Inwendige spruw/ fluconazol

Een vraagje, wie is er bekend me inwendige spruw. Mijn dochtertje is afgelopen donderdag geboren, en eigenlijk al na de eerste nacht heb ik ontzettend pijn tijdens en na het voeden. Het lijkt erop dat er honderduizend prikken/ scheermesje even naar binnen wordt gebracht.

Een aanleg probleem zou je denken, dat is het nu wel geworden omdat ik

bang ben voor de pijn. Dus ook de eerste kloven zijn nu zichtbaar. In het zkh veel tips gekregen enz.



Vandaag kwam de vk thuis langs en die wilde dat ik een lactatiedeskundige zou bellen. Helaas had ze vandaag en morgen geen tijd. Maar ze hoorde al snel wat het probleem was. Ik heb hier een jaar eerder al mee gelopen met mijn eerste, toen is er niks aan gedaan en ben ik na 10 weken gestopt. Blijkbaar zit het dus inwendig en heeft ze medicijnen aangeraden die ik morgen door de ha voorgeschreven moet krijgen. Ben even de naam kwijt. (Dus niet de gel voor in het mondje en op de tepel, dat is voor uitwendig en dat is het dus niet)



Ik ben dus benieuwd naar wie dit ook heeft gehad en hoe lang het duurde voor het weg was. Ik ga dit namelijk niet heel lang volhouden en wil het wel, maar ik wil ook genieten!

Zou het geen ziekte van Raynaud zijn soms?? (dan is het na het voeden misschien vaatkramp? Had er zelf veel last van doordat ze mijn tepel dichtklemde met haar kaken om de melktoevoer af te remmen de eerste weken. Tussen de voedingen in had ik dat twee uur lang ongeveer tijdens het aanmaken van de melk, dat het ontzettende pijn deed). Beterschap iig!

Oke zal eens op zoek gaan.

@Beebie wrote:

Zou het geen ziekte van Raynaud zijn soms?? (dan is het na het voeden misschien vaatkramp? Had er zelf veel last van doordat ze mijn tepel dichtklemde met haar kaken om de melktoevoer af te remmen de eerste weken. Tussen de voedingen in had ik dat twee uur lang ongeveer tijdens het aanmaken van de melk, dat het ontzettende pijn deed). Beterschap iig!




Hoe is het opgelost?





verder niemand bekend met flucanazol? :frowning:

Jawel ik.

Heb het echt maandenlang gebruikt omdat als ik er mee stopte de spruw meteen weer terug was.

Nu gebruik ik het niet meer, maar nog steeds na 1 jaar niet helemaal spruwloos. :?

Het was een heel gedoe om het te krijgen omdat onze ha het niet wilde voorschrijven.

Maar ik gebruikte micanazol creme bij mezelf (eerst borsten wassen na de voeding en dan de creme erop smeren/ dan een schoon compres erop) in combi met flucanazol en alles op 60graden wassen.

Bij Caesar deed ik daktarin in zijn mondje.

Spruw is vreselijk, ik heb er mee leren leven.

Kan me voorstellen dat er meiden met de bv stoppen, zo’n pijn doet het.

Fai trok me er steeds doorheen en ik heb eelt op m’n tepels gekregen.

Het is heel gek maar je went aan de pijn.

Al zie ik er straks niet na uit om weer dat spruw tijdperk in te gaan. :shifty:

Heb je al kontakt gehad met de ha?

Ja ha wil het hier ook niet voorschrijven. Nu heb ik via een omweg een receptje thuis liggen. Lactatiedeskundige heeft alleen niks gezegd over die daktarin, ik smeer het wel al bij mezelf. Uitwendig is ook helemaal niks te zien. Aanleggen en de napijn is het hevigst. Tijdens het drinken probeer ik afleiding te zoeken. Ook was het gister weer heel pijnlijk en vandaag vind ik het wel weer meevallen.



Gelukkig zijn de kloofjes nu ook bijna weg en dat scheelt ook al wel weer denk ik. Aanleggen gaat steeds beter, maar dat wegtrekken herken ik wel. Ben bang dat het pijn doet dus verkrampt alles.