Introductie vlees

Hoe moet je dat aanpakken. S. krijgt alleen vlees als ze een potje krijgt. Dus alleen als wij een dag op familiebezoek zijn. Verder kook ik zelf.



Heb geen idee hoe ik dat moet doen. Vlees koken en dan prakken? Of mag het al gebakken worden?



En zijn er vleessoorten die ze niet mag? Wij eten niet zo veel/vaak vlees.

Wij zijn geloof ik eerst gestart met vis (al weet ik dat niet helemaal zeker), iets makkelijker te eten voor kleintjes.

En vlees kun je gewoon bakken in olijfolie, juist gezond!



Maar je zou kunnen beginnen met zacht vlees, zelf gehaktballetjes draaien enz. Maar ik zou het zachte vlees niet prakken, gewoon kleine stukjes aanbieden.

Ik sluit me aan bij Romata.

Volgens mij zijn wij ook begonnen met gehakt, het geeft wel structuur en iets om op te kauwen maar valt ook redelijk makkelijk uit elkaar.

En gewoon bakken hoor, maar niet overdadig in de olie en kruiden doen, alles met mate :wink:

Ik ben begonnen met gehakt, verse worst en kip.

Ik kookte kip zodat het pluizig werd, dan trok ik het los en sneed ik het nog iets fijner. Ik maakte vaak risotto, kookte dan reeds gekookte rijst op in beetje melk of kookvocht, deed er champignons en courgette blokjes aan toevoegen en dan nog de kip.

En verder inderdaad gehakt of verse worst. De worst bakte ik dan langzaam gaar, ontvelde het en sneed het dan in schijfjes en liet hem dat ontdekken (ging er gelijk in als koek).

Gehakt rulde ik of stukjes gehaktbal naast de boerenkool stamp of dergelijke.



Ik geloof dat zijn eerste introductie met vlees een worstenbroodje was :wink:



Verder zou ik geen rookworst en orgaanvlees geven. Rookworst is te eiwitrijk en orgaanvlees is in zijn algemeenheid al niet erg goed te noemen.

En ik zou ook geen rood (rauw) vlees, biefstuk en dergelijke geven als ze nog maar net leren eten.

Bedankt voor de tips!