Ik wil graag een hele voorraad gaan invriezen, zodat we voorlopig zo min mogelijk boodschappen hoeven te doen.
Maar kan je bijvoorbeeld aardappelkrieltjes en wokgroenten ook invriezen?
En wat kan je bijvoorbeeld echt niet invriezen?
Wokgroente kan je al ingevroren kopen dus ik zou daar voor gaan.
Aardappeltjes kan wel, maar het wordt volgens mij wel afgeraden door het vocht.
Ik zou diepvriesaardappeltjes en diepvries(wok)groenten kopen en niet zelf gaan invriezen. Scheelt weer tijd
Dankjewel, ik dacht nu na de aanbieding van de c1000, dat is mooi als ik ze in kan vriezen.
Nou er moet echt een voorraad komen, want heb straks niet meer dan 20 euro per week.
Ik zit zelf in de ziektewet en omdat het omgezet word naar de Wazo,word mijn 4 weken uitkering stopgezet. Nu hebben we wel een spaarpotje, maar die willen we gaan gebruiken voor als de kleine er is. Zodat we gewoon de nodige dingen moeten kopen als ze er is en natuurlijk geboortekaartjes :inlove:
aardappeltjes (krieltjes) vriezen wij ook in, maar frituren we dan als we het eten. Zo uit de pan worden ze er niet lekkerder op vinden wij.
Verder vries ik heel veel in. Prei, praprika’s, pepers, taugé, wortel.
Spaghettisaus, stoofpeertjes, boerenkool, hutspot, vlees natuurlijk etc etc
Ik zou nu, bij alles wat je maakt, een portie of twee extra koken en dat dan invriezen. Bv nasi of saus voor de pasta.
Ik gooi die zakken met wokgroenten, soepgroenten, enz. van de vers afdeling zo in de vriezer hoor, geen probleem.
@kiki1987 wrote:
Dankjewel, ik dacht nu na de aanbieding van de c1000, dat is mooi als ik ze in kan vriezen.
Nou er moet echt een voorraad komen, want heb straks niet meer dan 20 euro per week.
Ik zit zelf in de ziektewet en omdat het omgezet word naar de Wazo,word mijn 4 weken uitkering stopgezet. Nu hebben we wel een spaarpotje, maar die willen we gaan gebruiken voor als de kleine er is. Zodat we gewoon de nodige dingen moeten kopen als ze er is en natuurlijk geboortekaartjes :inlove:
Die aardappeltjes vd aanbieding bij de c1000 ken je met gemak invriezen. Paar weken terug was er ook zon aanbieding heb toen 2 zakken gewoon in de vriezer gegooit en later ontdooit en de krieltjes gebakken. Ze waren verrukkelijk.
Ik denk dat ze gekookt niet echt lekker meer zijn, maar bakken ken wel.
Voor de rest gooi ik soepgroente, wokgroente en dat soort dingen ook gewoon in de vriezer.
ook prei,paprika, wortel maar die gebruik ik dan wel in een saus of soep ofzo.
Gister heb ik zelf soep gemaakt en dat heb ik ook ingevroren, lekker makkelijk voor straks als Ukkie er is.
@Pumba wrote:
Ik gooi die zakken met wokgroenten, soepgroenten, enz. van de vers afdeling zo in de vriezer hoor, geen probleem.
Hier ook!
Iedereen bedankt voor het antwoord! We gaan morgen dan maar meteen de aardappeltjes halen
@kiki1987 wrote:
Iedereen bedankt voor het antwoord! We gaan morgen dan maar meteen de aardappeltjes halen![]()
Je bent niet de enigste. ik ga ze vd week ook inslaan

Eet smakelijk alvast voor wanneer je ze gaat eten!

Ik heb ook de krieltjes gehaald, 2 zakken in de vriezer, één in de koelkast voor deze week, ik heb namelijk geen zin om 3x krieltjes te eten. Bij aanbiedingen doe ik dat ook wel vaker. Of als ik er niet aan toe kom het voor de datum te gebruiken, ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik vind het vers wel lekkerder, maar dat weerhoud me niet van invriezen.
En wat als je krieltjes bakt en vervolgens invriest?
Ik haal de krieltjes altijd bij lidl. Daar liggen ze zo vaak met 35% korting. Net zoals de soepgroente en wokgroenten.
En meteen invriezen als ik thuis kom, scheelt toch weer :thumbup:
Eerst bakken van aardappelen en dan invriezen is niet echt lekker. Het vet dat je gebruikt voor het bakken wordt dan euhm ranzig. Voorgebakken (kant en klaar dus) frietjes is een ander verhaal maar dat komt geloof ik omdat frietfabrikanten heeeeeel snel invriezen. Daar haalt geen enkele thuisvriezer het bij. Voor de rest gooi ik ook regelmatig wokgroente ed zo de vriezer in. Juist door het wokken blijft het best goed omdat je het ook weer snel verhit. Ik zorg er dan wel voor dat ik het bevroren de wok inmik ontdooien wordt het zompig door.