Sorry maar ik moet het even kwijt… ik irriteer me mateloos aan de radioreclame over de “blije doos”… Ik hoor wel 10 x per dag… ben je zwanger? vraag dan de doos aan… en steeds hoor ik mezelf denken…
Nee doos ik ben niet zwanger Echt ik ben bang dat ik de volgende keer mijn radio door de kamer gooi… alleen in de auto is dat wat moeilijk :mrgreen:
Belachelijk he? Ik kan best goed met zwangeren omgaan maar om dit de hele dag te moeten horen nee sorry vindt het pijnlijk…
natas
:hug:
Heel irritant. Maar zit niets leuks in die doos trouwens hoor, kleine troost.
Als ze nu es een doos zouden samenstellen voor de vrouw die zwanger probeert te worden?
hmm. vooral met veel chocola!!
En ook een mooie cd en leuke kaarsjes voor de sfeer, want als het alleen maar zo’n ‘plichtnummer’ wordt is er ook weinig leuks meer aan
Natas: :hug:
@Ineke wrote:
Heel irritant. Maar zit niets leuks in die doos trouwens hoor, kleine troost.
Als ze nu es een doos zouden samenstellen voor de vrouw die zwanger probeert te worden?
hmm. vooral met veel chocola!!
goed id :drool: :drool: :drool:
@eisblume wrote:
En ook een mooie cd en leuke kaarsjes voor de sfeer, want als het alleen maar zo’n ‘plichtnummer’ wordt is er ook weinig leuks meer aan![]()
en een flesje wijn voor als het e zoveelste keer niet gelukt is…
ik snap je gevoel wel hoor, zelf heb ik het minder ,maar herken het en weet dat het pijn doet zulke dingen.
Geen idee of jullie dit kennen maar een tijd terug hiongen er in de stad op billbords en bij busstations allemaal posters met reklame
Ongewenst zwanger? bel dan…
pff dan denk ik… tja tuurlijk niet je kop in het zand steken maar toch raakt het me wel
:hug: :hug:
Yep, die ken ik ook. Hangen bij de parkeerplaats bij het ziekenhuis, kan je niet missen! Maar ja, dat kan ook een probleem zijn natuurlijk :doh:
Bij wie zullen we aan kunnen kloppen voor zo’n doos?
Zal felicitas eens een mailtje sturen, haha. of zelf iets opzetten, gat in de markt natuurlijk!
We kunnen natuurlijk ons telefoonnummer op die posters plakken, bel mij maar!
tja ironisch eig hoe het werkt allemaal …
De wereld is eig best gek ineelkaar gezet… de een wil zo graag en t lukt niet en de ander wordt zwanger en laat het weghalen, volkomen terecht voor die persoon die die keus maakt… maar kwa gevoel zo oneerlijk tegenover ons degenen die zo die zwangerschap zouden willen dragen
Ooh Bianca, ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Ik deel het ook helemaal met je.
En idd die posters met ongewenst zwanger erop…Ik kan er niet naar kijken.
Ik ben blij dat ik nu einelijk zwanger ben en bijna mag gaan bevallen, maar de gevoelens van pijn, angst en verdriet van toen het niet wou lukken zal ik niet snel vergeten.
Ik hoop dat er voor jullie ook een mooi wondertje mag komen
Liefs, Chantal
Ineke, ik vond het zooooo lief dat je over de inhoud van die doos begon… haha volgens mij moet jij ook wel weten dat die inhoud me ook helemaal niet boeit. Het reclame spotje vindt ik gewoon irritant… heel de wereld weet toch al lang van dat bestaan af?
Reclame van Moeders voor Moeders vindt ik :thumbup:
En zo zie je maar hoe verschillend de mens kan zijn want de reclame van ongewenste zwangerschap is volgens mij helaas bittere noodzaak daar wordt niet iemand beter van dus dat kan ik wel hebben. ( alhoewel wij enige tijd geleden in real life werden geconfronteerd met een ong. zw. en abortus en dat heeft toch wel pijn gedaan.) Maar ik snap wel dat dat voor sommigen echt heel pijnlijk is.
En weet je ik vind mezelf soms ook zo egoistisch om hier zoiets te plaatsen want hier boven ligt wel een heerlijke peuter van 2,5 te slapen he?!!
Dus voor alle anderen die dit ook mega-irritant vinden :hug:
En die knuffel van jullie heb ik toch alvast te pakken, bedankt!!
natas
Ja, echt wel egoistisch hoor!! En niet te hard gooien met die radio he, anders wordt ze nog wakker ook!
hey meis ,
nogmaals , ik zie de noodzaak ook wel in en vind de keuzes die mensen maken terecht … waar mijn gevoel op doelde is dat de wereld zo vreemd in elkaar zit… de een wil en ontvangt niet de ander word zwanger en is bij hen ongewenst snap je?
Ik wil niet de indruk wekken dat ik een ongewenste zwangerschap en een evt keus om het kindje weg te laten halen niet snap… wel degelijk ( en ook meegekregen in mijn priveleven)
En idd de doos… ik weet nog toen ik zwanger mocht zijn en er na een mk kreeg ik alsnog de uitnodiging ontving om hem te halen,
Ik opgebeld met mijn verhaal… en dat ik opgezegd had ivm een miskraam.
In overleg heb ik hem toch gehaald, heb me zelf over een drempel gesleurd… de inhoud van de doos heb ik meegedaan aan een zending voor het buitenland , of een instantie die ze inzameld voor mensen die het nodig hebben…
En die radio , wel heel laten hoor ! :-* :hug:
Ja, die doos…
Toen ik zwanger was heeft iemand hem voor mij besteld.
Na de MK kreeg ik dus ook een uitnodiging om hem op te halen.
Ik heb dat toen dus niet gedaan.
En wat gebeurde er een paar weken later…
Staat de (zeer nieuwsgierige) buurvrouw op de stoep met:
De Blije Doos!
Hadden ze hem dus opgestuurd en omdat ik niet thuis was hebben ze hem bij de buren gebracht.
Ik wist echt niet wat ik op dat moment moest zeggen.
Ik heb haar maar bedankt en verder niks gezegd, moet de gedachte dat ze het later wel door zou hebben als er geen baby kwam.
Dat ze hem nou net bij háár moesten brengen.
Hele leuke buren verder hoor, maar we waren nog maar net getrouwd of ik kreeg al steeds van die opmerkingen.
Liep ik leuk met mijn nichtje in de buggy over straat: “Goh, staat je goed knipoog”
En dat soort dingen.
Achteraf heeft het wel geholpen.
Toen ze er na een aantal maanden achter kwam dat mijn buik niet groeide heb ik geen opmerkingen meer gekregen.
We zijn nu inmiddels verhuisd trouwens (niet om haar hoor!)
Ik vind het idee van de ‘zwanger worden doos’ wel erg leuk!
Jaaa het idee vind ik ook leuk, zeker weten er zit heus wel iets bruibaar in, alleen al het idee het te mogen ontvangen is wel wat natuurlijk… helaas bij ons dat het fout liep he meis :hug: :-*
@Ineke wrote:
Ja, echt wel egoistisch hoor!! En niet te hard gooien met die radio he, anders wordt ze nog wakker ook!![]()
![]()
Wordt hij wakker Ineke :-*
Bianca, ik had het ook al zo gesnapt hoor… sorry dat ik er mss wat onduidelijk op reageerde.
En ja we gaan voor als zwanger worden langer duurt doos. ofwel de azwld doos of als zwanger worden niet vanzelf gaat doos…
Wel wat doen we erin:
-chocolade
- nog meer chocolade?
- voordeelverpakking foliumzuur/ gravitamon oid (mss moeten we die fabrikant de doos maar laten sponseren of zullen we het aan Cote d’or vragen?_
- zakdoekjes
- moppenboek of in ieder geval iets met humor voor onze partners als we weer eens zo gezellig zijn???
- veel voordeelbonnen van sauna’s en beautydagen
- voordeelbonnen van allerlei kledingzaken want ja wij schommelen zo in ons gewicht met al die chocolade…
NIeuw topic openen, ik wil een zwanger worden doos en ik doe erin?
natas
Ja, open maar, dan sturen we onze wensenlijst wel naar alle fabrikanten!
cote d’or moet zeker weten!!
en milka, alle varianten.
lingeriebonnen.
massage olieen (kneip! niet die van zwitsal!!).
het boekje met 100 opmerkingen die je aan je omgeving kunt geven met die ze NIET moeten maken.
t-shirt met de tekst: ‘eisprong op komst’. (hmm. nee, toch maar niet).
Nou, dat wordt al een lekkere grote doos!
Zal echt voor de gein es een mail sturen naar felicitas of kruidvat…kijken wat ze ervan zeggen! to be continued…
iemand had me ook opgegeven voor de blije doos heel lief
word ik gister gebeld: gefeliciteerd mevrouw met uww zwangerschap ik daarna nee mevr ik heb een miskraam gehad oei dat kwam hard aan zeg ik vind het idee wel heel leuk van ze
maar de doos die nog moet worden gemaakt is nog leuker ben benieuwdof je reactie krijgt ineke