Heeft iemand daar ervaring mee?
Hoeveel geld ben je daar maandelijks aan kwijt.
Preschool…
:shifty:
Het schoolgeld van de internationale school in Den Haag is 2650,- euro per jaar.
Verder geen ervaringen, alleen de school bezocht ter orientatie.
Wat bedoel je precies??
Hoeveel je per jaar kwijt bent wisselt per school.
En wat bedoel je met preschool?? :think:
Preschool is kleuterklas.
Maar mijn vraag ik denk ik te specifiek. Ik wil graag weten hoe duur het ongeveer is in het buitenland (Verenigde Arabische Emiraten)
Ik zag al een internationale school die 290 per maand per kind gaat kosten.
Maar dat is een van de vele scholen, je hebt er ook bij die 1000 per maand per kind kosten.
Het is nog niet aan de orde, maar de kosten voor school kan het deels maken of breken.
Regelt het bedrijf dat niet? Jij ‘moet’ met de kinderen naar het buitenland… bedrijf regelt meestal de kosten voor verblijf, vervoer, compount… verlof regeling… en dus ook onderwijs voor de kids…
Ja lijkt mij ook wel dat je bedrijf daar voor zal betalen in de meeste gevallen. Als je voor je werk naar het buitenland moet verhuizen, wordt je over het algemeen volledig door de werkgever geholpen en uit de wind gehouden op financieel gebied.
Wij hebben in een soortgelijke situatie gezeten en idd het financiele stukje zoals verblijf, verlof kosten, onderwijs enz werd door het bedrijf betaald…
Dat zou een mooi voordeel zijn…
Nou je maakt het wel spannend :mrgreen:
Hier in Amsterdam zijn een x aantal internationale scholen, waarvan de duurste €20.000,- p/j kost (en dan komen er nog kosten bij voor 'extra pakketten e.d.)) en anderen ong. €5000,- (bijv de Franse school). Voor minder vind je er denk ik geen.
In het buitenland zijn mensen in het algemeen zowiezo gewend (veel) meer voor goed onderwijs voor hun kinderen te betalen dan in Nederland. Ik denk dat bovenstaande bedragen ook daar reeel zijn.
Ik ben benieuwd wat jullie van plan zijn, gaan jullie expatten? 8)
@jet wrote:
Ja lijkt mij ook wel dat je bedrijf daar voor zal betalen in de meeste gevallen. Als je voor je werk naar het buitenland moet verhuizen, wordt je over het algemeen volledig door de werkgever geholpen en uit de wind gehouden op financieel gebied.
Klopt :thumbup:
kosten voor een internationale school kunnen erg verschillen per school. ik weet van vrienden destijds in Shanghai dat de 1 best nog particulier te doen was, maar de rest dus niet. Onderwijs was wel erg goed, buitenschoolse activiteiten ook. Hun kinderen vonden het echt superleuk daar.
Vallen de prijzen niet te googlen? Spannend hoor, is geen makkelijke stap om te zetten met kinderen.
Het is ook allemaal vreselijk onzeker hoor. Ook omdat de lokatie dan Abu Dhabi zal zijn… :shifty:
Daar zitten voor ons natuurlijk meerdere haken en ogen aan.
Al is het alleen de hitte.
Mark gaat binnenkort praten met het bedrijf en dan kijken we wat de eventuele mogelijkheden zijn.
We zitten er nu zo is van: het is spannend, maar gaat het niet door, dan niet.
Het zou ook maar voor een paar jaar zijn en dat vind ik zeker te overzien.
Ik heb wel al iets gegoogeld. De ene is 12.000 en de andere bv 3500, maakt nogal een verschil.
Ach, dit is vast gewoon een klein droompje wat niet uit gaat komen.
@Madre wrote:
Het is ook allemaal vreselijk onzeker hoor. Ook omdat de lokatie dan Abu Dhabi zal zijn… :shifty:
Daar zitten voor ons natuurlijk meerdere haken en ogen aan.
Al is het alleen de hitte.
Mark gaat binnenkort praten met het bedrijf en dan kijken we wat de eventuele mogelijkheden zijn.
We zitten er nu zo is van: het is spannend, maar gaat het niet door, dan niet.
Het zou ook maar voor een paar jaar zijn en dat vind ik zeker te overzien.
Ik heb wel al iets gegoogeld. De ene is 12.000 en de andere bv 3500, maakt nogal een verschil.
Ach, dit is vast gewoon een klein droompje wat niet uit gaat komen.
Ah wat leuk zeg! Ik duim voor jullie 8) & Abu Dhabi, jee, het lijkt me echt bijzonder om daar een tijdje te wonen! Maar wel warm idd & voor jou als vrouw brengt het waarsch. wel beperkingen met zich mee. Hier in A’dam ben je toch gewend vrij te gaan en te staan waar je wilt en dat is daar toch anders.
Ik zou de kosten voor een internat. school zeker meenemen in de onderhandelingen als hij in die positie zit.
Wat ik trouwens wel vind van de expat-gezinnen die ik heb ontmoet dat ze enorm hecht zijn. In het buitenland ben je toch meer op elkaar als gezin aangewezen, dat vind ik altijd erg bijzonder om te zien :inlove:
In sommige landen zijn trouwens ook Nederlandse scholen. (meestal niet volledig). Ik weet niet of hij toev. bij S.hell werkt, maar daar zijn vaak speciale Sh.ell scholen, maar goed, op die plaatsen zit je vaak wel wat geisoleerder.
Ik heb eens gesproken met iemand die op een Nederlandse school in Singapore werkte, die was ook razend enthousiast over haar school. Klonk allemaal erg leuk
Blijft ook altijd nog mijn droom een aantal jr in een ander land te wonen
Een andere optie (want ik neem aan dat jij daar dan niet zelf zult gaan werken) is ook het (deels?) geven van thuisonderwijs via de Nederlandse Wereldschool.
Maar dat moet natuurlijk wel bij jullie passen en dan speelt misschien ook wel mee hoe lang jullie daar wensen te blijven.
Ik moest abu dhabi even googlen om te weten waar het ligt.
En het woord expat hoorde ik laatst ook een collega zeggen die heeeeel misschien naar singapore gaat (en daar dan wellicht kindjes hoopt te krijgen (van zichzelf dan))
en dat woord ook eens even opgezocht.
Afijn weer een paar dingen geleerd.
Ik zou denk ik zelf niet snel voor thuisonderwijs kiezen - behalve dat ik misschien zelf geen zin heb om verantwoordelijk te zijn voor het onderwijs van mijn kind lijkt het me ook leuk voor hun om sociale contacten op te doen ed.
Misschien valt het schoolgeld oid wel mee te nemen in de arbeidsvoorwaarde ofzo.
Maar droomse iig Madre :mrgreen:
Werkgevers regelen idd een boel voor hun expats!!
En wanneer horen jullie of dit droompje door gaat???
jemig… hebben we wel een leuk vakantieadresje…
Ik zou zulke dingen dus ook doen, mits het voor een bepaalde tijd is (paar jaar is oke…)…
Succes! Spannend!!