Oh, wat heb ik een hekel aan een inwendig onderzoek!!! :oops: :oops:
Nu mijn vraag: morgen voor 't eerst naar de VK en dan ben ik 9 wk + 1dg zwanger. Gaan ze een inwendig onderzoek doen voor de eerste echo of niet? Bij de de vorige zwangerschap was ik toen 10,5 week en toen hebben ze (gelukkig) een uitwendige gedaan, maar ja, nu is het dus wel een week eerder!
Dat ligt echt aan de verloskundige denk ik,
hier geld, eerst een gewone echo en mocht er een reden zijn (bijv. korter zwanger) dan word je hier doorgestuurd naar de gyn. voor een inwendige echo.
Bij mij was met 7+5 direct een inwendige echo… Hiervoor heb ik een MA gehad en daarbij is de echo met 9+4 eerst uitwendig gedaan en toen bleek dat er niets zichtbaar was, een inwendige. Nu bij 10+6 meteen een uitwendige en toen bleek ik 11+3 te zijn
Het ligt echt aan je VK denk ik…
Wees blij dat je niet in België woont, meis !
hier krijg je bij elk maandelijks bezoek (mét bijna elke keer een echo) een inwendig onderzoek…
is gewoon standaard hier.
liefs
en veel succes met de echo !
Gerda
Ik had juist liever een inwendige echo omdat je dan beter het kindje kan zien op de echo!
Maar ik ben daar wel heel makkelijk in… :-*
Hier ook uitwendig gehad. Ze ging het eerst zo proberen en anders zou ze het alsnog inwendig doen. Ik was blij dat dat niet hoefde. Dan maar een wat minder scherp beeld.
Hoewel ik het met mijn mk ook een paar keer inwendig heb gehad en je komt er heus wel overheen, maar fijn is anders. Vond ik tenminste.
Kortom, ik vermoed dat je wel een uitwendige echo zult krijgen als er geen bijzondere aanwijzingen zijn om dat niet te doen.
hoihoi
mijn vk doet helemaal geen echo’s. Dus ik moest naar de gyn. Die gaf netjes van te voren aan dat ze het eerst uitwendig zou proberen maar aangezien ik stevig ben het kan dat er niks te zien is. En ze had gelijk het werd toch inwendig. Ik heb daar ook een hele erge hekel aan(slechte ervaringen) maar het hartje zien kloppen was een mooie beloning.
groetjes
marlies
Maar onthoud ook: je hoeft helemaal niks natuurlijk!
Als je geen inwendige echo wilt of geen inwendig onderzoek (dat dat standaard is in Belgie zeg!) dan kan je dat gewoon zeggen.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
mijn vk deed met 7 wkn een uitwendige al… moest ze wel erg inzoomen…
de gyno deed bij mij afgelopen keer met 8 wkn een inwendige…
en de vk met 9 wkn weer uitwendig… denk dat het echt verschilt… kan je je voorkeur niet uitspreken?
Ik heb bij beide kindjes nog nooit een inwendige echo gehad.
Bij Anoek was de eerste echo met ongeveer 10 weken en bij Sven
de eerste met 6,5 week en zelfs die was uitwendig.
Hallo dames,
Nou, ik ben vanmorgen geweest en ik heb gevraagd om een uitwendige echo. Die kreeg ik (gelukkig), want, zo was haar reactie: met 9+2 weken moet dat in principe kunnen, (al kon ze wel minder goed meten) en mits je niet al te stevig bent. (uitzonderingen daar gelaten)
Maar goed, wat is nu de domper van mijn verhaal? Ik ben pas 6, misschien zelfs 5 weken!! Aangezien ik na de geboorte van mijn zoon slechts 1 keer ongesteld was geweest, was mijn cyclus (blijkbaar) nog niet in het juiste ritme en is de bevruchting dus later geweest dan wat mijn berekening was Wel balen, maar gelukkig heeft ze het hartje wel zien kloppen, dus tot zover is het wel in orde :thumbup: :thumbup:
Naderhand vond ik het trouwens echt super dat dus met 5/6 weken al een uitwendige echo kunnen doen!
Over 3 weken volgt nog een echo om de uitgerekende datum vast te stellen.
@gerda wrote:
Wees blij dat je niet in België woont, meis !
hier krijg je bij elk maandelijks bezoek (mét bijna elke keer een echo) een inwendig onderzoek…
is gewoon standaard hier.
liefs
en veel succes met de echo !
Gerda
Waarom is dat eigenlijk?
En ik hoop toch ook echt, dat vrouwen wel nee durven zeggen als ze niet willen…
Ik vind het trouwens van de zotte om “standaard” inwendig te onderzoeken elke keer.
Ik had met 5,5 weken eerst een uitwendige, zag wel een zwanerschapsring (mijn blaas was niet vol genoeg) inwendig een mooi hartje.
Ik ehb ook niet erg veel problemen met inwendig