Internetwinkel betrouwbaar, hoe weet je dat?

Afgelopen dinsdag is mijn electrische fiets gestolen. Nu wil ik even sparen en een andere kopen. Nu heb ik verschillende fietsen goedkoop gezien bij een webshop met gebruikte fietsen. De eigenaar heeft erbij gezet: Al onze fietsen worden geregistreerd in het politie-register, welke wij net als elk andere vakhandel bezitten. In dit register wordt het nummer van de fiets geregistreerd op uw NAW gegevens, zo staat u dus garant voor een eerlijke fiets en bent u wettelijk gezien de rechtmatige eigenaar. Wij zijn tevens in het bezit van de gedragscode 'tweedehands fietsen.



Hoe en waar kan ik nagaan of fietsen bij zo’n dergelijke webshop niet gestolen zijn?



Groetjes,



Viratine

Via google kwam ik hierop:



https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html



Wat vervelend dat je fiets is gestolen zeg. Ergens buiten of bij jullie huis?

Mijn nieuwe moederfiets is 4 jaar geleden uit onze schuur gestolen. Echt een

vreselijk gevoel gaf mij dat…ze zijn gewoon door mijn achtertuin naar de schuur gegaan en toen netjes de deuren weer dicht gedaan en mét de fiets door

de tuin naar buiten gelopen…



Hoop dat je fiets gevonden wordt! Hou je marktplaats in de gaten?

Ik kwam uit mijn werk en terug van boodschappen doen thuis met de fiets. Ik zag dat Lotte nog niet thuis was (ze is op deze dag altijd laat uit school i.v.m. gymnastiek), heb ik mijn werktas uit mijn mandje gezet (hier zat niets bijzonders in) en ben ik met de boodschappen in mijn fietstassen naar school gefietst. Daar heb ik mijn fiets tegen het hek gezet in een kort strookje van Kiss en Ride. Omdat mijn fiets zo zwaar was en ik dacht dat Lotte er wel elk moment aan zou komen, zette ik mijn fiets niet op slot en het display heb ik erop laten zitten (luiheid?) :wall: . Ik had die ochtend nog gelezen dat elektrische fietsen zo in trek waren om te stelen. Ik dacht dat mijn fiets toch te zwaar zou zijn met al die boodschappen om even in een auto te tillen. Vanaf het plein op zo’n 5 meter had ik goed zicht op mijn fiets. Bovendien liepen er constant ouders en kinderen op en van het plein. Bovendien kijken diverse huizen uit op het schoolplein en dus mijn fiets en rijden er auto’s en fietsers langs de school, het is daar een woonerf. Onverwachts werd ik gevraagd om even bij de opvang langs te gaan, omdat ik daar Lotte voor aangemeld had. Ik ben een eindje verder de school ingegaan, hooguit 2 minuten. Toen ben ik naar buiten gegaan omdat Lotte er aankwam. Iets in mij zegt dat ik mijn fiets toen nog heb zien staan. Ik ben toen tegenover mijn fiets weer de school ingegaan, omdat ik Lotte niet meer zag en me afvroeg of Lotte nog even de klas was ingegaan of naar huis was gelopen. Na weer hooguit 2 minuten stonden we weer buiten en zag ik dat mijn fiets weg was :shock: ! De ouders waarmee ik heb staan praten stonden er ook nog steeds en die hebben niets gezien… Ik had mijn fiets niet verzekerd en toen ik via Internet aangifte deed, kwam ik erachter dat ik ook geen framenummer heb. Nooit aan gedacht om dat te noteren en om de factuur stond het ook niet… Ik heb de webshop nog gebeld, maar die konden het ook niet achterhalen… :think: Ben nu geloof ik aan Marktplaats overgeleverd… en aan mijn reservesleuteltje… Ik kon/kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik zo stom ben geweest… Was gewoon te goed van vertrouwen… Lotte was meteen in tranen, omdat de fiets zo duur was, maar ook omdat ze bang was dat ze nu ook misschien wel haar konijn uit de tuin mee zouden nemen… :lol: