Is dit een goede aanpak?

Hallo meiden…



Odin is nu 3,5 jaar en heeft totaal geen interesse om zindelijk te worden, ziet zijn vriendjes op de psz gewoon op de wc plassen maar t boeit m gewoon niet. Als ik zeg Odin voor je 4de moet de luier uit anders mag je niet naar school zegt ie gewoon dan niet.



Nu ben ik van plan om over 4 mnd gewoon de luier uit te laten…als ik dat nu doe begint ie te huilen dat de luier aan moet en wil er ook geen strijd van maken…maar eind april zal ie moeten gaan oefenen op school en wil m toch echt graag voor die tijd droog hebben overdag.

Is het een goede aanpak om die luier gewoon uit te laten??



En kookwekkers zetten doe ik niet aan…wil niet ieder uur die zelfde strijd hebben…dan werk ik t alleen nog maar meer tegen.



Iemand eventueel een ander advies?

Hier ging dat 2 keer heel goed. Mijn oudste was binnen 3 dagen zindelijk, bij mijn jongste duurde het allemaal wat langer. Hij vond het niet zo interessant. Toch gewoon de luier afgelaten en na heel veel natte onderbroeken en ongelukjes was hij gewoon na een paar weken overdag zindelijk.

Ik had al op je Hyves gereageerd. Ik zou zeker de luier uit laten, maar daar geen vier maanden meer mee wachten. Dan heeft hij nog maar heel weinig tijd om echt te wennen voordat hij naar school gaat en dat geeft alleen maar extra druk, zeker voor jou.



Succes!

Ik heb dat bij beide kinderen op dezelfde manier gedaan. Gewoon op een dag de luier af. De eerste keren gaat het mis ja (ik had er ook 2 die totaal geen interesse in de wc hadden), maar ineens viel het kwartje dat het op de wc wel handiger was. Overigens heb ik ze écht in blote billen laten rondlopen een dag of 3. Daarna moest er een onderbroek aan omdat Kes naar de psz moest (en bij Indy gingen we op vakantie) en dat ging toen ook meteen goed. Vooral dat in blote billen laten rondlopen werkte hier goed. Ze zagen wat er gebeurde als je gewoon begon te plassen (dat ging niet goed :wink: ). Succes ermee. En wat de anderen ook zeggen, niet nog 4 maanden wachten want dan heeft hij dubbele “stress”. zindelijk worden én naar school is wel veel in 1 keer. Gewoon nu mee beginnen, ook het zelfstandig naar de wc gaan. Op school kan juf niet met hem mee.

thnxx meiden voor jullie antwoorden…zal er donderdag eens mee beginnen…morgen moet ik de hele dag werken.

Hier hebben we het bij Rav ook zo gedaan. Bij Nure gaan we het ook zo doen. Maar ik wacht toch even tot januari. December is namelijk ook al een maand met zoveel spannende dingen.

@Riz wrote:

Hier hebben we het bij Rav ook zo gedaan. Bij Nure gaan we het ook zo doen. Maar ik wacht toch even tot januari. December is namelijk ook al een maand met zoveel spannende dingen.




Indy was tussen Sinterklaas en Kerst zindelijk :wink:

Ik heb het bij Ivan ook gedaan. Ook luier afgedaan liep gewoon in zijn blote kont. Eerst ging het aldoor mis, maandje gewacht weer geprobeerd en hij deed daarna alle plasjes op de pot.

Daarna broek erover en ook toen gaf hij het zelf aan , binnen een week / 2 weken was hij zindelijk.

Nadat ik dit had gelezen, het ook geprobeerd met mijn zoon. Maar met onderbroekjes aan bleef het misgaan. Hij wil altijd gewoon op het toilet, niet op het potje, maar ik moet dan wel steeds helpen, en hij weigert dus mijn hulp te vragen.

Maar daarna ook eens in zijn blote gat laten lopen, potje in de woonkamer gezet, de eerste dag nog wel wat ongelukjes, maar vandaag dus geen enkele. Hij gaat zelf naar het potje en plast keurig. Ik hoef niks meer te doen of te zeggen. Maar hoe ga je nu verder? Want ik had even een onderbroek aan gedaan, om te testen, maar meteen weer nat. En sowieso doe ik hem nog wel een luier om als we weggaan of als hij naar het kdv gaat, dus ook niet echt een paar dagen achter elkaar om te oefenen.

Hoe deden jullie dat?

Jullie geloven het nooit… afgelopen donderdag kwam Odin opeens naar me toe en zei mama ik moet poepen en liep richting wc…hij deed zelf zijn broek en luier omlaag en ging erop zitten en deed idd een poepje.

Mama natuurlijk erg trots en hem dat ook uitgebreid laten merken…hij stemde toen ook ermee in dat ik de luier uit zou laten.

Tot de dag van vandaag heeft ie geen luier overdag meer aan…hij rent steeds uit zichzelf naar de wc…doet daar zijn ding en dat gaat prima.

Hij heeft nog geen 1 ongelukje gehad.

's nachts krijgt ie wel een luier aan…maar die is al 3 ochtenden kurkdroog.



Deze week zei ie ook opeens dat een luier vies was.

Wat de ommekeer is geweest? Ik denk doordat hij zijn vriendje vorige week op de wc zag zitten… :lol: :lol: :lol:

wauw, wat goed zeg, dat hij het toch opeens zelf door heeft!

Er is dus hoop!

Zeker weten! Odin heeft nu ook al 5dg 's nachts geen luier meer aan.

Wauw, wat goed! :clap:

wow wat goed zeg!!



ik zat al dingen te bedenken :lol: zoals op vaste tijdstippen op de wc zetten, bv voor en na het douchen, na het fruit, voor het slapen gaan… en elke keer belonen met stickers, als hij dan ook een plas op de wc doet :lol:



en toen kwam ik bij een van je laatste posts, dat hij het zelf ineens doorhad :lol: Goed hoor van Odin :inlove:

thnx hihi ja echt goed van hem :inlove: :inlove:

Zo zie je ook maar, hoe later zindelijk… dan zijn ze wel in 1 keer helemaal zindelijk! Echt goed!

Hier wil ons mannetje nooit op het potje of wc zitten. Nu gaat hij 's avonds voor het slapen tijdens het boekje lezen op het potje zitten. Eergisteren met pyjamabroek aan, gisteren zonder pyjamabroek (met luier en boxershort) en nu proberen of vanavond de boxershort ook uit mag en daarna zonder iets… Gaat vast niet lukken… Maar goed, we zullen zien en we hebben nog even de tijd!

Overigens hoorde ik hem vanmorgen met zijn potje en toen had ik hoop… Ik sprong uit bed toen hij mij riep, hij wou me iets laten zien!

Zat zijn knuffel op het potje… wat een teleurstelling! haha

Hahaha wat een lekker ding :slight_smile:

Hij is er dus in zijn hoofd wel mee bezig.

Dan gaat het vast op een dag ook zoals bij odin.