internet op mobiel: inmiddels smartphone en nu paar vragen

Ja, ik heb nog een mobiel zonder internet :oops: :lol:



Er zou er volgens mij wel internet op kunnen instellen, maar qua type telefoon (Nokia C3-01) kun je dan volgens mij niet fijn internetten.



Binnenkort verloopt het mobielabonnement van zowel mijn man als mij en we zitten er toch aan te denk om een telefoon te nemen waarop we betere internetmogelijkheden hebben, zoals een Samsung Galaxy.



Als we echter abonnementen gaan bekijken dan hebben ze het over snelheid en data en daar hebben we dus geen verstand van :roll:



We willen niet teveel geld per maand kwijt zijn. Nu heb ik een abonnement voor 12,50 euro voor ofzo en daar gebruik ik nog niet eens de helft van. Maargoed, we willen ook weer niet te langzaam internetten als we dan toch kunnen internetten.



Wat is handig qua data-limiet en data-snelheid voor beginnende mobiele internetters?

Ik zou niet een te hoog datalimiet nemen, zeker als je thuis gebruik kan maken van WIFI. Ik heb zelf 300mb, maar gebruik nog niet de helft, door de WIFI, waar ik thuis en bij familie en vrienden gebruik van kan maken.



Hij staat bij mij alleen aan, als ik op me werk ben, heb daar helaas geen WIFI toegang. Of boodschappen aan het doen ben, maar dan doe ik er eigenlijk niks mee, is meer om bereikbaar te zijn in geval van nood.

@K1TT3N wrote:

Ik zou niet een te hoog datalimiet nemen, zeker als je thuis gebruik kan maken van WIFI. Ik heb zelf 300mb, maar gebruik nog niet de helft, door de WIFI, waar ik thuis en bij familie en vrienden gebruik van kan maken.



Hij staat bij mij alleen aan, als ik op me werk ben, heb daar helaas geen WIFI toegang. Of boodschappen aan het doen ben, maar dan doe ik er eigenlijk niks mee, is meer om bereikbaar te zijn in geval van nood.




Dan kunnen ze je toch gewoon bellen als er nood is? :angel:

Dus als er WIFI in de buurt is (thuis, familie, vrienden, vakantie-adres) dan verbruik je geen data en betaal je ook niks?

@sassie1980 wrote:

Dus als er WIFI in de buurt is (thuis, familie, vrienden, vakantie-adres) dan verbruik je geen data en betaal je ook niks?




Als je toegang hebt tot de wifi (code danwel onbeveiligde), en je telefoon goed instelt kost het je idd niets van je abo…

Ik heb vrij hoge data bundel 1000 uit mijn hoofd.

En verbruik meestal ongeveer 200-300.

Zit vaak op Wifi van familie.

Ik verbruik ongeveer 300 a 400 mb per maand. Heb nog oud abbo waarbij de datalimiet nog onbeperkt is dus ben er niet heel bewust mee bezig. Ik maak vooral gebruik van whatsapp en facebook. Hier zit ook thuisgebruik bij. Als ik dat consequent op wifi zou doen zou ik nog lager uitkomen denk ik.

Onze pc is nu kapot, maar als hij gemaakt is even kijken of er WIFI op onze pc zit :think:

Of heeft dat dan weer met modem/router te maken?



Nog een leuke (en goedkope) telefoontip? Eentje die simpel in gebruik is?

Wifi gaat via een router of modem.

(Bij ons via de experiabox van kpn)

Wifi is draadloos internet zeg maar.



Ik heb zelf een htc, daar heb je al goede instapmodelletjes van. Ik vind ze erg makkelijk in gebruik. Laat je niet verleiden tot het nieuwste. Een modelletje ervoor is ook prima. Ik vind het zelf prettig als ik een wat ruimer scherm heb. Ook zou ik weer kiezen voor android besturingssysteem. Dat zit er standaard op zeg maar.

Hmm, volgens Google heeft ons modem geen wifi :x



Marsie, ik had vandaag op de site van T-Mobile gekeken (daar heb ik nu mijn abbo) en als je dan ziet wat telefoons kosten bij een 1-jarig abbo :shock: > 250 euro :eh:



Het zal dus inderdaad een ouder model worden :lol:



Ik heb tot nu toe Nokia en Sony gehad qua mobiel en dat vind ik op zich wel goede merken, nooit problemen mee gehad. Ze werden meestal vervangen, omdat ik een nieuwe gratis kreeg bij het verlengen van mijn abbo.

Ik weet dat Nokia tegenwoordig ook een smartphone heeft. Hoe deze is weet ik niet.



Heb zelf een Samsung Galaxy SII, bevalt me goed een lekker groot scherm en me dochter kan ermee overweg. Me schoonouders hebben een ander type van de Galaxy en ik hoor hun ook niet klagen. Oudere modellen zijn net zo goed hoor.

Als je tmobile belt en zegt dat je wilt verlengen, dan kunnen ze je een leuk aanbod doen. Geef je gewoon aan dat je telefoon gratis wilt.



Als je laptop/pc zonder snoer is, dan heb je wifi.

Babywens, ik had al via de site gezien dat ze voor huidige abonnees die willen verlengen leuke aanbiedingen hadden. Er staat alleen zoveel keuze qua abonnement (datalimiet, mobieltjes) en zag door de bomen het bos niet meer. Ik zal eens bellen om te informeren welke smartphones je gratis of voor max 50 euro erbij kan krijgen, bedankt voor de tip.



Nog even een laatste vraag, welke datasnelheid is aan te raden voor vooral emailen, Facebook en spelletjes?

Vandaag heb ik mijn smartphone ontvangen, het is een Samsung Galaxy S Advance geworden (deze was betaalbaar bij mijn type abbo ;)) en nu dus wat startersvraagjes :oops: :lol:



Bovenaan zie ik wat icoontjes staan, o.a. Facebook en nog een paar, ik denk van apps ofzo die ik geopend heb. Draaien die alleen op de achtergrond tot ik ze weer open? Verbruikt dit ondertussen dan geen datalimiet? Is het aan te raden om ze af te sluiten? Zoja, hoe doe ik dat?

volgens mij is het alleen maar een soort van melding dat er iets gebeurt is te doen is of zo zeg maar je kan het uit zetten maar hoe geen idee heeeft manlief voor mij gedaan

Bedankt voor je reactie.

Ik was er inderdaad ook achter gekomen dat dit meldingen zijn.

Zaterdag ben ik bij mijn zwager op de koffie gedaan en hij heeft ook een smartphone met android dus ik heb even de basis uitgelegd gekregen :thumbup:



Het gaat wel aardig snel met mijn datalimiet. Ik had vrijdag 250 Mb en nu nog maar 120 Mb :shock:

Nu hebben we wel wat spellen en apps gedownload, dus ik denk dat het de komende periode wat minder snel gaat.



Weet iemand of je games of apps van iemand anders naar jouw smartphone kan oversturen met bluetooth of via de usb-kabel van de pc? Dat zou alweer schelen…

Updaten en downloaden van apps doe ik alleen met wifi, want anders gaat het wel heel snel.

Of het via bluetooth of usbkabel kan weet ik niet, maar via wifi kost het je ook geen mb’s van je limiet.

We hebben inmiddels een router met WIFI aangeschaft, dus thuis kunnen we in ieder geval internetten/downloaden zonder datategoed aan te spreken :thumbup: