Invriezen van gerechten.

Hallo,



Ik ga normaal bij men ouders gaan eten elke dag maar wegens ruzie kom ik er niet meer binnen.



Ik sta er dus helemaal alleen voor nu.

Koken is nooit mijn ding geweest alhoewel ik er wel interesse in heb.

Dus morgen zou ik wat boodschappen doen (zo goedkoop mogelijk, tips altijd welkom).



Nu heb ik in mijn diepvries nog kipfilet gevonden maar wel redelijk veel zeker 4 grote stukken, die nu liggen te ontdooien.

Maar ik ben morgen helemaal alleen en zo’n 4 stukken krijg ik nooit op.

Ik heb veel rijst in huis en een pot met currysaus nu had ik gedacht om dit klaar te maken.

Maar dan heb ik echt zoveel over kan ik dit gewoon allemaal samen in een pot invriezen?

Of gewoon de kip bakken en trg invriezen?



Ook zou ik morgen 2kg gehakt, paprika’s en champignons halen ik maak hier spaghettisaus van en vries dit gewoon in en ik zou dat met de kip en currysaus ook doen.



Gaat dit of niet?

Je kan als je de kipfilet gebakken hebt,gewoon invriezen(wel goed af laten koelen).dat kan je ook met je spaghettisaus doen.

je kan zelfs het hele gerecht invriezen,in porties bv.wel zo makkelijk :wink:

Spaghettisaus kan ik invriezen doe ik altijd.



Maar bedoel je nou dat ik de kip gemengd met currysaus in de diepvries kan steken?

2 kilo gehakt? voor jou alleen???

:think: ik zou eerder denken aan een gram of 100 voor 1 maaltijd…

hoeveel wil je maken?

Ja 2 kilo omdat het goedkoper is als ik grote hoeveelheid neem en dat zou ik in kleine porties verdelen en invriezen dan heb ik het maar uit te halen en heb ik eten.

Ben misschien een beetje laat, maar potten saus kun je niet invriezen, en ook niet her-opwarmen. Eigen gemaakte curry saus (cocos-melk, curry poeder, uitje, knoflook, lemon grass, en koreander) kun je wel invriezen.



Kip, of ieder ander stukje vlees of vis, kun je na het koken en goed afkoelen gewoon weer invriezen. Wel de invries datum op zetten zodat je het niet langer dan 2 maanden in de vriezer laat liggen. En ook goed verpakken anders krijg je freezer-burn waardoor de vezels afbreken en het vlees uitdroogt.



Ik zou geen spagetti saus maken van 2 kilo gehakt. Je zou het gehakt rul kunnen bakken en in porties van 100 gram in vriezen, zodat je er ook iets ander mee kan doen, zoals chilli con carne of “cottage pie” (gehakt in hartige saus met ui, worteltjes, erwtjes, met aardappel puree erover. Beetje geraspte kaas erover en opbakken in de oven)



Ik hoop dat de ruzie tussen jou en je ouders is opgelost! Misschien kun je ze een keer uitnodigen om je nieuwe kookkunsten te laten zien?