Als je vlees met uiterlijke houdbaarheidsdatum van vandaag meteen na aankoop invries, kan je het dan nog gewoon veilig eten op de dag dat je het ontdooit?
Persoonlijk zou ik vandaag geen vlees invriezen waarvan vandaag de uiterste houdbaarheidsdatum is.
Of het eventueel wel veilig is :think:
Dat is hier wel eens voorgekomen dat ik dat heb gedaan. :shifty:
Dat kan. Vriezen op dag van aankoop, maar niet te lang houden. Of eventueel bakken en na afkoelen in vriezen. Maar wat inmaal is ingevroren kan na ontdooien/koken niet weer ingevroren worden tenzij je rauw invriest, dan ontdooit, dan kookt.
Lekker duidelijke zin!
ANYWAY! Ja, je kan vlees met een datum van vandaag invriezen.
Ik denk het wel. Vandaag wat lekkere stukjes vlees gekocht die tot en met vandaag houdbaar waren en dus afgeprijsd en 2 ervan eten we vanavond op en de rest gaat in de vriezer. Dat doen we wel vaker en we zijn er nog nooit ziek van geworden. Als ik het echter na het ontdooien niet meer vertrouw omdat het er niet goed meer uitziet of vreemd ruikt, gooi ik het wel weg.
super. Ik zag bij de Appie zo veel luxe vlees met bonus korting plus nog extra 35 procent korting liggen. Entrecote, biefstukken, haasfilet etc etc etc. allemaal nog van de kerst. Vriezer heeft nog ruimte dus…
ik denk dat ik trouwens volgend jaar gewoon kerst op 27 en 28 december vier, dat scheelt nog eens in de portemonnee :lol:
Die datum is de uiterste verkoopdatum.Gewoon in je vriezer gooien . Doe ik altijd met afgeprijsd vlees !
Dat doen wij regelmatig hoor! Die 35% acties zijn leuk :thumbup:
Nou echt wel. Vlees ligt in de vriezer
6 entrecotes
4 biefstukken
6 haasfilets
Bijna 35 euro korting in totaal (bonus en -35%)
:dance: :dance: :dance: :dance:
Het is dat de vriezer nu vol zit…
Ik doe dat gewoon wel hoor.
Ben er ook nog nooit ziek van geworden.
Ik doe dat ook gewoon, heel fijn juist dat soort aanbeidingen :D. Als je het maar gelijk in de vriezer gooit.
Tuurlijk!
wij doen hier niet anders.
Maandagochtend en zaterdagochtend is er altijd heel veel vlees afgeprijst bij de appie.
Inslaan en invriezen zou ik zeggen :thumbup:
@kimmiejj wrote:
Die datum is de uiterste verkoopdatum.Gewoon in je vriezer gooien . Doe ik altijd met afgeprijsd vlees !
Doe ik ook altijd, scheelt een hoop geld.