Tja, daar heb ik flink last van. Bij de zwangerschap van Lissa was het niet bepaald een pretje, zeker het eerste trimester niet, maar wat ik vergeten was, dat de hormonen die ik gebruik voor de IVF/ICSI waarmee we zijn begonnen, ook invloed hebben. Ik heb de primolut nu achter de rug en spuit decapeptyl. De eerste week merkte ik nog niet veel, dus ik dacht, dat gaat goed. Maar nu langzaam begint de ellende. Ik heb nu vnl. last van nachtmerries. Eenzaamheid, schuld en angst zijn hoofdthema’s. Ik heb Lissa al een keer bijna zien verdrinken en vannacht schoot ik mijn bed uit omdat ik dacht dat ze over het voetenbord van haar bed hing, klaar om haar nek te breken in de val (mijn vriend schrok zich rot en vroeg wat er aan de hand was en bij de deur kwam ik erachter dat ik weer eens ‘wild had gedroomd’, zoals ik het maar noem).
Aan de ene kant wel prettig om te merken dat hormonen dit met mij doen (ik heb er dus met mijn menstruatie ook last van), aan de andere kant, jeutje, als ik zwanger raak, ben ik weer even een paar maanden druk in mijn hoofd. Aiaiaiaia. Nou ja, eerst maar eens duimen dat het lukt, ik heb het er zeker voor over.
Zijn er meer die hier last van hebben?
Jeetje, dat is niet leuk… :? Ik heb zelf wel last van bijwerkingen door de verschillende hormonen, maar dat is meestal hoofdpijn, duizeligheid, het warm of koud hebben, niet kunnen slapen. Nachtmerries ken ik (gelukkig) niet als bijwerking. Ik heb er eigenlijk ook nooit van gehoord. Wel vreselijk vervelend dat je dat in zo’n erge mate hebt. Heb je dat vaker gehad tijdens behandelingen?
Wanneer mag je met de Puregon/Gonal-f beginnen? Ik heb vaak dat de bijwerkingen van de Lucrin (Deca) minder worden als ik de Puregon er eenmaal bij spuit.
Heel erg veel succes & ik hoop dat het gaat lukken!
En als je zin hebt om mee te kletsen op het IVF/ICSI-topic, ben je altijd welkom!
Maandag heb ik de uitgangsecho en ik verwacht dat ik dan mag beginnen met Puregon.
Ja, de vorige keer heb ik het ook gehad, echt geen feest. Het is nu dat ik het weet, maar goed, het gevoel wordt er helaas niet minder door. Ik kijk er wel iets nuchterder tegenaan nu, maar het kost flink wat energie de boel te relativeren. Bizar, als je je heel erg klote voelt door een nachtmerrie en de hele sfeer die eromheen hangt en dat je dan weer in het echte leven wordt gekwakt. Het helpt wel om sneller van het nare gevoel af te komen.
Welk topic is dat en waar staat het?
De hormonen die jij gebruikt, gebruik ik niet, maar ik heb wel ook zo’n last van nachtmerries. Ik gebruik Clomid. Dacht eerlijk gezegd al dat het aan mij lag, maar blijkbaar zijn er meer mensen die er last van hebben.
Ik heb overigens ook altijd nachtmerries in de nachten voordat ik ongesteld wordt. En tijdens de menstruatie. Word vaak gillend en zwetend wakker.
Ik weet niet zo goed of er wat tegen te doen is… Iemand tips?
Het IVF/ICSI-topic staat hier in hetzelfde forumdeel en dan bovenaan, IVF/ICSI deel 13!
Hier kletsen meiden mee die met IVF/ICSI bezig zijn/zijn geweest. Dus als je mee wilt kletsen, dan zien we je daar wel.
@annabella wrote:
De hormonen die jij gebruikt, gebruik ik niet, maar ik heb wel ook zo’n last van nachtmerries. Ik gebruik Clomid. Dacht eerlijk gezegd al dat het aan mij lag, maar blijkbaar zijn er meer mensen die er last van hebben.
Ik heb overigens ook altijd nachtmerries in de nachten voordat ik ongesteld wordt. En tijdens de menstruatie. Word vaak gillend en zwetend wakker.
Ik weet niet zo goed of er wat tegen te doen is… Iemand tips?
Ik vrees niet zoveel. Ik heb dit verhaal al tegen menig dokter/gynaecoloog/psych verteld en ze snappen me allemaal, maar… er is niks tegen te doen. Je moet er doorheen, mee leren leven. Voor mij zou dat betekenen er wat opener over zijn, maar ik merk dat ik dat toch moeilijk vindt, mensen doen er toch vaak wat lacherig over. “Die tijd van de maand” en “ze heeft last van haar hormonen” zijn toch de bekende kreten en die kan ik in zo’n periode er echt niet bijhebben als je weer eens over moord, bloed en hele enge dingen hebt gedroomd en de nacht de dag lijkt in te halen in angstgevoelens. Hoe leg je zoiets uit? Bovendien kom je niet zoveel mensen tegen die hetzelfde meemaken, ik vind het nu al heel wat dat Annabella in dit topic reageert dat ze het herkent. Ik word ook zwetend wakker en de laatste paar uurtjes slaap ik heel onrustig en zweet ik me te pletter.