@sarina wrote:
Big Brother is watching you!!! Doet me nu toch echt denken aan die film van Orson Welch(ofzo) van ruim 20 jaar geleden geloof ik. :think:
1984 van George Orwell (volgens mij ook van Animal Farm)
@sarina wrote:
Big Brother is watching you!!! Doet me nu toch echt denken aan die film van Orson Welch(ofzo) van ruim 20 jaar geleden geloof ik. :think:
Op het consultatieburo vragen ze ook al naar inkomen, beroep etc. Vorige keren niet.
Wij hebben nog geen vragenlijst gehad van school, wel moesten we de hoogst genoten opleiding’ invullen op het aanmeldingsformulier.
Ze weten alles al van je, maar tóch moet er weer vanalles aan formuliertjes ingevuld worden…
ik heb hem ook in moeten vullen maar ondank dat ik havo kon doen ben ik lekker naar de landbouwschool gegaan omdat daar mijn hart lag(en nog ligt) en hetzelfde geldt voor mijn man , dus ik weet niet of het allemaal wel klopt hoor maar weetje he… ik maak me er niet meer druk om , als mijn kind er maar net zoveel plezier in heeft ,in het naar school gaan als ons dan komt het helemaal goed!
en ach als andere kinderen de extra hulp wel nodig zijn … dan heb ik mijn steentje bij gedragen toch?..
ik werk in het basisonderwijs en de rede dat er nu ineens zo’n formulier ingevuld moet worden is omdat er per 1 januari 2007 een nieuwe wet is wat betreft de ‘weging’ van kinderen. Die wet maakt geen onderscheid meer tussen allochtoon en autochtoon, maar kijkt naar het opleidingniveau van de ouders. Dit omdat de overheid denkt dat de inmiddels 3e of 4e generatie allochtonen geen taalachterstand meer zal hebben, zeker als ze hoogopgeleide ouders hebben.
De scholen krijgen naar aanleiding van de ‘gewichten’ die kinderen krijgen, dan geld om leekrachten aan te nemen. Dus een school met veel gewogen kinderen heeft ook meer leerkrachten. Op zich goed, vind ik.
Wij zijn als school niet blij met deze nieuwe wet. Behalve dat er veel papieren rompslomp bij komt kijken, hebben ook ineens veel minder kinderen een weging. Dat betekent dat wij volgend schooljaar leerkrachten moeten ontslaan. En dat komt onze manier van onderwijs niet echt ten goede, helaas. Want er zitten een heleboel 4e generatie kinderen van allochtone (groot)ouders bij ons op school en in de praktijk blijkt dat het grootste deel hiervan wel degelijk een taalachterstand heeft. Die wij nu dus niet meer zo vlug kunnen inhalen…
tja, of jullie wat aan dit verhaal hebben weet ik niet, maar ik wilde toch wel even m’n zegje doen
Ah ik zit exact met hetzelfde! hahha
Ik heb m’n zoon enkele weken geleden ingeschreven en ik moest inderdaad vertellen wat m’n hoogst genoten opleiding was, of die was afgerond en ik moest het diploma van mijn man meenemen :eh:
Heb geen flauw idee waar het voor nodig is… en ze krijgen het ook niet :oops: Slaat nergens op natuurlijk.
Ik heb het toch verteld, waarom zou ik liegen, beetje vertrouwen in de mensheid mag wel.
Moet alleen m’n zoon z’n sofinummer doorgeven, maar waar had ik die nou gelaten :oops: :think:
Ze kunnen je volgens mij niet verplichten tot het geven van je diploma, lijkt me in ieder geval.
@Tijgertjuh wrote:
Moet alleen m’n zoon z’n sofinummer doorgeven, maar waar had ik die nou gelaten :oops: :think:
Op het consultatieburo vragen ze ook al naar inkomen, beroep etc. Vorige keren niet