is dit het begin van een borstontsteking?

ik zit met een grote knobbel in mijn borst bovenaan, heel erg gespannen borsten en ben maar al te blij als ze ze leeg drinkt. maar het komt wel terug. Is dit het begin van een borstontsteking :cry: ? Ik kan gelukkig de knobbel nog wel wegmasseren.



Ik las dat het kan komen door verminderde weerstand. Ik heb inderdaad al twee dagen niet meer gerust in de namiddag, zou het ermee verband houden.?

Hou het in de gaten.

Blijf masseren en anders even een warme washand erop voor je gaat voeden.

Leg haar met haar kin naar de knobbel toe dan masseerd zij het ook met haar kin.

Zolang hij niet rood wordt en jij geen koorts krijgt ben je het voor meis.

Ik had ook wel eens knobbels bij regeldagen enzo zolang er niets verstopt gaat het niet ontsteken dacht ik,dus hou het in de gaten.

En luister naar je lijf…als jij voelt dat je toch wel erg moe bent van het niet rusten doe het dan wel als het kan…of om de dag…en drinkt goed…en hou het dus in de gaten,maar dat zit wel goed denk ik :hug:

hai

bedankt voor je reactie, het gaat al wat beter, denk ik toch. Ik laat ze de borst nu goed leegdrinken, maar ze drinkt wat minder omdat ze beetje met een verstopt neusje zit dus dat gaat dan niet zo goed. Ik heb al tijdens de voeding zitten masseren en daarnet er een warme compres opgelegd, ik voelde de melk er zo uit stromen. Ik hoop in ieder geval een b.o voor te zijn want daar kijk ik echt niet naar uit.



Nu maar hopen dat het vlug overgaat, want eens de tijd om te voeden er is staan mijn borsten weer zo vol en knobbelig. :?

Ik had die plekken vooral als er wat langer tussen de voedingen zat. Dan hoopte het zich echt op. Ik ging dan wel eens onder de douche staan om het weg te masseren. Leegdrinken werkt inderdaad het beste. Geef je kindje een minuut of 10 voor een voeding wat zoutoplossing in haar neusje en probeer wat snot weg te krijgen. Drinkt voor haar stuk makkelijker.