interpreteren babyweegschaal...HELP

Hallo dames,

Heb ff een stomme vraag :oops: :oops:

Maar sinds vandaag heb ik een babyweegschaal gehuurd omdat ik het elke keer een gedoe vind om naar het CB te gaan. Ik moet M.oncif zijn groei goed in de gaten houden vanwege Reflux en KMA.

Nou heeft hij net aan de borst gedronken, voor het wegen woog hij

5.13 en na het drinken

5.32

Hoeveel cc heeft hij nou ongeveer gedronken…? Ik was ff nieuwschierig hoeveel hij nou gemiddeld drinkt…?

Kan iemand mij uitleggen hoe je deze getallen moet interpreteren…?

Alvast bedankt

Wij deden/doen idem met Arielle vanwege haar leverstoornis, maar mij is verteld dat voor en na voeding wegen op zich niets zegt over of ze voldoende drinken. Je kunt beter 1x per week of twee weken ofzo wegen en dit in een curve zetten als je wilt weten of ze goed groeien.

Om te zien of ze voldoende drinken, moeten kinderen voldoende plasluiers hebben, die niet/weinig ruiken en met licht gekleurde urine. Kindje moet alert zijn als ie wakker is.

wegen ervoor en erna heeft idd geen zin en kan je alleen maar onnodig ongerust maken. Een baby drinkt de ene keer meer als je andere keer. Hoe verleidelijk het ook is om zo vaak te wegen, niet doen! Gewoon 1x per week is voldoende! Het maakt je echt onnodig ongerust, en ik kan het weten :wink: ik heb namelijk van mezelf een weegschaal ( ben kraamverz) en het kan zelfs een obsessie worden dat wegen…

ik denk 190 gram en dat is ong 160cc, super dus!

ik zie dat onze kindjes ong even oud zijn. Mijn dochter drinkt niet eens zo veel! Dus geen zorgen maken hoor!

Dames bedankt voor jullie reactie!

Heel stom maar soms maakt BV me behoorlijk onzeker :oops: . Omdat ik nooit weet of hij voldoende drinkt, maar hij groeit goed (nu wel , hij heeft wat dipjes gehad). Ik ga hem voortaan 1 keer per week wegen om een beter beeld te krijgen van zijn groei.

Inderdaad Marjolein onze kinderen zijn bijna even oud (juni kindjes :inlove: ).

Nogmaals bedankt!

Ik denk dat hij gister avond ook voldoende heeft gedronken want hij heeft van 22:00 tot 7.00 uur geslapen :slight_smile:

En verder kijken naar hoeveel natte luiers en poepluiers.

Is dat voldoende en heb je een tevreden kindje? Dan zit het echt goed hoor met de hoeveelheid voeding :-*

Hannah, je moet er een 0 (nul) achter zetten en dan van elkaar af trekken.

5.130

5.320

190

:-*

@Hannah25 wrote:

Ik denk dat hij gister avond ook voldoende heeft gedronken want hij heeft van 22:00 tot 7.00 uur geslapen :slight_smile:

Ohhhh geluksvogel… :dance:

Wat goed van em… :inlove:

Sluit me aan bij de rest…

Je doet het goed… :thumbup:

Zou me idd beperken tot 1x p/week wegen…

@Memmie wrote:

Hannah, je moet er een 0 (nul) achter zetten en dan van elkaar af trekken.

5.130

5.320
190

dat klopt geloof ik ook niet helemaal hoor, als je grammen om wil zetten naar L dan moet je met het soortelijk gewicht werken/rekenen...

Gewoon lekker aanleggen als ie aangeft te willen drinken en als ie genoeg heeft gehad laat ie vanzelf los :thumbup:

idd 190 gram is geen 190 ml. De aantal ml’s is minder dan de grammen.

zo goed als dat het gisteren ging…

ik trof hem net helemaal blauw aan in zijn wieg :cry: :cry:

Heb hem omgedraaid en ben op zijn rug gaan slaan.

Hij ademd heel zwaar en verslikt zich veel, we moeten zo naar de spoedpoli van de kinderafdeling…

Heeft iemand dit ook weleens meegemaakt…??

Jakkes wat eng!

Heel veel sterkte! gelukkig zoiets nog nooit meegemaakt!

klopt, lees Marjolein’s reactie maar :wink:

190 gr is ong. 160cc

Maar daar kun je wel uit opmaken dat 'ie voldoende heeft gedronken!

Hannah, wat eng meissie! :hug:

Suc6 en sterkte bij de spoedpoli! :pray:

Dikke :-* voor Mon.cif!

Wij hebben dat meegemaakt met Tycho (was toen 3 weken). Hij had ook van die ‘aanvallen’ dat 'ie er bijna in bleef hangen. Kreeg geen lucht etc. Super eng! We weten nog niet wat dat is geweest!

Wij destijds ook bellen naar de spoedpoli en moesten meteen komen. Daar aangekomen was er niets meer aan de hand… :think: Maar oh, wat was dat eng! Heb dagen niet durven slapen… Gelukkig is het daar bij gebleven! :pray:

Hoe is het met Mon.cif Hannah… :pray: