Ik slik op advies van de gyn mijn pil door i.v.m. klachten in de stopweek. Ik slik meestal 3 maanden door en dan stop ik.
Ik heb afgelopen woensdagavond mijn laatste pil ingenomen en normaal gesproken komt mijn ongi dan op vrijdagnacht of zaterdag. Sinds zaterdag heb ik ineens hele heftige lage rugpijn die uitstraalt in mijn billen (beetje SI gewricht). De pijn is zo erg, ik kan niet op of neer en ik kan niet eens fatsoenlijk naar de wc kan, het doet echt zo’n pijn (zowel plassen als poepen). Als ik moet plassen voel ik het ook in mijn buik, en heb verder ook wel een beetje last van mijn buik maar niet heel erg. Mijn ongi komt niet echt op gang, vanochtend had ik ineens bij het plassen een paar flinke klodders bloed :sick: dus tampon ingedaan maar die was verder na een paar uur niet echt vol (normaal gesproken doe ik met een superplus tampon echt maar een paar uur de eerste dagen). Toen ik hem eruit haalde deed dat ook echt heel erg pijn, ik gebruik al sinds mijn allereerste ongi tampons, nooit problemen mee gehad.
Daar komt nog wel bij dat ik sinds april vorig jaar bloed in mijn urine heb (niet zichtbaar maar bij kweken komt het er steeds uit). Er is niks gevonden (onderzoeken bij de uroloog en daarna nefroloog gehad), ik heb ook niet echt klachten, maar het is er wel weer, heb toevallig van de week potje ingeleverd. Ik moet nu nog meer urine inleveren en bloedprikken voor mijn nierfunctie maar ik wilde daar even mee wachten tot mijn ongi over is, dan kan ik het allemaal in 1x doen.
En als laatste is er woensdag ook nog een uitstrijkje gemaakt waar ik achteraf een beetje last van heb gehad (anders ook nooit last van), beetje oud bloed en krampen.
Deze klachten zijn zo anders dan anders maar ik weet niet zo goed wat ik er mee moet, toch maar ha bellen (en waarschijnlijk door de ass. afgewimpeld worden omdat ik ook ongi ben) of deze week even afwachten of het verminderd…
allereertst sterkte, het klinkt heel pijnlijk
wbt de pijn zou ik de huisarts bellen, en die assistente duidelijk maken dat het heeeeeeel veeeel meer pijn doet dan anders.
het klinkt alsof je wel ongi bent, maar dat het bloed er niet uit kan.
of zou het blaasontsteking kunnen zijn? dat geeft soms ook vage klachten.
gr Louwina