Interieur advies (nu jullie toch bezig zijn)

Door diverse topics aan te klikken kwam ik erachter dat er hier gewoon echte dames met inzicht zijn wbt interieur :mrgreen:

MOOI!

Want wij hebben een kleuren dilemma en kunnen wel even een frisse kijk gebruiken.



Wij hebben overheersend hout, blank en teak hout in huis. Ook een teakhout kleurige laminaat vloer, maar ook onze bank is zand bruin. Nu willen we graag een lekkere warme kleur op de muur achter de bank. Maar welke?

Onze eetkamer stoelen zijn donkerbruin leer en ook de lampenkapjes zijn van donkerbruin stof. De kinderhoek is erg kleurrijk.



WIE O WIE heeft een mooi warm idee voor op onze muur? :pray:

Paars!

Is ook nog eens een hele hippe kleur op het moment. En ben je het weer zat, dan verf je het weer over :mrgreen:

Deze kleur zou wel mooi zijn denk ik?







Een aubergine-paarskleurige muur kan ook heel mooi zijn!





Ik vind deze kleur ook erg mooi maar da’s dan wel weer een frisser kleur:



Van wat voor kleuren houd je zelf? Ben je voor felle kleuren, aardetinten of meer pastelkleuren? Ben je trendgevoelig?



Zelf zou ik kiezen voor pasteltinten. Rustig, maakt je kamer niet donker of klein. Durf je pastelroze? Maar goed, ik houd dan ook erg van kleur 8)

1 wand mooi behang? :inlove:

Roestkleur (soort oranje achtig kleurtje). Past erg mooi bij hout en bij bruintinten.

Turqoise blauw lijkt mij er heel mooi bij …



en ja: wat Fai zegt: 1 wand behangen…



liefs

gerda

@purpled82 wrote:

Roestkleur (soort oranje achtig kleurtje). Past erg mooi bij hout en bij bruintinten.




Een beetje terra cotta dus, dat is erg warm en mooi idd. :think:



Verder ben ik niet trend gevoelig, is mijn man heftig NIET van het verven en veranderen, dus het mag eigenlijk niet zo trend gevoelig zijn.

Maar dat rode vind ik weer wel erg mooi stelde ik ook aan mijn man voor bordeaux rood, zou dat niet mooi zijn?



Faizaa, behang wil ik eigenlijk ook wel, maar we hebben het huis gekocht met veeeeeel structuur :roll: :wall: op de muur, daar kan je niet even makkelijk overheen behangen, dan moeten we het eerst stucen en dat zie ik niet zitten momenteel

Wij hebben ook overwegend hout.

Onze lange muur is paars (een beetje zoals het voorbeeld van Bietje, maar daar heb ik net geen foto’s van) dat maakt het geheel warm. De andere muren express wit gelaten.













Wel een foto van Mats voor die muur. Dan heb je een beeld van de kleur…



Ik zou ook gaan voor een terra kleur, of fuchsia achtig. Je kan in de bouwmarkt veel stalen krijgen die je bij je meubels kan houden om de kleur te bepalen.



enne matsjo, wat heb jij een mooi huis zzeg! Zo keuken :drool: ik alleen maar van!

@kaboutertje wrote:

@purpled82 wrote:
Roestkleur (soort oranje achtig kleurtje). Past erg mooi bij hout en bij bruintinten.




Een beetje terra cotta dus, dat is erg warm en mooi idd. :think:



Verder ben ik niet trend gevoelig, is mijn man heftig NIET van het verven en veranderen, dus het mag eigenlijk niet zo trend gevoelig zijn.

Maar dat rode vind ik weer wel erg mooi stelde ik ook aan mijn man voor bordeaux rood, zou dat niet mooi zijn?



Faizaa, behang wil ik eigenlijk ook wel, maar we hebben het huis gekocht met veeeeeel structuur :roll: :wall: op de muur, daar kan je niet even makkelijk overheen behangen, dan moeten we het eerst stucen en dat zie ik niet zitten momenteel




Ja het is wel een soort terra cotta achtig alleen dan wel een stukje donkerder en meer oranje (ik probeer al de hele tijd een plaatje te vinden van wat ik bedoel maar ik kan niets vinden grrr).

Ik vnd parelmoer tint eroverheen mooi.

Kies bijvoorbeeld voor een paars/aubergine kleur voor je muur. Je kunt ook canvas schilderijen bestellen.



Of zelf maken, koop wit canvas en zet er een mooi behang op en hang deze op. De accesoires maken het ook af. Kaarsjes, vaasjes, kussentjes een lekkere deken voor de koude maanden.



Kleuren die mooi kunnen zijn


  • paars, bruin, beige
  • zilver, wit
  • goud, brons bruin

Ik zou een beetje in de kleurstelling van de bank gaan zitten denk ik!!



Wij hebben een antraciet/zwarte bank en 1 muur (niet die waar de bank tegenaan staat) ook een beetje zo’n tint gegeven.







Enneh Matsjo!! :shock: wat een heerlijke inrichting, daar zou ik nu bij wijze van even een moord voor doen. Heerlijk licht en ruimtelijke met mooie meubels :thumbup:

Ja Matsjo erg mooi huis zo, hier is het veel levendiger in huis, niet zo mooi strak en netjes hoor hahaha, ik zou gek worden van het ruimen de hele tijd met mijn twee rommelmakers (4, man en oudste niet te vergeten hahaha)



Onze bank is camel en ik ben bang dat als ik de muur ook in een bruintint doe dat alles zo, ja hoe zeg ik dat, zo killetjes is.

Wij hadden hiervoor een terracotta kleur bank, heeeel warm was dat, nu is deze bank die we nu hebben erg mooi (vinden wij :wink: ) en lijkt mij een mooie warme kleur DE oplossing.

Zeker bij onze houten meubels en donker bruine accessoires.



Wij hebben op de te verven muur nu 3 grote canvas foto’s hangen, erg mooi.

Met als achtergrond de hunebedden.



Ik zal eens stalen gaan halen om erachter te houden.

@kaboutertje wrote:

Ja Matsjo erg mooi huis zo, hier is het veel levendiger in huis, niet zo mooi strak en netjes hoor hahaha, ik zou gek worden van het ruimen de hele tijd met mijn twee rommelmakers (4, man en oudste niet te vergeten hahaha)




Dit was ook net voor Mats geboren was hoor. Inmiddels ligt er wat meer sooi hier en staat er een box :wink:

Als je de muren zelf niet kan behangen, kun je altijd nog werken met panelen zoals Annemarie in het andere topic liet zien. Die kun je dan om de zoveel tijd verwisselen… Je kunt dan bijv. de muur zelf sauzen in een leuke passende kleur en het dan afwisselend maken met die panelen.

Ik :inlove: van behang dus ik vind het ook leuk om regelmatig een ander behangetje op te brengen…



Mijn hele huis is zo’n beetje voorzien van op het moment.

Heb gisteren weer nieuw behang besteld voor in onze hal. Die heeft een donkergrijze lambrisering en dan heb ik het linker behang op de foto besteld.

Dus het ivoorwitte met paars/grijze bloemmotief :inlove:

Oker vind ik mooi bij hout, zand en donkerbruin (die combi hebben wij ook). Je kunt bijv. ook een vlak of strook doen ipv een hele muur.

Heb je een foto?? Dat praat wat makkelijker…



Ennuh… hier http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=81150&postdays=0&postorder=asc&start=30 staan wat foto’s van bij ons.