Okee… waar zal ik beginnen…
Rechts is mijn “gehandicapte tiet”, er moet veel beuren wil ie vol voelen en met kolven krijg ik er amper wat uit… Links werkt als een… tiet :mrgreen:
MAAR ineens wil Lenn sinds een tijdje niet meer rechts drinken :eh: eerst lukte het nog als ik hem in rugby-houding aanlegde maar ook dat weigert hij nu en hij wordt er heel verdrietig van!
Tsr is er binnen een minuut, dat is het niet, en met zijn oortjes gaat het ook prima, ik mag er gewoon aanzitten enzo…
Tepels en zn mondje zien er normaal uit, dus het lijkt me geen spruw :think:
Nu is hij bij het drinken aan de (goede) linkerkant ineens ook heel onrustig: trappen met zn beentjes, hard stompen (!) in mijn borst en ik moet hem echt in de houdgreep houden als ik niet wil dat hij op de grond beland :shock: Soms laat hij ook los, dan gooit hij zichzelf naar achter en kijkt hij me heel verwilderd/geschrokken aan :shock:
Het maakt niet uit of ik hem de borst aanbied met of zonder tepelhoed :shifty:
Hoe kan dit nou? Gekolfde melk drinkt hij een stuk rustiger uit de fles, wel kijkt hij dan veel om zich heen en issie wat beweeglijk, maar niet zo idioot als aan de borst…
Ik wil nog lang niet met de bv stoppen… maar het lijkt wel op ofzo?
Niemand??
hmmmm, zou het kunnen zijn dat ie in een regel-periode zit? Misschien is de vraag-aanbod op dit moment niet goed afgesteld? Of misschien gaat het te snel of juist te langzaam, en is het tempo van hoe hij het uit de fles krijgt makkelijker voor hem? Ik weet het eigenlijk niet zo goed, maar ik zou gewoon blijven proberen en als hij niet genoeg krijgt naar jou idee kolven. Hopelijk gaat het dan snel beter. :hug:
O ja, ik moest wel even lachen: werkt als een tiet :lol: :mrgreen: . Bij mij werkt de rechtse als een tiet :lol: .
Affie, ik herken het wel.
Heb het met Yara ook gehad, weet alleen niet meer wanneer, het was wel een fase en ging vanzelf weer over, meerdere keren. (als het iig geen spruw is, dat moet je wel even zeker weten)
o ja en ik weet nog wel dat ik in zo’n bui wel ineens van m’n tepelhoedje af was.
ik was er zo zat van dat onrustige gehap, getrek en getrappel en toen ze ook nog in 1 beweging het tepelhoedje eraf graaide wat best pijnlijk is was ik het zat.
ik heb dat ding aan de kant gegooid en m’n tepel er zo ingedrukt.
en sindsdien voed ik zonder.
veel fijner, het voeden gaat veel sneller.
ik had nooit gedacht dat ik dat zou kunnen (pijnlijke voorgeschiedenis gehad)
soms moet ik een beetje helpen om echt een tepel te krijgen zeg maar, vooral als ze vol zitten 's ochtends, maar over het algemeen hapt ze gewoon zelf.
ik denk dat je niet anders kunt dan “gewoon” doorzetten.
en ik hoop dat het bij jou ook vanzelf weer over gaat.
in ieder geval sterkte.
groetjes Esther
Ik herken het gedrag helemaal. Alleen wees het hier op een voedselschaartse. Ik ben als een idioot bezig om de produktie weer op te krikken. Drinkt Lenn ook korter? Is hij tevreden na de voeding?
Kan natuurlijk zijn dat jullie gewoon last van regeldagen hebben. Hoe lang is dit al bezig denk je?
Esther28 hij graait bij mij dus ook steeds dat ding eraf waardoor ik regelmatig maar zonder tepelhoed aanbied en meestal gaat dat wel goed, dus wie weet kom ik er nu ook langzaamaan vanaf… hoop het stiekem wel, is wel makkelijker
@mamalena wrote:
Ik herken het gedrag helemaal. Alleen wees het hier op een voedselschaartse. Ik ben als een idioot bezig om de produktie weer op te krikken. Drinkt Lenn ook korter? Is hij tevreden na de voeding?
Kan natuurlijk zijn dat jullie gewoon last van regeldagen hebben. Hoe lang is dit al bezig denk je?
Ik denk nu… een dag of 3… maar dat van die rechterborst is al veeeeeel langer, de ene keer heftiger dan andere keer. :think:
Misschien regelen ja… ik hoop het, zou het zo jammer vinden als ik moet stoppen omdat mijn lijf niet genoeg maakt!
Kan het komen omdat ik me nogal druk maak de laatste tijd? Op mijn nieuwe werk is het verre van gezellig… moet er af en toe gewoon van janken

Sorry hoor… voel me gewoon een beetje down door dit alles bij elkaar :roll:
het lijkt gedeeltelijk idd op regeldagen, maar ik merkte in die tijd met Lieke ook dat ze van alles om zich heen wou bekijken. Een fles laat daar veel meer gelegenheid toe natuurlijk.
Hier hielp behalve veel aanleggen terugtrekken in een donkere stille ruimte of een kleurige ketting mdoen waar ze mee kon spelen
dat laatste kan zeker Affie, stress heeft een negatieve invloed op je productie, net zoals vermoeidheid enzo.
wat balen zeg dat het op je werk niet lekker gaat.
kan me voorstellen dat je er down van bent.
is daar wat aan te doen op je werk, of is het misschien nog wennen?
:hug:
Nee is niks aan te doen… ik ben heel druk bezig met het zoeken naar een nieuwe baan, het maakt me niet eens zoveel uit wat het is :roll:
Om privacyredenen/geheimhouding kan ik er niet op in gaan verder maar leuk is anders :silenced:
Ik ga de tip om een gekleurde ketting ofzo om te doen even onthouden, hij is inderdaad ook erg nieuwsgierig/om zich heen aan het kijken. En 's avonds/'s nachts is hij ook rustiger…
Ik snap dat je er niet verder op in kunt gaan, dat hoeft ook niet.
ik hoop dat je gauw een nieuwe baan vind!
en die tip van de ketting vind ik ook wel leuk, ik heb gewoon een zilveren simpel ding om, maar yara zit daar altijd met haar handje aan tijdens het drinken, dus ik kan me voorstellen dat dat helpt.
nogmaals sterkte!!
wil hij links wel dan echt goed??
Want ik ben na een aantal maanden gestopt hoor met die gehandicapte
Lev krijgt enkel van rechts. Links doet het bij mij niet zo goed.
@lydia wrote:
wil hij links wel dan echt goed??
Want ik ben na een aantal maanden gestopt hoor met die gehandicapte
Lev krijgt enkel van rechts. Links doet het bij mij niet zo goed.
Nou dat vroeg ik me af… of dat kon. Maar ik weet hoe lev eruit ziet :inlove: dus het kan dus :lol:
Misschien moet ik dat dan doen, ik loop toch al met een ongelijk decolleté aangezien die rechtse nooit vol is :roll:
ja hoor dat kan prima, gebeurt vaker, al moet je dan wel extra allert zijn op borstontstekingen in de gehandicapte borst, en zul je de komende tijd een scheef decolette hebben (eventueel op te lossen door een vullingkje in de gehandicapte borst)
Misschien moet hij teveel moeite doen om er rechts wat uit te krijgen, of hij krijgt daar geen tsr en geeft het daarom al gelijk op :think: Zit er wel genoeg in dan?
En de 4 maanden dip schijnt het ergste te zijn, onrustig drinken en altijd maar met andere dingen bezig te zijn zodat ze drinken ff niet meer belangrijk vinden.
Hier ook hoor, onrustig gedoe, loslaten, weer pakken, rondkijken en soms echt niet meer willen :? De omgeving is veel interessanter. Ik heb meer dan genoeg melk, dus dat is het niet. Vaak komt ze 2 uur later weer want ze heeft natuurlijk nog niet genoeg gedronken en leeft dus van halve voedingen om de 2 uur :wall:
Ik ga af en toe maar gewoon apart zitten (voor zover dat lukt met Timo in huis) zodat ze niet afgeleid wordt. Soms kan ik haar verleiden toch meer te drinken want om de 2 uur voeden gaat gewoon echt niet altijd.
Maar ik hoop dat het weer overgaat
Hier ook precies hetzelfde, het gaat bij vlagen (en idd vanaf de 4 maanden), precies zoals Bambi beschrijft. Bij mij ook geen melktekort (eerder een overschot, doordat ze vaak kleine beetjes drinkt). Bij mij is het vaak nog minder dan 2 uur ertussen trouwens, al vanaf het begin… ik heb meiden met een klein maagje :roll:
Zonder al te veel afleidingen voeden gaat bij mij het best, ik ga vaak even op bed liggen. En als ze flink honger heeft drinkt ze ook beter.
Hou vol hoor, probeer niet teveel te stressen want dat voelt Lenn ook aan. En heel veel sterkte met je werksituatie, jammer dat het niet goed gaat, je had er zo’n zin in.
:hug:
hier was t ook vanaf maand of 4 denk ik
vooral t stompen en verwilderd aankijken komt me bekend voor.
Ik probeerde me op zo’n moment dan extra goed te ontspannen.
Het is hier zomaar weer overgegaan trouwens, nu drinkt ze weer goed. Als ze nu afgeleid wordt, laat ze gewoon los en kijkt en lacht, om daarna weer wat te drinken (en dat gaat dan een tijdje door :))
Nou hopelijk waait het over :roll: hij drinkt vandaag hooguit 5 a 10 minuten aan elke kant… is wel gek want daarvoor nam hij ruim de tijd 15 tot soms 30 minuten!!