nieuws te zijn.

Ik verlies al 16 wkn bloed, varieerent van helder rood/ stolsels/ en oud bloed.

Met daarbij rug en buik krampen, oorzaak ook nog steeds onverklaarbaar maar inmiddels zijn we 7 echo’s verder en onze meid zit er nog steeds en doet het goed :inlove:

Blijf positief dan hoop ik met je mee :slight_smile:

dankje wel Dragon en Debke, gelukkig ook een, voor mij, wat positievere reactie :D.

En Dragon, wat moet dat voor jou ook onzeker zijn steeds, maar fijn dat het goed gaat!

ICL, geeft niks dat dat je dit schreef, maar was een beetje opgelucht en toen las ik je berichtje…

Tuurlijk weet ik dat het nog alle kanten op kan gaan, zo realistisch ben ik ook wel, maar als de vlk zegt dat het er goed uitziet dan ben ik wel geneigd haar te geloven. In de eerste zwangerschap had ik ook regelmatig bloedverlies en toen ze verwachtte dat ik 7 weken was een geen hartactie kon vinden zei ze ook eerlijk dat ze twijfelde of het wel goed zat. (Gelukkig bleek dit een week later wel het geval) Toen was het trouwens ook zo dat ik de eerste echo al met een week of 4 gehad heb en dat ze toen ook wel wat kon zien!

Ik ben vooral in het begin onzeker geweest, gek werd ik van me zelf, helemaal omdat ik me ook totaal niet zwanger ( zo totaal anders met mijn vorige zwangerschap) voelde en dit er dan nog bij.

Durfde het ook niet goed te geloven…

Nu inmiddels ben ik er aan gewend en de echo’s hebben bewezen dat de beeb het prima maakt en dat geeft mij zekerheid genoeg :smiley:

We blijven gewoon positief :slight_smile:

Bij mijn vorige zwangerschap kregen we met 5 wkn de eerste echo, qua termijn zaten ze er een week naast, maar er was idd genoeg te zien, zelf 's al een hartje :inlove:

Tuurlijk kan er nog van alles gebeuren, maar positief blijven kan nooit geen kwaad :wink: