Internaat voor baby,s in België .

Wie zijn toch die mensen bij wie ik in het weekend ga logeren? :think:

Mogen die beebjes er echt 5 dagen en nachten aan een stuk blijven?

@Hupsakee wrote:

Wie zijn toch die mensen bij wie ik in het weekend ga logeren? :think:

Mogen die beebjes er echt 5 dagen en nachten aan een stuk blijven?

Ik zie eigenlijk alleen dat ze zowel dag- als nachtopvang bieden…niet dat het perse de hele week moet zijn…

Maar voor ouders die een uitweg zoeken in een benarde situatie (punt van gek worden),dan kan een weekje je baby uit logeren brengen (eenmaling) daar ook…neem aan dat er daarna wel begeleiding geboden gaat worden en je niet na een week vrolijk je kind weer op kan halen alsof er niets gebeurt is…

Volgens mij is het wat dat betreft juist een mooi gegeven…een veilige plek voor je kindje en een laagdrempelige stap naar toegeven dat je hulp nodig hebt…

checkt de kalender…nee…16 augustus…

Anders was het een wrange 1 april grap geweest…

Ik kan er met mijn verstand echt niet bij, sorry :wall: :wall:

Ik heb het vorige week gehoord op de radio en was ook met open mond aan het luisteren…

Dit is toch niet normaal meer, net alsof baby’s/kindjes als robotjes behandeld worden… :frowning:

Een kinderpsycholoog was ook nog aan het woord: ‘het kan geen kwaad voor de hechting van het kind aan de ouders als het kind in die week altijd door eenzelfde verzorger wordt verzorgd’… net alsof dà t zal gebeuren! :wall: :frowning:

goh hebben jullie een kindje?!

jaaa alleen in het weekend :shock: :shock:

ik begrijp niet dat ouders hiervoor zouden kunnen kiezen, waarom zet je dan een kind op de wereld?!

naja, is dit echt?

@Ylerion wrote:

naja, is dit echt?

Ik ben bang van wel, las het in de krant AD geloof ik :think:

heb het uitgeknipt, ik denk dit moet ik op kok zetten, zat met verbijstering te lezen :?

Ik denk dat het wel degelijk kwaad kan w.b.t de hechting van ouder en kind :?

Triest vind ik het !

@melanie wrote:

Belgische ouders die geen tijd hebben om voor hun baby te zorgen

:shock:

Tja er voor zorgen kost een stuk meer tijd dan er eentje maken :roll:

voor mensen in ploegen kan het best een uitkomst zijn als een chreche dag en nacht open is.

Maar als je een drukke baan hebt en 5 dagen per week werkt en geen tijd hebt, dat snap ik niet dat vind ik echt heel zielig

@Karin1981 wrote:

voor mensen in ploegen kan het best een uitkomst zijn als een chreche dag en nacht open is.
Maar dat is in nederland ook al google maar eens op "flekskinderopvang" .

@melanie wrote:

@Ylerion wrote:
naja, is dit echt?

Ik ben bang van wel, las het in de krant AD geloof ik :think:

heb het uitgeknipt, ik denk dit moet ik op kok zetten, zat met verbijstering te lezen :?

Ik denk dat het wel degelijk kwaad kan w.b.t de hechting van ouder en kind :?

Triest vind ik het !

Echt heel triest.

Een kind kan zich aan een aantal personen hechten, komen er teveel mensen dan krijg je een kind met hechtingsproblemen. In die zin ‘klopt’ het dus was die psych zegt, als de baby door 1 pers verzorgd zou worden (wat natuurlijk niet kan) wordt dat de belangrijkste hechtingsfiguur voor die baby en komen papa en mama die baby in het weekend lang achter elkaar ziet, op nr 2 en 3. Twee a 3 pers om je aan te hechten schijnt optimaal te zijn.

@Mama_jeanet wrote:

@Karin1981 wrote:
Maar dat is in nederland ook al google maar eens op "flekskinderopvang" .

Dat is waar ik geloof in rotterdam pas ook een geopend :think:

Ik vind een hele week of een hele dag weg van huis niet goed, maar dat is mijn mening :wink:

ik heb mijn dochter ook op een flexcreche. deze is 7 dagen in de week en 24 uur per dag open!

Dit komt doordat ik eerder al om kwart voor 6 smorgens in de bsu moest zitten en mijn man was al om 5 uur van huis. Mijn dochter kon ik dan om half zes in de pyama brengen en ging ze daar weer naar bedje.

Nu heb ik normale tijden dus eigenlijk deze opvang niet meer nodig maar ik vind het een superopvang!

Ik vind een internaat voor baby’s echt te zot voor woorden. Dit kan toch niet goed zijn voor zo’n babytje :shock:

Maar dit bestaat toch al heel lang?

Er waren vroeger al internaten voor mensen die bijvoorbeeld schipper oid waren?

Ik snap heus de verontwaardiging dat mensen dat doen misschien wel maar de enorme verbazing dat zoiets bestaat vind ik een beetje vreemd.

internaten zijn niet nieuw, maar volgens mij wel voor de niet leerplichtige leeftijd.

een schipper kan m.i. zijn baby toch gewoon meenemen, het hoeft immers niet naar school

voor ouder 24/7 opvang is vind ik niet zo raar, dat hebben wel meer creches. Maar de reden :shock:

Ik vraag mij af of dat de echte reden is of dat het eignelijk gewoon is voor mensen die nachtdiensten draaien e.d.

Ik vind er niets geks aan dat een bedrijf 24/7 opvang aanbiedt. Erg handig voor de mensen met onregelmatige werktijden of die bijv. vanwege de reistijd niet om 7.30 op het kdv en op tijd hun werk kunnen zijn of die pas na 7 uur 'savonds stoppen met werken. In nederland heb je toch ook flexibele opvang? Ik denk niet dat de kinderen daar ook echt 24/7 verblijven

Op de belgische site Ennes kun je precies lezen wat het doel hiervan is.

Het is veel breder dan je in eerste instantie denkt.

Bedankt voor de site Lydia, heb het even bekeken (www ervoor en be achter) en het ziet er goed uit.

Ken genoeg ouders die hun kindje 1 of 2 dagen per week laten logeren bij grootouders,omdat het zo uitkomt met diensten.

Heel normaal…persoonlijk als het bij 1 a 2 x blijft, moet het best kunnen,maar als je je kindje van maandag tot vrijdag ergens onder moet brengen,dan zou ik achter mijn oren gaan krabben of er echt geen andere optie is…

Volgens mij kost zoiets nog veel geld ook. In BE gaan kids vanaf 2 jaar al naar school,dus als je wilt, is opvang vanaf 2 jaar al te regelen…

Dan zou 1 van beide iets minder kunnen werken tot de tijd daar is,dat ze naar school kunnen…als je beide full-time werkt en zo’n dure opvang kan betalen,dan kan je ook vast wel met wat minder af…

Persoonlijk…als dit ons systeem zou zijn,dan gaf ik mijn baan er aan op…moet er niet aan denken. Alleen een weekeind baby…al zal er vast veel meer aan zijn,dan je in zo’n krantenkop leest…

Nu is part-time werk vinden in Be natuurlijk lang niet zo makkelijk…kan me er dan ook wel weer iets bij voorstellen…