Is deze test nou positief of negatief??????????????

Sinds een aantal weken gebruik ik ovulatietesten om mijn eisprong te vinden.

Ik heb ze eerst gehad van het merk Sensitest en sinds een week van testjezelf.nu.

Nu ben ik op dag 12 van mijn cyclus begonnen met testen en die dag had ik gelijk een positieve test…tenminste, daar ga/ging ik vanuit.

Bijna 2 weken na die uitslag is de uitslag namelijk nog steeds niet veranderd…

De streep is namelijk aan de ene kant donkerder dan aan de andere kant.

Ik ben daarom eens een test van dat andere merk gaan gebruiken een week geleden…maar met hetzelfde resultaat :evil:

Het is natuurlijk vreemd te noemen dat ik al een kleine 2 weken een positieve ovulatietest heb maar ik heb +/- 6 weken geleden ook een uitslag gehad van een ovulatietest die écht een stuk minder goed zichtbaar was…

De foto hieronder heb ik gekopieerd, maar zo ziet die van mij er PRECIES hetzelfde uit…

Voor de duidelijkheid; ik heb een ONTZETTENDE onregelmatige cyclus en het kan maar goed zijn dat mijn banner helemaal niet klopt (gebasseerd op de positieve dag 12), maar ik wil graag weten hoe jullie hierover denken.

Ik ben namelijk even helemaal ten einde raad!

Uhm, wil je niet blij maken met een dode mus… Maar heb je onlangs nog een zwangerschapstest gedaan? :shifty:

Volgens mij kun je namelijk ook positief blijven testen met ovulatietesten als je zwanger bent. :slight_smile:

Lijkt me de enige logische verklaring, of die testen werken niet goed…

Groetjes Amaya.

Ik denk niet dat deze positief is… die sensitesten geven het soms zo onduidelijk weer.

Ik had ook zo’n test maar geen ei!

De streep moet echt overal donkerder zijn. De 1e lijkt zowieso negatief. Over de 2e twijfel ik…

Ik denk juist dat de 1e zeker positief is. Zagen de testen er direct zo uit? of na een tijdje wachten? vaak komt zo’n donker randje als je hem eventjes laat liggen…?

Ik heb bewust nog eens een ovulatietest gebruikt toen ik wist dat ik zwanger was en die sloeg ook direct positief uit. Het klopt dus dat een ovulatietest op hcg reageert… Het zou een logische verklaring kunnen zijn :pray:

@Mim74 wrote:

Ik heb bewust nog eens een ovulatietest gebruikt toen ik wist dat ik zwanger was en die sloeg ook direct positief uit. Het klopt dus dat een ovulatietest op hcg reageert… Het zou een logische verklaring kunnen zijn :pray:
dat die test reageert op hcg zou raar zijn hoor, maar blijft je LH mss nog een tijdje verhoogt als je zwanger bent, dat zou mss wel kunnen hé…

Ik heb ook sensitest gebruikt en heel tevrede over.

Mijn was ook zo gekleurd en dan de volgde dag niet meer…

Hij knalde ook zo nu ik zwanger ben. Dus het kan wel.

ik heb er nu gekocht van ‘zozwanger.nl’ het huismerk daar. De allergoedkoopste. Ben benieuwd, ze zullen er één van de dagen wel zijn.

hopelijk heb ik ze maar één maand nodig en kan ik er dan iemand een plezier mee doen :mrgreen:

Ik ben niet bekend met sensitest, maar ik vind het wel vreemd dat je al twee weken twee strepen hebt!! Ik heb andere ovulatietesten gebruikt…die gaven ook twee strepen aan en maar wachten op die dikke…Ik zou een zwangerschapstestje proberen voor de zekerheid. En misschien temperaturen volgende cyclus (als die er komt :silenced: )

1. Als je teststreep er meteen zo uitzag is je test positief!

2. Ik zou een zwangerschapstest doen, als je dit nog niet hebt gedaan, want zoals hierboven al geschreven staat reageren ovulatietesten ook op hcg als dit in voldoende mate in je urine aanwezig is.

Als je niet zwanger bent nu zou ik toch aan de bel trekken, want 2 weken lang een positieve ovulatietest is niet normaal.

off topic, leuke naam heeft je dochter :wink:

Persoonlijk vind ik ovu-testen drama. Heb het 1 maand gedaan testen met ovu-tests en de teststreep moet donkerder zijn dan controlestreep, nou echt 15 tests gebruikt in volgens mij goede periode, geen positieve test. En kijk nu eens naar’m’n banner… :shock: :smiley: Toch ergens een eisprong gehad hoor…!!!

@nienke2 wrote:

Ik denk juist dat de 1e zeker positief is. Zagen de testen er direct zo uit? of na een tijdje wachten? vaak komt zo’n donker randje als je hem eventjes laat liggen…?

Nee dit was direct al zo…

@Lieke74 wrote:

1. Als je teststreep er meteen zo uitzag is je test positief!

2. Ik zou een zwangerschapstest doen, als je dit nog niet hebt gedaan, want zoals hierboven al geschreven staat reageren ovulatietesten ook op hcg als dit in voldoende mate in je urine aanwezig is.

Als je niet zwanger bent nu zou ik toch aan de bel trekken, want 2 weken lang een positieve ovulatietest is niet normaal.

off topic, leuke naam heeft je dochter :wink:

Ik heb dus ook al een zwangerschapstest gedaan…maar die was eergisteren nog negatief jammer genoeg :frowning: :frowning: :frowning: .

Ik heb én de ovulatietest van Sensitest gedaan én de test van testjezelf.nu en beiden dus op dezelfde manier gekleurd…

Terwijl ik een aantal weken geleden óók een positieve test had (die donkerder gekleurd was overigens…) en na 2 dagen vervaagde.

Het vreemde was toen dat ik 4 dagen daarna ongesteld werd. Dus of het toen ook écht een ovulatie geweest is…

dank je! Ik ben nog steeds zó blij met de keuze van de naam Celeste :smiley: :smiley:

@mlk1982 wrote:

Persoonlijk vind ik ovu-testen drama. Heb het 1 maand gedaan testen met ovu-tests en de teststreep moet donkerder zijn dan controlestreep, nou echt 15 tests gebruikt in volgens mij goede periode, geen positieve test. En kijk nu eens naar’m’n banner… :shock: :smiley: Toch ergens een eisprong gehad hoor…!!!

Ja wat een mooie verrassing dan hè!

Ik begin ook zo`n beetje moedeloos te worden…Dacht écht dat ik nu goed kon bepalen wanneer ik mijn eisprong zou hebben.

Mijn huisarts ziet mij aankomen met die testen…

Om een lang verhaal kort te houden; Heb bij Celeste een gemiddelde cyclus gehad van 86 dagen. Volgens verloskundige toen een wonder dat ik zwanger geraakt ben.

Nu ik gestopt ben voor de 2e keer weer dat gezeur met die cyclus, maar gelukkig iets korter.

Maar mijn huisarts heeft duidelijk aangegeven niet eerder dan over een jaar te gaan kijken hoe en wat omdat ik bewezen heb dat ik zwanger kán worden. Dusssssssss…Valt iets voor te zeggen natuurlijk maar van dat wachten word ik niet echt vrolijker.

Ik had gisteren op de site van Sensitest ook deze opmerking/vraag geplaatst.

Als antwoord kreeg ik dat het inderdaad klopt dat er een fel gekleurd lijntje links en lichter naar rechts verschijnt.

Nog even voor de duidelijkheid; de foto die ik als eerste plaatste was dus niet van mij maar van iemand anders op het forum. Maar mijn testen waren echt precies hetzelfde! vandaar…

Onder nog even een foto die ik erbij kreeg van Sensitest.