interieurtips steenstrips

hai,

we gaan verhuizen naar een huis waar ongeveer 1/3 van de muren bestaat uit schoon metselwerk/steenstrips. vanwege huurvoorwaarden mogen we die niet overschilderen, maar t maakt de kamer erg donker.

iemand interieurtips?

we hebben gedacht aan panelen er tegen aan, of gewoon een heeele grote poster er op plakken, maar betere stylingtips zijn van harte welkom!

Ooh, ik vind dat dus geweldig! :inlove:



Ik zou veel doen met accessoires. Wit kapstokje (voor de sier) waar je het een en ander aan kan ophangen, wat planken - mag dat? - waar je grote planten op kan zetten. De meeste woonwinkels hebben een heel scala aan interieuraankleding waar je vast wel iets vindt, daar kun je denk ik wel iets mee.



Een hele grote poster om het mee te bedekken zou ik niet doen. Het is nu eenmaal onderdeel van het huis, je kan dat beter omarmen dan het krampachtig trachten te verdoezelen, is mijn mening. :slight_smile:

Hang er zo’n grote metalen buffel kop aan… aan die muur… wij hebben echt een heel stoere… :inlove: die zou daar niet misstaan… trek je de aandacht naar datgene wat aan de muur hangt ipv de muur… of idd grote houten planken… van die ‘echte’ grove… met de nerven/noesten en schors nog te zien… gaaf! leuke accessoires… eens met D… vind ik mooier nog dan als je em verft… :wink: :thumbup:

ja, verven mag dus ook niet, maar ik dacht aan het plaatsen van gipsplaaten in dezelfde kleur dan de rest van de muren.



maar jullie hebben gelijk, misschien geoon gebruik maken van de muur in plaats van het verdoezelen!



ehm, lichte voorwerpen op een ruige houten plank is een goed idee… ik zal eens even kijken, meer tips

bijvoorbeeld met welke kleuren je dit het beste kan combineren? ik dacht aan een lichte eiken vloer met misschien een wittig of grijzig vleugje…

en de andere muren?

er is überhaupt maar 1 oplossing voor steenstrips: slopen, muur stucen en dan doen wat je mooi vind!



:wink:



Gelukkig verschillen we allemaal van smaak, deze muur zou ik dus écht niet in mijn woonkamer kunnen passen qua stijl.

@Douwine wrote:

er is überhaupt maar 1 oplossing voor steenstrips: slopen, muur stucen en dan doen wat je mooi vind!



:wink:



Gelukkig verschillen we allemaal van smaak, deze muur zou ik dus écht niet in mijn woonkamer kunnen passen qua stijl.






Lezennnnnnnnn :mrgreen:

fiazaa, thanx



tja, als ik had mogen kiezen hed ik hem laten spaccen, maar dat mag dus niet. Ik weet niet of we er uberhaupt lang wonen, t is een huurhuis voor tijdelijk, we verhuizen nl vauit het buitenland weer naar NL.

maar ik wil graag creatieve tips dus voor hoe MET de muur een leuk interieur samen te stellen.

we hebben nog geen vloer, de muren moeten ook geverfd, en we moeten ook nog een nieuw bankstel en tafeltje hebben. We hebben een ‘antieke’ houten eettafel met barsten erin, met hoge houten stoelen er om ( tja, en 3 kinderstoelen, dus zooo stylish is het ook weer niet;-)



maar hoe krijg ik dus licht inde kamer?

wel of niet white/grey wash eiken op de vloer?

off white op de muren, maar in welke kleurstelling? geel, grijs of juist rood? of moet ik juist kiezen voor paars, blauw of een andere felle kleur?



dames en heren kom maar op met jullie tips!

liefs, Niene

Een mooie spiegel?

Of een groot canvasdoek met je 3 kids erop?



Voor de vloer zou ik white wash kiezen.

En voor de muur wit en grijs en dan het interieur afmaken met gekleurde accessoires.

Ja, een mooie spiegel, dat zou ook mijn tip zijn. Reflecteert het licht, en je kamer lijkt er direct groter van.



Groetjes,

LaBruja

@aapie wrote:

Een mooie spiegel?

Of een groot canvasdoek met je 3 kids erop?



Voor de vloer zou ik white wash kiezen.

En voor de muur wit en grijs en dan het interieur afmaken met gekleurde accessoires.






Ja leuk… :thumbup:

@faizaa wrote:

@aapie wrote:
Een mooie spiegel?

Of een groot canvasdoek met je 3 kids erop?



Voor de vloer zou ik white wash kiezen.

En voor de muur wit en grijs en dan het interieur afmaken met gekleurde accessoires.






Ja leuk… :thumbup:




Ik zou ook hiervoor gaan :thumbup:

ja dat is een goed idee. een spiegel.

whitewash klinkt mij ook wel ok in de oren.

de overige meubels zijn in lichte houtkleur (beuken en berken)

wit op de muren is denk ik ook prima, geeft veel licht.

en die assecoires… ik ben wel voor zo’n ruwe plank met witte/kleurrijke dingen erop en een spiegel dus.

meiden, bedankt voor de tips, het duurt nog even voordat alles er in staat,maar ik heb in ieder geval weer inspiratie!

liefs Niene

Leuk he, nieuwe inspiratie opdoen… heb je geen leuke woonbladen daar… gewoon voor de ideetjes… of om over te zwijmelen… :inlove:

Veel succes met inrichten… 8)

jeweeeel, heb ook heeele leuke ideeen voor de kinderkamers etc, maar ik zat met die stenen in mijn maag… :wink:

bedankt!!! ik zal tzt het resultaat no even showen!