Is Daan nou zo traag?

@lena3 wrote:

allemaal afspeelt. Er zijn geen mooie mijlpalen voor cognitieve, sociale of emotionele ontwikkeling die je leuk kunt bijhouden op een kalender. Al die vergelijkingen gaan dus maar over een heel klein deel van de ontwikkeling.




dat is zo wat je zegt, nu als ik erop terug kijk kan ik zeggen dat hij dat niet had. maar als je er midden in zit kun je dit niet meten bij een baby.

gelukkig kan ik wel vergelijken met mijn 2kids om dat 2 uiterste zijn en ik nu ook zeker weet dat er niks mis is met levi zijn cognitieviteit enzo.

maar had ik mijn oudste niet dan had ik me ook weer druk gemaakt om wat allemaal niet doet, terwijl hij best veel doet maar op 1 of andere manier zie je dat niet.

ik ben blij dat ik dit lees, wilde net eenzelfde topic openen.



Cleo tijgert ook alleen nog maar en wel zelf zitten als ik haar neerzet. verder niks,

maar het vreemde is dat ze wel al 10 woordjes kan :shock:

hier zei CB dat ze dan dr taalgedeelte van de hersenen boeiender vind.



dus misschien dat bij daan ook het geval of praat hij nog niet?

@Ashes wrote:

ik ben blij dat ik dit lees, wilde net eenzelfde topic openen.



Cleo tijgert ook alleen nog maar en wel zelf zitten als ik haar neerzet. verder niks,

maar het vreemde is dat ze wel al 10 woordjes kan :shock:

hier zei CB dat ze dan dr taalgedeelte van de hersenen boeiender vind.



dus misschien dat bij daan ook het geval of praat hij nog niet?


10 woordjes? Komt ze die ook even aan Leonie leren dan? :shock: :clap:

Hier is het niet anders. Amy is vandaag op de dag af 9 maanden. Ze kan niet zitten (gooit zich met kracht achterover), kruipt of tijgert niet en omdraaien heeft ze een paar keer gedaan, maar dat is al weken geleden en sindsdien niet meer. Ze ligt het liefst lekker lui op haar rug of op haar zij te spelen. Ze kan zich, als ik haar op haar buik leg, wel vrij hoog oprichten, dus het is nog even de knietjes eronder. De laatste keer op het cb maakten zij zich er niet druk over. Ze kan daarentegen wel mama, papa, eten en oma zeggen. Ze brabbelt echt in haar eigen taaltje ook.



Haar broertje kon ook pas na zijn eerste verjaardag zitten en liep pas toen ie anderhalf was. Hij is nu net twee geworden in september en rent als een gek en zingt complete liedjes van vier regels zonder een woordje te missen. Ook lost hij een vormenstoof met 10 verschillende (en best moeilijke vormen) in zijn eentje op.



Uiteindelijk komt alles dus best goed. Maar als je andere kindjes alles sneller ziet doen, kan ik me best voorstellen dat je soms even twijfelt :hug: