Invriezen

Waarin vriezen jullie de melk in? En doe je dat dan meteen of kan het ook nog als het al 2 dagen in de koelkast staat?

Over in de koelkast bewaren lees ik ook verschillende verhalen, kan je het nou 3 of 5 dagen bewaren?



Sorry hoor voor deze simpele vragen, ik heb al een boekje besteld hierover bij zo’n site over bv maar ik wil het eigenlijk alvast even weten :smiley:

Het beste is om het direct te doen. Ik mikte meestal de kolfopbrengst van een hele dag bij elkaar. Dat deed ik in een ijsblokjebakje mét deksel (ik heb tupperware maar ik heb ze bij blokker ook wel gezien). Dan heb je blokjes van 20cc. Die blokjes haalde ik er de volgende dag uit (even bakje onder hete kraan houden en ze gaan er zo uit) en ik deed ze in een diepvrieszakje. Daarop schreef ik het aantal cc’s en de datum.



Het makkelijke hiervan is dat je dan aan kunt vullen als je eens iets te weinig gekolfd hebt. Je hoeft dan niet meteen een hele voeding te ontdooien. Het gebeurde mij regelmatig dat ik dan 1 of 2 ijsblokjes nodig had. Ik vond het super werken. :thumbup:

Naar mijn weten moet je het dezelfde dag nog invriezen…



Ik vries het ook in in een tupperware bakje met deksel. Vooral voor wat kleinere beetjes is dat ideaal!!



Als ik voedingen van een hele dag invries (bv om mijn voorraad te verversen) dan doe ik het in ijsklontzakjes.



Ik bewaar afgekolfde melk max 3 dagen in de koelkast, gewoon voor de zekerheid… Ik werk 3 dagen, donderdag is mijn laatste dag, dan moet ik maandag of dinsdag weer. Die melk doe ik in boterhamzakjes en dan in de vriezer en haal ik de nacht ervoor weer uit de vriezer… (doe het zakje altijd in een bakje met ontdooien, het is mij al eens overkomen dat er een hele voeding door de koelkast lag!! aaaahhh)



Krystle

Ik vries het in in ijsklonten zakjes



dat vind ik nog weer makkelijker dan in een bakje



Ik vries het soms die zelfde dag in en soms de dag erna ligt eraan hoeveel ik gekolft heb namelijk want die zakjes moet je in 1x vullen.

:shifty: Ik kolf met die VIA bakjes…rechtstreeks van de kolf het bakje in…deksel erop…via de koeltas naar huis hup de vriezer in!



Soms als ik door de weeks kolf bewaar ik het in de koelkast om da fles te oefenen :roll: maar als dat niet lukt dan gaat het soms ook een paar dagen later alsnog de vriezer in :thumbup:



Alleen jammer dat die muts nog steeds niet goed drinkt…en die vreizerla maar voller en voller raakt…zeg maar een omgekeerd ‘‘probleem’’ dan je gebruikelijk hoort van bvmama’s :oops:

deed altijd van een dag opsparen, had een speen kapot geknipt dat werd dus een trechtertje…

Die speen stopte ik dan in een ijsklontzakje waarop ik al de datum had geschreven met zwarte stift, ik vulde dan het zakje (stuk of 9 klontjes) en hing dat aan plakband op (in de diepvries)…

Zo had ik volle klontjes en kon ik per klontje (15cc) ontdooien…



Werkte goed hier…



Renzomam: dat probleem had ik hier ook, op een gegeven moment lag de diepvries vol, ook bij mijn ouders vol en bij mijn schoonouders vol :mrgreen:



gr patricia

@renzosmam wrote:

:shifty: Ik kolf met die VIA bakjes…rechtstreeks van de kolf het bakje in…deksel erop…via de koeltas naar huis hup de vriezer in!

Maar hoe doe je dat dan als je eigenlijk maar de helft nodig hebt van wat er in je bakje zit? Zo heb ik namelijk al wat cc's weg zien spoelen, omdat er gewoon teveel ontdooit was... Ik vroor de flesjes (ook Avent) waar ik in kolfde in, maar voor een voorraad gebruikte ik ijsblokzakjes.

Ik maak voedingen van 160cc ik zou graag willen dat ze dat drinkt :shifty: Soms doet ze dat dus ook…

Nu vries ik in per 180cc want daar gaat het straks heen als het goed is :shifty:

Ik bewaar restjes van 80cc om te oefenen dan,dan maak ik geen 180cc hoor…

Vandaag dronk ze bij mijn moeder de eerste fles amper iets…zat 150cc in…wat geklooi later had ze nog ruim 100cc over dat heeft mijn mama door haar fruithap gemikt :thumbup:

En de tweede fles was 160cc die dronk ze op :dance:

Heb nu biobim gehaald,dan kan mijn mama als ze de fles weigert er pap van maken en gaat het dus ook op :thumbup:



Maar mijn moeder zorgt wel dat het erin gaat hoor…van de lepel,uit een bekertje die klooit net zo lang tot de laatste druppel erin zit… :inlove:



Dus ik vries het zo in…per voeding…

Ik kwam vandaag thuis met 3x 180cc en een restje van 80cc om morgen te oefenen weer :thumbup:

Dus dát kolf ik en mieppie heeft maar 2x 160 verbruikt :?

Baal ik wel van hoor…ik weet het is een luxe probleem maar ik zou liever hebben dat ze het lekker opdrinkt allemaal…

Ik heb een medela kolf en daar zitten al een paar flesjes bij. Daar heb er er gewoon een aantal van bijgekocht. Kunnen ook zo in de diepvries. Kan maar max 150 cc in. Meestal drinkt Zita ook niet meer dan 150 cc, zeker niet op het kdv.

Als ik een keer een grote hoeveelheid kolf (laatst 280 cc in 1 keer :shock: en aangezien ik maar 1 kant per keer voed, kwam het dus ook allemaal uit 1 borst :shock: :shock: :shock:) dan doe ik die in ijsblokzakjes. Inderdaad wel even rechtop in laten vriezen. Ik hang ze altijd over de la en doe dan de la dicht. Dan heb je altijd wat aanvulsel voor minder volle flesjes.



Liefs Pinot

@renzosmam wrote:

Ik maak voedingen van 160cc ik zou graag willen dat ze dat drinkt :shifty: Soms doet ze dat dus ook…

Nu vries ik in per 180cc want daar gaat het straks heen als het goed is :shifty:

Ik bewaar restjes van 80cc om te oefenen dan,dan maak ik geen 180cc hoor…

Vandaag dronk ze bij mijn moeder de eerste fles amper iets…zat 150cc in…wat geklooi later had ze nog ruim 100cc over dat heeft mijn mama door haar fruithap gemikt :thumbup:

En de tweede fles was 160cc die dronk ze op :dance:

Heb nu biobim gehaald,dan kan mijn mama als ze de fles weigert er pap van maken en gaat het dus ook op :thumbup:



Maar mijn moeder zorgt wel dat het erin gaat hoor…van de lepel,uit een bekertje die klooit net zo lang tot de laatste druppel erin zit… :inlove:



Dus ik vries het zo in…per voeding…

Ik kwam vandaag thuis met 3x 180cc en een restje van 80cc om morgen te oefenen weer :thumbup:

Dus dát kolf ik en mieppie heeft maar 2x 160 verbruikt :?

Baal ik wel van hoor…ik weet het is een luxe probleem maar ik zou liever hebben dat ze het lekker opdrinkt allemaal…




En daar doe je dan zo je best voor. :? Het blijven toch rare wezens he die kids van ons… :mrgreen: :mrgreen: