Is dat normaal????

Hallo meiden even een vraagje van mij.

Donney gaat nu sinds een week of drie naar de bassisschool en is echt veranderd van een redelijk makkelijk en lief ventje naar een draak van een kind :shock:

Ik ken hem gewoon niet meer terug,op school is hij lief en doet hij goed mee,.maar thuis :shock: thuis is er geen land mee te bezeilen,hij huilt om alles is chagerijnig en gilt gewoon echt heel de buurt zowat bij elkaar,als hij eenmaal begint te gille is hij helemaal hysterisch en kan ik normaal wat zeggen,boos worden hoofd onder de kraan stoppen er helpt helemaal niks!!!Hij gaat al veel vroeger naar bed als toen hij nog niet naar school ging,hij ligt echt om half zeven plat en ik weet echt even niet meer wat ik hiermaa aan moet,ik vind hem zo echt niet leuk hoor,zijn broer heeft dit echt niet gehad!!!Is dit normaal,zijn er nog andere moeders met gelijk soorige ervaringen of misschie een oplossing???Ik heb vanmorgen echt een potje staan brullen,hij is ook nog heel erg brutaal geworden en het is op het moment echt mijn lieve ventje niet meer dus HELP heeft iemand misschien een goede raad???

Liefs Urs :-*

Ja, dat schijnt normaal te zijn. Mijn moeder waarschuwde me er al voor toen mijn oudste voor het eerst naar de basisschool ging en jawel hoor, na een paar dagen was mijn lieve jongen een etterbak geworden. We zijn toen direct heel streng tegen hem geweest. Hij moest opnieuw leren luisteren, noemden we het. En na een dag of 2 streng optreden hadden we ons lieve knulletje weer terug.



Ook nu na de vakantie leek het een dagje weer zover te zijn. Ook weer heel streng geweest, niet met ons laten sollen en het is weer koek en ei.

herken het heeeeeelemaal.

jan heeft dit ook gehad vorig jaar.

en idd na een week of 3 naar school gaan.

je kan er weinig aan doen eigenlijk.

probeer hem af te leiden, praat over school, wat ie gedaan heeft ed.

zorg dat hij rust krijgt na het drukke van school.



wat ik ook gedaan heb, is speelgoed op zijn kamer zetten.

dan kon hij rustig boven spelen, op zijn manier.



het heeft een paar weken geduurd, daarna was jan er weer

Oh Meiden bedankt hoor!!!Wat een opluchting dat Donney dus niet alleen zo is :slight_smile: Maar ik ga je tip uit proberen hoor Hedwich om hem lekker even alleen op zijn kamer te laten spelen en even iets rustigs te doen!!!En dan hoop ik ook dat Donney weer snel mijn lieve kanjertje is!!!

Liefs Urs :-*

weet je wat ik ook wel eens zei (en soms nog zeg)

dat hij beter even boven kon gaan spelen.

omdat ik snel boos werd.

en als hij boven ging spelen, konden we beide even rustig aan doen.

Vandaag ging het al een stuk beter !!!Ik heb hem maar een beetje laten gaan en hij is gewoon lief in de tuin gaan spelen!!!

Urs :-*

lekkerrrrrrr



dat deed ik af en toe ook.

van doe maar wat jij wil.

en dan niet te veel vragen van hem, of op hem letten.

Ook vandaag gaat het weer goed :thumbup: Zouden we het ergste nu hebben gehad???Ik hoop het maar :smiley:

Urs :-*

ik hoop het voor je !!

Fijn dat je het zo makkelijk lijkt te verhelpen! Nou maar hopen dat het inderdaad voorbij is.

hoi

mijn dochter is 4 en een half

en ze gaat dus naar de kleuterschool

ze word met een bus op gehaald

omdat ze op speciaal onderwijs zit

maar er zitten ook oudere jongens in de bus

nu komt ze dus met een taalgebruik thuis

waar mn oren van klapperen

en dan vind ze zichzelf cool

volgens de juf gaat het over zolang je dr geen aandacht aan geeft

nou ik vind het dus helemaal niks

groetjes

Aaaaaaaaaaah wat fijn om te lezen dit allemaal. Ik dacht al dat er ineens adhd op was gedoken hier.

Maar het is dus normaal.

Zelfde verhaal hier als Urs.

De juf vertelde dat onze dochter extreem goed bezig wil zijn op school en dat dat wel energie moet kosten.

is idd niet een echt fijne fase

maar die gaat echt voorbij hoor !!!



maarrrrrrr van november tot december zijn d ekids weer helemaal hyper

ook wel logisch want het is een drukke tijd; sintmaarten, sinterklaas, kerst,…

Heel herkenbaar, maar gaat gelukkig vanzelf over. We hebben inmiddels bij 5 van de 6 kinderen die fase achter de rug. Bij de 6de duurt het gelukkig nog ruim 2 jaar voor die fase ons te wachten staat. Niet dat ik zo op zie tegen die fase , wel dat ik op zie tegen de tijd dat ik ook mijn kleinste hummeltje los moet laten.

Jaaaa heel herkenbaar. Die van 3,5 is ook in een draak verandert en zit nog niet eens op school. Die van 8 doet het perfekt, maar krijgt al van die puber neigingen. Oeps.



Succes ermee

Mijn dochter van 8(bijna 9) heeft ook al van dei puberneigingen :shock:

Echt boos stampend de trap oplopen deuren smijten en inderdaad altijd een weerwoord waarbij ik zelf bijna met mn mond vol tanden sta :roll:



En mijn jongens worden ook met een bus gehaald en dat taalgebruik is inderdaad niet altijd even netjes…

Zitten ook grotere jongens in het busje…

Zelf zijn ze 5 en 6…

Maar kleine zusje van 3,5 neemt alles over :shock:



Maar verder zijn het makkelijke kids,doen het goed op school dus ach…

En inderdaad geenaandacht an het taalgebruik werkt echt

Heeft het de eerste weken ook niet te maken door de ongelofelijke vermoeidheid. Het ineens 9 dagdelen intensief op school bezig zijn.

Zita heeft nu haar 3e week er bijna opzitten, dus zal mij benieuwen. Merk wel dat ze aan het einde van de dag flink moe is en dan ook sneller prikkelbaarder is