Internetten met je mobiel

Ik loop vast hopeloos achter, maar ik heb mijn mobiel altijd puur en alleen gebruikt waar hij voor is, namelijk bellen en gebeld worden.



Maar nu wil ik graag een andere foon, want mijn (simpel) cameraatje is kapot gevallen. Dus ik wil een camera en telefoon ineen.



Nu zie ik ook allerlei termen als Bluetooth en Wap, en GPRS en internetten op je telefoon.



Wie kan het me in “kleuter” taal allemaal uitleggen :oops: :oops: :oops:

@Anne-marie wrote:

Ik loop vast hopeloos achter, maar ik heb mijn mobiel altijd puur en alleen gebruikt waar hij voor is, namelijk bellen en gebeld worden.



Maar nu wil ik graag een andere foon, want mijn (simpel) cameraatje is kapot gevallen. Dus ik wil een camera en telefoon ineen.



Nu zie ik ook allerlei termen als Bluetooth en Wap, en GPRS en internetten op je telefoon.



Wie kan het me in “kleuter” taal allemaal uitleggen :oops: :oops: :oops:




Waarom zou je dat willen weten als je inderdaad dat ding alleen gebruikt om te bellen??



Ik heb dus de simpelste Nokia omdat ik al die features pure onzin vind.



mijn man heeft bv inderdaad internet op zijn telefoon. Ik begrijp echt niet waarom. Hij woont 10 min van zijn werk af. Die tijd kan je toch wel even zonder internet of je mail checken???



Dat ding maakt continue een pling. Dat betekent sms-email.



Nu ik erover denk ga ik er toch een keer wat van zeggen… :naughty:

***********************************************************



GPRS of General Packet Radio Service is een techniek die een uitbreiding vormt op het bestaande gsm-netwerk. Met deze technologie kan op een efficiëntere, snellere en goedkopere manier mobiele data verzonden en ontvangen worden. Hoewel we spreken over GPRS-netwerken is GPRS geen nieuw netwerk.Bij GPRS zijn gebruikers altijd online. Dit betekent dat ze een constante verbinding met internet of bedrijfsnetwerk hebben en dus maar een keer in hoeven te bellen om de hele dag online te zijn.



_____

Formeel slaat de term WAP hoofdzakelijk op het protocol waarmee mobiele telefoons met het netwerk communiceren, iets waarvan alleen netwerkaanbieders en fabrikanten van telefoons de details hoeven te weten. Het aanbieden van content gaat via het HTTP-protocol en normale webservers, met als enige verschil dat de pagina’s in WML of XHTML Mobile Profile zijn opgemaakt in plaats van HTML. In de praktijk wordt de term WAP voornamelijk gebruikt voor WML-pagina’s.

_____

Bluetooth is een open standaard voor draadloze verbindingen tussen apparaten op korte afstand. Dankzij Bluetooth kunnen bijvoorbeeld adresgegevens tussen mobiele telefoons worden uitgewisseld, kan snel vanaf een handheld computer worden geprint, of kan een mobiele telefoon worden uitgerust met een draadloze headset. De techniek is ontwikkeld door het Zweedse Ericsson.




De eerste en tweede zijn internet. (mijn man zal mij vast nu op mijn vingers tikken, maar even heeeeeeel simpel dus)…



De derde is echt niets bijzonders. Je kan dan als je tegenoverelkaar staat ringtones naar elkaar overbrengen. Dus ipv de kosten als je het verstuurd is het nu gratis. Maar nogmaals niet echt helemaal top ofzo.



Vooral niet voor iemand met een instelling; je belt met zo’n ding…



Ik ben nu van plan om een nieuwe te bestellen. Het enige wat ik nu wel extra wil is een mp3-speler ingebouwd. Dat lijkt mij weer wel handig…



Succes met je vele bomen in het bos…Er is TE VEEL…

Nou, ik heb wel door,… hoe meer erop zit, hoe duurder het is en hoe meer erop zit, hoe meer er kapot kan gaan, of niet kan werken. Dus als je het toch niet gebruikt, zou ik het mooi niet nemen!



Blue tooth is wel handig als je foto’s gaat maken met je tel, dan kun je ze via een blue tooth stck heel makkelijk en snel op je pc zetten. Het is ook te gebruiken in combi met een oortelefoon, maar dat vreet wel energie en dan is je bat. zo leeg.



Succes met kiezen! :?

Mijn vriend heeft een iphone, das nog erger.

Wat kan je er niet mee? eigenlijk alles.

Hij zegt zelfs dat hij zijn laptop bij wijze van weg kan doen.

onvoorstelbaar wat je allemaal met dat ding kan.



Maar ik heb ook eeen goedkoop simpel teleoontje en internet lekker op de laptop, maak foto’s met mijn digitale camera, dus hou het ook lekker bij mijn simpele telefoon.

toen ik in het ziekenhuis lag heb ik dágenlang geinternet op mn foon :lol: 8) (met bijbehorende rekening :oops: ) en voor zakenmensen snap ik het ook nog wel t.a.v mail enzo.



maar voor huis tuin en keuken gebruik sluit ik me aan bij de dames hiervoor :thumbup:

@Madre wrote:

@Anne-marie wrote:
Ik loop vast hopeloos achter, maar ik heb mijn mobiel altijd puur en alleen gebruikt waar hij voor is, namelijk bellen en gebeld worden.



Maar nu wil ik graag een andere foon, want mijn (simpel) cameraatje is kapot gevallen. Dus ik wil een camera en telefoon ineen.



Nu zie ik ook allerlei termen als Bluetooth en Wap, en GPRS en internetten op je telefoon.



Wie kan het me in “kleuter” taal allemaal uitleggen :oops: :oops: :oops:




Waarom zou je dat willen weten als je inderdaad dat ding alleen gebruikt om te bellen??



Ik heb dus de simpelste Nokia omdat ik al die features pure onzin vind.



mijn man heeft bv inderdaad internet op zijn telefoon. Ik begrijp echt niet waarom. Hij woont 10 min van zijn werk af. Die tijd kan je toch wel even zonder internet of je mail checken???



Dat ding maakt continue een pling. Dat betekent sms-email.



Nu ik erover denk ga ik er toch een keer wat van zeggen… :naughty:




Proest…Jij krijgt anders vandaag een telefoon van mij die dit ook allemaal kan… :think:

@~Marion~ wrote:

@Madre wrote:
@Anne-marie wrote:
Ik loop vast hopeloos achter, maar ik heb mijn mobiel altijd puur en alleen gebruikt waar hij voor is, namelijk bellen en gebeld worden.



Maar nu wil ik graag een andere foon, want mijn (simpel) cameraatje is kapot gevallen. Dus ik wil een camera en telefoon ineen.



Nu zie ik ook allerlei termen als Bluetooth en Wap, en GPRS en internetten op je telefoon.



Wie kan het me in “kleuter” taal allemaal uitleggen :oops: :oops: :oops:




Waarom zou je dat willen weten als je inderdaad dat ding alleen gebruikt om te bellen??



Ik heb dus de simpelste Nokia omdat ik al die features pure onzin vind.



mijn man heeft bv inderdaad internet op zijn telefoon. Ik begrijp echt niet waarom. Hij woont 10 min van zijn werk af. Die tijd kan je toch wel even zonder internet of je mail checken???



Dat ding maakt continue een pling. Dat betekent sms-email.



Nu ik erover denk ga ik er toch een keer wat van zeggen… :naughty:




Proest…Jij krijgt anders vandaag een telefoon van mij die dit ook allemaal kan… :think:




Haha, jaaaaaaaaaaah, maar hij is ook blingbling en dat vind ik ook leuk…



Oog wil ook wat… 8)

ik heb ook gekozen voor een simpel toestel want het enige wat ik er mee doe is bellen en sms-en wel vind ik het fijn dat er een goede camera opzit lekker altijd bij de hand en net zulke goede foto’s als met mijn simpele digitale fotocamera (zelfs beter soms)

Als je het niet zakelijk nodig hebt jaag je jezelf mogelijk wel op extra kosten.



Ik heb het zakelijk wel nodig en ben dus ernstig blij met mijn alles kunnende telefoon. :wink:

@ruud wrote:

Als je het niet zakelijk nodig hebt jaag je jezelf mogelijk wel op extra kosten.



Ik heb het zakelijk wel nodig en ben dus ernstig blij met mijn alles kunnende telefoon. :wink:




Mijn man betaald een vast bedrag voor internet en die is echt niet zo hoog hoor… :think:

Als je het niet strikt nodig hebt is elke 5 euro te veel toch?

:wink:

@ruud wrote:

Als je het niet strikt nodig hebt is elke 5 euro te veel toch?

:wink:




Nee vind ik niet…Als je voor 5 euro onbeperkt kan internetten zou ik het eerder wel dan niet doen.



Vind het gewoon onzin, maar voor 5 euro kan je eerder denken: ok…

Het is namelijk zo dat de ene telefoon (LG) een 5 mp camera heeft, en de andere (Samsung) een 3.1 mp.

Beiden zijn geschikt voor internetten, en dat kost 0.25 cent per 5 bezochte pagina’s (leek mij niet duur???)



Ik kan die beiden telefoons krijgen bij een abonnement van 10 euro (incl. 50 belminuten). De LG word het 2e jaar 20 euro per maand (contract voor 2 jaar beiden)



Ik ga nu puur voor een andere telefoon (een met goede camera) omdat mijn nichtje mijn “flut” cameraatje kapot heeft laten vallen. En ik toch een nieuwe wil gaan kopen.

Op deze manier heb ik toch altijd een camera bij me, en gelijk een nieuwe telefoon.



Dus 2 in 1 = minder ruimte in je tas!



Misschien als ik weet waar alles voor dient en wat het gaat kosten die extra’s dat ik dan het wel ga gebruiken?



Ik wil dus ook graag weten wat je betaald voor internetten met je telefoon??? Vind dit best onduidelijk, en wellicht kan een ervaringsdeskundige me hierover informeren.

@©ootje wrote:

ik heb ook gekozen voor een simpel toestel want het enige wat ik er mee doe is bellen en sms-en wel vind ik het fijn dat er een goede camera opzit lekker altijd bij de hand en net zulke goede foto’s als met mijn simpele digitale fotocamera (zelfs beter soms)




Wanneer heb je een goede camera op je toestel??? Bij 3 mp al?

Ik heb sinds een week N95 van Nokia. Heeft 5MP en internet. Ik heb er alleen geen internetabonnement op omdat ik dat onzin vind en het gaat veel te traag op zo 'n klein schermpje.



De mijne was gratis bij een abonnement van 200 minuten en 15,95 per maand. Ik zal hem dinsdag wel even laten zien . Hij is ook nog es vetcool volgens Joost :wink:

Tijn hoeft dinsdag niet naar de fysio, maar we kunnen wel koffie-en smiddags :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar een internetabo hoeft volgens mij niet bij Tele2, daar betaal je dan achteraf voor als je het gebruikt toch?



Mij lijkt het wel eens af en toe handig als je ergens bent en iets moet weten, of op vakantie ofzo.

Maar zeker niet voor altijd…



Ik ga denk ik dan toch voor die LG die ze bij Tele2 nu hebben, voornamelijk vanwege de 5mp camera!