Is dat wel vertrouwd??

Ik vraag me wat af, het is nl zo dat ik maandag kan beginnen met een tijdelijke baan. Ik moet dan elke dag van 1/2 9 tot 1/2 2 werken. Nu is het zo dat Caitlynn haar school vanaf 8.15 een leerkracht op het plein hoort te hebben, dus als ik haar om 8.15 op school breng, zou ik op tijd op mijn werk kunnen zijn. Maar ik weet niet of het wel zo vertrouwd is, want vaak zijn de leerkrachten niet op tijd op het plein. :think: Nu zeiden andere moeders dat je je kind dan gewoon naar binnen moet brengen en dat dan meestal de leerkracht (die dus eigenlijks te laat is op het plein) dan meestal wel naar buiten gaat! Maar hoe goed passen ze op je kind??

En zijn ze vanaf dat moment ook verantwoordelijk voor je kind haar welzijn?? is het wel een goed idee om dit te doen??

Ik zit vol twijfels en vraag me dus af of er mama,s zijn hier die hier ervaring mee hebben!! En zo ja, goede of slechte. Tussen de middag blijft ze over bij de oppasmoeders op school, dus ophalen is geen probleem.

Mijn moeder haalt haar dan woensdag en vrijdags om 12 uur op, als ze smiddags vrij is.

Ook reacties van leerkrachten zijn welkom hoor! :wink:

hier een reactie van een juf:



als de school duidelijk aangeeft dat ze vanaf 8.15u toezicht houden op het plein, dan mag je daar van uit gaan! Als er iets gebeurt waar zij niet bij waren (doordat ze te laat waren), zijn ze verantwoordelijk. Maar… dan moet dat wel in de schoolgids oid staan. Even nakijken dus.



Dit neemt natuurlijk niet weg dat je als ouder ALTIJD de eindverantwoordelijkheid hebt over je eigen kind(eren). Stel dat ze valt, en heel erg verdrietig is, dan zul je het misschien vervelend vinden dat je er niet bij was. Je kunt niet van leerkrachten vragen dat ze zorg dragen voor alle kinderen die op dat moment op het plein zijn (ik weet niet hoe groot de school is). Ze houden toezicht, zijn aanspreekpunt, maar je kunt niet verwachten dat ze het welzijn van alle kinderen in de gaten houden.



Wat ik zou doen: melden bij de leerkracht (en evt de directie) dat jij je kind om 8.15u brengt. Vertel er bij dat je ervan uit gaat dat er toezicht is op het plein (als ze dat in hun schoolgids hebben staan), en geef aan hoe je evt te bereiken bent. Mocht je 's ochtends op school komen, en je ziet dat er nog niemand op het plein is, dan kun je je kind naar binnen brengen, en ‘afleveren’ bij een leerkracht die het plein op moet.

Maak je dochter ook duidelijk dat ze in alle gevallen waar ze zelf niet uit komt bij de leerkracht terecht kan!

Bij ons het zo dat je de kinderen van groep 1 in de klas brengt. Ik zou Tiemen zo jong beslist niet op schoolplein willen hebben zweven, ook al is er toezicht. Vanaf groep 2 is het geloof ik tot aan de kerst in de groep brengen en daarna is het bij de deur afzetten, wel in school dan.

Hier kwart over acht, maar wel in de klas voor de kleutergroepen!

Is de deur niet open zodat je haar naar binnen kunt brengen?

pffffffff tis hier zo dat je groep 1/2 zelf naar de klas brengt, ze mogen 8.25 naar binnen. Er is officieel vanaf 8.15 toezicht op het plein volgens de gids. Maar ik heb er ook geen goed gevoel over, ze staan meer te beppen dan op te letten, die leerkrachten. Ik denk dat ik maandag mijn nieuwe chef de situatie uitleg en vraag of ik iets later mag beginnen en dan iets langer doorwerken, aangezien het verantwoordelijkheidsgevoel van mezelf niet goed voelt. Maandag begin ik om 9 uur dus dan is het probleem er nog niet, hoop het dus dan te kunnen regelen! Pffffffffff wat een rot kwestie. :frowning:

@babsje wrote:

Bij ons het zo dat je de kinderen van groep 1 in de klas brengt. Ik zou Tiemen zo jong beslist niet op schoolplein willen hebben zweven, ook al is er toezicht. Vanaf groep 2 is het geloof ik tot aan de kerst in de groep brengen en daarna is het bij de deur afzetten, wel in school dan.




groep 3 is dat pas… groep 2 breng je ze ook nog gewoon naar binnen.



Bij ons is er dus wel toezicht op het plein maar dat is meer voor de grotere kinderen, de groepen 1 en 2 worden geacht in de klas gebracht te worden.

Is er geen moeder die Caitlynn mee kan nemen?

Nou verder op bij ons woont een gezin waarvan hun dochter bij c. in de klas zit en hier ook wel eens speelt(tegen mijn zin, ze komt gewoon brutaal zo achter om!). Die moeder zei: breng je c. toch smorgens bij ons, wij moeten **** toch ook naar school brengen! Maar ik zie dat niet zitten, ze zijn ALTIJD te laat met hun dochter op school en sneu om te zeggen, maar ik mag dat kindje niet zo. :oops: Zeer brutaal, luistert nergens naar, loopt savonds om 1/2 8 nog alleen buiten, komt waar het niet mag zijn en een grote mond, dus heb liever niet dat c. daar veel mee om gaat. :oops: En wat als hun kind ziek is, dan heb ik ook niet die optie.

Nee probeer te regelen dat ik 10 min later mag beginnen, hoop dat het lukt. :doh:

Ik zou haar ook niet op het plein achterlaten hoor.

Een kind van 4 moet je echt nog in de klas brengen.



Misschien is er een andere moeder waar je haar kan brengen.

Een klas vol kinderen met moeders zou je zeggen… haha.



Misschien eens aan de juf vragen of ze een moeder weet die dat misschien wel wil?!?



Succes ermee. Ook met je baan.

Het is opgelost! Ik mag iets later op het werk beginnen! :dance:

Echt een super baas hoor! Als ik mijn 5 uren aar draai, zegt ie! :clap:

Dus breng haar eerst naar school en fiets dan door naar het werk! :smiley:

heee wat goed zeg !!!

nu zit je zelf ook wat prettiger op het werk

super baas!!!

Beter!!! Ik zou ook niet gerust op m’n werk zitten anders.



Mooie oplossing.