Ipad, Iphone of Ereader wat kies ik?

In januari is ons telefooncontract afgelopen en willen we over gaan naar een Iphone.



Ik wil al een tijdje een e reader. Niet een al te grote, zodat ik hem makkelijk mee kan nemen in mijn tas.



Mijn man vond een Ipad ook wel iets voor mij.



Ik ben eerlijk gezegd niet zo thuis in die dingen. Wie weet raad?



Ik vind die Ipad best nog groot en heb ik niet hetzelfde als ik een losse ereader heb met een Iphone?



Wat zijn voordelen en wat zijn nadelen…

Uhm ik heb een Ipad en neem in augustus een Iphone maar daar heb je denk ik niets aan.

Ik gebruik mijn Ipad iig als e-reader, om te surfen, chatten en weet ik veel wat, dat ie nog best groot is klopt, maar ik heb dat opgelost door een grotere handtas te kopen zeg maar :mrgreen:

Ik zou hem iig niet ‘in plaats van’ een telefoon kopen aangezien je er niet mee kan bellen :angel:



Ik heb hem ‘voor erbij’ mijn familie woont best een eind van me af dus ik vind het geweldig voor tijdens het reizen en ook als ik eens wat wil opzoeken/surfen zonder daarbij de pc van een ander te bezetten als ik uit logeren ben.

Ik heb er ook tegen de 600 boeken opstaan nu dus ik gebruik hem best intensief :stuck_out_tongue:

Ik was ook niet van plan om hem als telefoon te gebruiken, hoor :lol:



Ik stap in januari over op een Iphone. Daar kun je toch ook goed mee internetten onderweg?



Ik vraag me af wat een Ipad nog meer toegevoegde waarde heeft aan een Iphone, afgezien van de ereader.

Uiteraard zal internetten makkelijker zijn met een Ipad, vanwege de maat, maar ik denk niet dat ik onderweg dat veel zal doen.

Wat kan een Ipad nog meer dan een Iphone?

Met de iphone kun je ook héél goed ebooks lezen. :slight_smile: (al geef ik intussen de voorkeur aan mijn iPad ;))

Ik zal er een screenshotje bijdoen, dan kun je zien hoe het eruit ziet.

Ik heb sinds een paar maanden een e-reader, en daar ben ik heel tevreden over. Het ding heeft zeker niet de snelheid en de mogelijkheden van een i-pad, eigenlijk is hij alleen maar geschikt om boeken mee te lezen en verder niets, maar daar heb ik hem ook voor.



Het beeld is vele malen rustiger en prettiger te lezen dan de i-pad (die toch meer te vergelijken is met een computerscherm).

Als je niet van plan bent om hem te gebruiken voor internet, maar voornamelijk om boeken op te lezen, dan is een e-reader zeker wel de moeite waard.

Je kunt ze tegenwoordig bij veel bibliotheken ook huren, dus als je nog twijfelt, kun je hem misschien ook eerst even uitproberen voor je hem koopt?

Ik heb sinds kort een iPhone en nu voor t werk ook een iPad gekregen. M.i. zijn de mogelijkheden bij beide redelijk hetzelfde, behalve dan dat de iPad groter is en dus voor ‘pc-zaken’ makkelijker is. Dit met name omdat het scherm groter is. En je kan er niet mee bellen :wink:

Dus als je toch een iPhone krijgt heeft het denk ik weinig meerwaarde om een iPad erbij te doen. Tenzij je die laatste bijv. voor werk oid gebruikt. In jouw geval gaat t je om een e-reader, ik zou zeggen wacht je iPhone af en kijk hoe het je bevalt om daarmee te lezen. Kan je altijd later nog evt. een e-reader aanschaffen toch?



Succes met je keuze!

Ik zou ook nog even wachten.

Hier een iphone, maar daar lees ik dus niet op.

Vind ik niet prettig. Ik gebruik de iphone echt als mini-ipad, dus internetten, absentieregistratie, e-mail, erg fijn. Alleen zit er op de huidige versie nog geen usb en dat zou ik wel missen. De iphone gebruik ik verder om ook mee te bellen en het bevalt echt super.

Maar ik zou dus wel een iPad willen inmiddels. Ik wacht nog op de usb-versie.

Bedankt voor het meedenken!



Ik denk dat ik zonder Ipad heel goed uit de voeten kan. Ik twitter niet, zit niet op hyves, facebook of msn.

Ik ben alleen maar verslaafd aan freefarm, farmerama en kapihospital, maar dat zal ik niet snel buiten de deur spelen.

Die Ipad zou handig kunnen zijn op vakantie, maar betaal je je dan niet blauw aan internetkosten?

De zomercamping heeft wifi en mijn man sleept toch zijn laptop mee.



Ik denk dat er voor mij dus een ereader onder de kerstboom ligt dit jaar, maar welke???

Hier ook een KapiHospital fan, maar da’s dus niet te doen op de iPhone of iPad aangezien je met het touchscreen geen Pt. Kan oppakken :?



En wifi hoef je niet voor te betalen, tenminste als je gebruik maakt van een onbeveiligd netwerk of een netwerk wat toegankelijk is zoals bijv in de Mac of in de trein :slight_smile:

Inderdaad, met alleen wifi heb je geen extra kosten en zou je wel 3g willen dan zijn er ook prepaid kaartjes van t mobile geloof ik.

Qua applicaties is het wel weer heel leuk hoor, ik speel we rule en we farm op de i pad en heb een talking tom (pratende kat) er op zitten en dat is echt hilarisch om nina met die kat bezig te zien :lol:

Al zijn deze applicaties er volgens mij ook op de i phone.

Ga anders naar de winkel, neem een e reader in je handen en ga ook langs de apple store om een i pad van dichtbij te bekijken en uit te proberen en kijk wat jou het meeste trekt.

@~Melanie~ wrote:

Inderdaad, met alleen wifi heb je geen extra kosten en zou je wel 3g willen dan zijn er ook prepaid kaartjes van t mobile geloof ik.

Qua applicaties is het wel weer heel leuk hoor, ik speel we rule en we farm op de i pad en heb een talking tom (pratende kat) er op zitten en dat is echt hilarisch om nina met die kat bezig te zien :lol:

Al zijn deze applicaties er volgens mij ook op de i phone.

Ga anders naar de winkel, neem een e reader in je handen en ga ook langs de apple store om een i pad van dichtbij te bekijken en uit te proberen en kijk wat jou het meeste trekt.




Ik ga op zoek na wefarm :mrgreen:

FF heel blond, hoor! Als ik het goed begrijp kan je met een Ipad het zelfde als met een Iphone, behalve bellen en het is een groter apparaat?



Die Iphone komt vanzelf bij het nieuwe telefoonabonnement, dus wat zou dan de meerwaarde zijn van een Ipad?

Ja precies, denk niet dat t heel veel meerwaarde heeft ( of ik ben er nog niet achter :wink: ) Tis dat ik de iPad voor m’n werk heb gekregen anders zou ik m niet aangeschaft hebben, heb voldoende aan m’n iPhone. Qua functies ed is het echt zo goed als hetzelfde…

@Puma wrote:

@~Melanie~ wrote:
Inderdaad, met alleen wifi heb je geen extra kosten en zou je wel 3g willen dan zijn er ook prepaid kaartjes van t mobile geloof ik.

Qua applicaties is het wel weer heel leuk hoor, ik speel we rule en we farm op de i pad en heb een talking tom (pratende kat) er op zitten en dat is echt hilarisch om nina met die kat bezig te zien :lol:

Al zijn deze applicaties er volgens mij ook op de i phone.

Ga anders naar de winkel, neem een e reader in je handen en ga ook langs de apple store om een i pad van dichtbij te bekijken en uit te proberen en kijk wat jou het meeste trekt.




Ik ga op zoek na wefarm :mrgreen:




:lol: zoek je mij op dan? Ik kan wel meer vrienden gebruiken!

Volgens mij kan je me vinden onder melanie janssen :mrgreen:

Melanie heb je ook een speelnaam?

Ik zoek ook altijd nieuwe mede farmers/rule’ers! :mrgreen:

Hoe meer hoe beter!

Ik doe ook mee! Bij We Farm, We Rule en We City ben ik Hormonster. :mrgreen:

@Cynthia, ik heb al bij je besteld! :mrgreen:

Ik heb een iPhone en iPad en ik vindt tussen beiden wel degelijk verschil.

Als ik alles wat ik doe op mijn iPad op mijn iPhone zou doen zou ik gek worden…

Beeld is lekker groot, goed verlicht en zeer helder/scherp, mooi geluid

Ook boeken lees ik prettiger op mijn iPad dan op mijn iPhone.

Daarnaast zijn er ook hele mooie en harige apps te downloaden voor de iPad die het allemaal weer net mooier en makkelijker maken.

Tekst verwerking gaat ook super.

En ook heb je er hele leuke baby/dreumes dingen voor op de iPad, mijn zoontje vindt het ook helemaal geweldig :mrgreen:



Ik ben gek op mijn iPad :inlove: En hij werkt zo heerlijk :thumbup:

Voor internet hoef je ipc niet te betalen, ja kan gewoon mee op je draadloos netwerk die je thuis hebt.

Uiteraard als je buiten de deur gaat internetten komen er evt kosten bij, maar tegenwoordig zijn er steeds meer plaatsen waar je kosteloos gebruik kunt maken van het internet.

@dragon wrote:



Daarnaast zijn er ook hele mooie en harige apps te downloaden voor de iPad die het allemaal weer net mooier en makkelijker maken.

Tekst verwerking gaat ook super.

En ook heb je er hele leuke baby/dreumes dingen voor op de iPad, mijn zoontje vindt het ook helemaal geweldig :mrgreen:



Oh, dat is écht vooruitgang in de technologie, wist niet dat zelfs dát al kon!
:lol:

@Soleil wrote:

@dragon wrote:


Daarnaast zijn er ook hele mooie en harige apps te downloaden voor de iPad die het allemaal weer net mooier en makkelijker maken.

Tekst verwerking gaat ook super.

En ook heb je er hele leuke baby/dreumes dingen voor op de iPad, mijn zoontje vindt het ook helemaal geweldig :mrgreen:



Oh, dat is écht vooruitgang in de technologie, wist niet dat zelfs dát al kon!
:lol:


Tsja, touchscreen hè? Je voelt er van alles, echt een openbaring hoor! :thumbup: