ik ben ziek (griep) en heb de hele middag in bed gelegen.
mijn man had de verzorging voor floris op zich genomen .
floris had de hele week erge diaree en ik heb hem daarvoor ORS gegeven om zijn vocht aan te vullen.nu staat er heel duidelijk op het pakje dat ORS nooit samen mag worden gegeven met zuigelingenvoeding.
nu heeft mijn man vanmiddag floris zijn flesje gegeven met jawel 230 cc ORS gemengt met babyvoeding…tot nu toe lijkt hij er geen last van te hebben,maar er staat zo duidelijk op de verpakking dat het niet mag…kan dit nu kwaad denken jullie?
Ik zou voor de zekerheid even de huisartsenpost o.i.d. bellen… :think: Geen idee of het kwaad kan verder… maar toch even bellen :-*
Volgens mij kan het geen kwaad, maar gaat het erom dat de ORS niet optimaal wordt opgenomen als je het mengt met wat dan ook, behalve gekookt en afgekoeld water. Maar schadelijk is het volgens mij niet. Ik zou voor je gemoedsrust even de HAP bellen, dan weet je het 100% zeker.
ik heb net gebeld en word zo terug gebeld door de arts…
dank je wel meiden… :-*
en heb je al iets gehoord?
ja het kon totaal geen kwaad zeiden ze…
jemig waarom zetten ze dan op de verpakking dat het absoluut niet gemengt mag worden met babyvoeding…zo laat je mensen ook schrikken…
nou inderdaad, beetje raar…
ik zou anders gewoon even mail of brief sturen naar de maker van ORS met deze situatie en dat je te horen hebt gekregen dat het helemaal geen kwaad kan, dus waarom ze het dan zo op de verpakking zetten.
dat je je rot geschrokken bent, voor niets dus!
Je mag het niet het mengen omdat het dan zijn werking verliest, dat is alles. Toevallig kwam ik dit gisteren tegen tijdens ff googlen op buikgriep.
Raar dat ze je eerst zo bang maken met zo’n tekst! :hug:
@essy wrote:
Je mag het niet het mengen omdat het dan zijn werking verliest, dat is alles.
En dan is het dus wel belangrijk dat het op de verpakking staat!! Je geeft ORS tenslotte niet voor niks en als het dan zijn werking verliest door het te mengen dan kan je het net zo goed niet doen. Ben het er wel mee eens dat de informatie wat duidelijker had mogen zijn. Staat dat niet in de bijsluiter?
nee hierover staat niets in de bijsluiter …waardeloos
Ja dat is niet zo handig van ze… :doh:
Maar, hoe gaat het nu met Floris?
hoe is het met floris??? werkt de ORS wel, of heb je het voor niets gedaan??
met floris gaat het wel weer een stukje beter…hij heeft veel minder vaak ontlasting (diaree) in zijn pamper zitten.nu ongeveer nog 5 a 6 x per dag inplaats van 10 a 12 x.
maar nu heeft hij mij aangestoken en ben nu zo ziek als een hond.ook aan de dunne dus ,oorpijn,keelpijn,nekpijn.peter heeft zojuist de honden uitgelaten,maar voor de rest sta ik er alleen voor.menn heb geen idee hoe ik de dag moet doorkomen of voor die kleine moet zorgen.schoonmoeder is een paar dagen weg en mijn moeder is ook al ziek…moet me maar even flink verbijten…daar zijn we vrouwen voor geloof ik he :think: :sick:
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
he getsie hopelijk knappen jullie snel op allebei…
lekker op de bank kruikje erbij…lekker tutten met florisje
@merel33 wrote:
jemig waarom zetten ze dan op de verpakking dat het absoluut niet gemengt mag worden met babyvoeding…zo laat je mensen ook schrikken…
Zeker als mensen de verpakking achteraf lezen en het toch in
alle onschuld zo hebben gebruikt…ja dan schrik je
Gelukkig kan het geen kwaad!
@merel33 wrote:
nee hierover staat niets in de bijsluiter …waardeloos
Je schrijft in je openingspost dat het wel op de verpakking staat…
ja op de verpakking staat het wel…maar ik had s’middags al wat klaar gemaakt en in een afgesloten kannetje in de koelkast gezet…en dit heeft mijn man dus gebruikt om voeding dus mee aan te maken…
@Paschal75 wrote:
@merel33 wrote:nee hierover staat niets in de bijsluiter …waardeloos
Je schrijft in je openingspost dat het wel op de verpakking staat…
Er staat dat je het niet mag mengen, maar niet waarom niet…