Invriezen

Kan je prei rauw invriezen? Gewoon in ringen gesneden, in een zakje en zo hup erin?

Of moet het bereidt zijn?



Heb gegoogled, maar dan kom ik allerlei berichten tegen. Ene site zegt dat het kan, andere zegt dat het geblancheerd moet worden, andere zegt weer dat het nooit kan ivm met smaakverlies.

Wat zijn de ervaringen hier?



Paprika doe ik al heel lang, gewoon in stukjes en kan altijd een beetje paprika erdoorheen gooien. Maar heb nu een mega voorraad prei (vond vriend wel handig :shifty:) maar gekookt lusten we 't beiden niet :mrgreen:

Ik gooi het zo in de vriezer (wel gewassen en in ringen gesneden).



En als ik ga koken mik ik het bevroren in de pan (ik gebruik het meestal voor stamppot, door de pasta of in de soep).

@Kwakje wrote:

Ik gooi het zo in de vriezer (wel gewassen en in ringen gesneden).



En als ik ga koken mik ik het bevroren in de pan (ik gebruik het meestal voor stamppot, door de pasta of in de soep).




Zo doe ik het ook.

Heb dan ook altijd prei in de vriezer liggen.



Nu liggen er stukken prei in, want had toen geen tijd om alles in ringetjes te snijden. Gaat wat lastiger (je moet even wachten tot het zo ver ontdooit is dat je kunt snijden) Maar ook wel te doen.

En de smaak blijft gewoon?



Ga ik t zo gelijk snijden en invriezen. Dankjulliewel!

smaak neemt iets af, maar ik doe het ook gewoon hoor!

Ik proef eigenlijk geen verschil in roerbakgerechten. Alleen paprika valt me dan altijd op omdat paprika een specifieke smaak heeft.

Ik vindt het wel lekker als de smaak iets minder is, vindt het normaal altijd een heftige smaak aan zitten (maar dat is gewoon smaken verschillen). :wink:

T ligt in de vriezer :smiley:

Had 4 preien liggen, nu 5 flinke zakjes met prei voor soep en roerbak enzo.



Wat kan je nog meer makkelijk invriezen, zonder het perse bereidt te hebben?



Heb nu paprika, prei…



Wil wat meer proberen allerelei dingen goedkoper te halen (markt ofzo) en dan met samenvoegen van verschillende (ingevroren) producten toch steeds een gezond en makkelijk gerecht op tafel te kunnen zetten.



Ideetjes?

taugé, pepers.

Voor de rest vries ik geen groenten in, wortel/ui/champignons heb ik altijd wel in voorraad.

Kijk wat er zo in soepgroentes zit. Die heb je ook ingevroren… Neem aan dat je die groentes ook apart gewoon in kan vriezen…

@Zeemeermin wrote:

Tauge invriezen? Ieuw, dat wordt bij mij echt snot (sorry, klinkt niet echt smakelijk)…




Meteen uit de vriezer meewokken. Nu is verse wel lekkerder, maar goed daar betaal ik 75 cent per klein bakje voor. (1 portie)

En wat ik nu voor taugé heb is van de groentenboer, die hier wekelijks een keer op de parkeerplaats staat, daar heb ik 5-6 porties voor een euro. Dus ja tel uit je winst. En ik gebruik alleen taugé in soepen en roerbakgerechten.

Tauge invriezen? Ieuw, dat wordt bij mij echt snot (sorry, klinkt niet echt smakelijk)…