Wij hebben geen interactieve tv. wel digitale via ziggo. Bevalt prima maar heb nu uitleg gekregen wat interactieve tv is (programma gemist enzo, lijkt me erg handig/fijn) en dat lijkt me wel wat.
Alleen als we bij ziggo blijven kost ons dat een decorder van 350 euro, en dat heb ik er wee rniet voor over.
Bij upc krijg je hem gratis, bruikleen.
Nu zat ik te denken, doen of niet? We hebben wel een dvd recorder, dus kan je gewoon opnemen, maar kan maar 2 dagen van tevoren, dus als je hele week weg gaat kan het niet.
Opzich lijkt het me dus wel wat, nu zou ik graag willen weten of het echt wat is of niet…
Wat opnemen betreft moet je wel bedenken dat het programma in de digitale programma gids moet staan. Soms gebeurt dat pas een paar dagen van tevoren. Dus zeker weten dat je altijd een week van tevoren je recorder in kan stellen, dat kan niet met interactieve tv. En niet alles is beschikbaar met uitzending gemist.
Maar ik ben er blij mee, als er niks op tv is, kijk ik bij mijn opnames of bij uitzending gemist. Ik vind het echt handig en heb veel leuke extra zenders, geen idee hoe dat bij digitale tv is?
Ik zou er overigens geen 350 euro voor betalen, wij hebben hem ook in bruikleen maar dan van KPN.
en waar zit je bij?
volgens mij kunnen jullie helemaal niet over naar UPC.
In kabelland is nog altijd een verdeling en kan je niet zelf kiezen welke aanbieder je wil en zitten jullie in dat geval vast aan Ziggo.
Als het gaat om tv/internet/bellen via telefooningang in je huis ben je vrij om overal uit te kiezen wat je wilt.
goh is dat zo?
@Cariska wrote:
goh is dat zo?
yups.
Heb net nog even postcodecheck gedaan voor de zekerheid op de site van UPC en wij vallen idd buiten leveringsgebied.
upc valt idd af… niet eens te krijgen hier
wat trouwens nog wel wil helpen is beetje brutaal doen!
Je hebt namelijk als je nieuw klant wordt een veel lager bedrag dat je voor een hd recorder moet betalen.
Bellen dat je al jarenlang trouwe klant bent, maar dit zo raar vindt dat jij als reeds bestaande klant meer dan het dubbele moet betalen voor hetzelfde artikel als een nieuwe klant.
Dat jij graag ook voor een gereduceerd bedrag die hd recorder zou willen en anders over gaat stappen (en dat dan ook doen, dus wel een alternatief achter handen hebben 8) ).
blijft over kpn en ziggo denk ik?
@mamaMarije wrote:
Je hebt namelijk als je nieuw klant wordt een veel lager bedrag dat je voor een hd recorder moet betalen.
Bellen dat je al jarenlang trouwe klant bent, maar dit zo raar vindt dat jij als reeds bestaande klant meer dan het dubbele moet betalen voor hetzelfde artikel als een nieuwe klant.
Dat jij graag ook voor een gereduceerd bedrag die hd recorder zou willen en anders over gaat stappen (en dat dan ook doen, dus wel een alternatief achter handen hebben 8) ).
dit hebben we idd ook in het hoofd!
Ik zit dus bij KPN aangezien we daar de recorder in bruikleen hebben Moet je inderdaad kijken of dat wel mogelijk is, het is niet overal beschikbaar.
@Cariska wrote:
@mamaMarije wrote:wat trouwens nog wel wil helpen is beetje brutaal doen!
dit hebben we idd ook in het hoofd!
nee heb je en ja kan je krijgen… enne… brutalen hebben de halve wereld .
Echt de meeste grote bedrijven zien klanten liever niet gaan.
Wij zitten dan welliswaar wel via UPC en daar kan ik voor een heleboel programma’s ruim in het voren opnames inplannen. Sterker nog als ik 1 aflevering van een serie in ga plannen krijg ik automatisch de vraag of ik 1 aflevering of de hele serie wil inplannen. :thumbup:
Uitzending gemist hebben wij ook, maar let wel, niet alles is daarvan te bekijken (beschikbaar) en sommige dingen alleen met betaling (denk aan bedragen ala 50 cent ed dus niet veel maar toch). Dat gebruiken we overigens eigenlijk nooit.
Het interactieve gedeelte werkte hier eerder ook niet. Ik wist precies waar het mee te maken had want onze ‘bekabeling’ was dusdanig bagger dat het niet ‘retourgeschikt’ was. Daarbij hadden we er een splitter tussen gezet (wel met versterker maar ook verouderd) zodat we boven een aantal zenders konden bekijken. Ook nu zijn niet alle zenders boven beschikbaar uit het digitale pakket. Ik mis het niet. De monteur die hier kwam om ons te helpen na een storing heeft het een en ander aangepast en ook gelijk een splinternieuwe versterker ertussen gezet waardoor de aansluiting nu wel retourgeschikt is en we dus dingen kunnen ‘bestellen’ zoals films en series tegen betaling. De versterker hebben we wel betaald en als je hem in de winkel zou moeten aanschaffen kost dat een whopping 100 euro. :silenced: Via UPC hadden we hem geloof ik ietsjes goedkoper of ze zijn hem zelfs helemaal vergeten in rekening te brengen 8) (en gelijk goed geinstalleerd ).
Is iig ook iets om rekening mee te houden want als je zo’n versterker alsnog moet aanschaffen kost het je een flinke duit en het installeren was zelfs voor mij behoorlijk lastig (heb zelfs nog 2 jaar MTS elektrotechniek gedaan dus iets aansluiten is voor mij meestal niet heel erg moeilijk maar dit is ietwat boven mijn pet of vergt meer tijd voor het uitzoeken waar ik de puf niet voor had zo kort voor mijn bevalling :lol: ) omdat de schema’s niet altijd makkelijk leesbaar zijn.
@mamaMarije wrote:
dat deden wij ook had geen invloed moesten gewoon de volle mep betalen
:evil: :evil: :evil:
Marloes Bij UPC kun je ook handmatig programmeren, buiten de digitale tv-gids om. Dus dat kun je gebruiken als je iets wilt opnemen wat nog niet in de tv-gids staat. Het nadeel is dan alleen dat de zendernaam, tijdstip en datum bij de opname komen te staan en niet de naam van het programma. Als je een hoop opneemt, zoals ik, is dat niet echt praktisch.
Hoezo 350 euro? Wij hebben niet eens 100 euro ervoor betaald. Erzijn heel vaak acties. Ik ben er super blij mee. Opnemen, uitzending gemist alles via de tv en vet makkelijk. Geen moment spijt van gehad
Wij zijn van digitaal (ziggo) naar Interactieve (kpn) gegaan.
Wij hebben er extra pakketen bij genomen, we kunnen nu dus ook series kijken. (Criminal Minds) die je dus kan huren (deze kosten niets bij ons).
Bij kpn kan je rechtstreeks uit de videotheek een film huren.
Wij hebben qua kwaliteit echt beter te pakken dan digitaal!!
Echt wereld van verschil bij ons qua storingen enzo.
(Wij hebben KPN (het instap pakket, dus internet etc ook) dus, en geen kosten gehad aan de recorder, wij hebben een motorola, met harddisk, geen cent meer voor betaald… we hebben er zelfs 2, ook in de slaapkamer.)
Volgens mij krijg je hem bij UPC niet in bruikleen maar betaal je elke maand 5 euro voor het kastje.
Mijn ouders moeten namelijk 5 euro betalen en als ik het wil moet ik ook 5 euro in de maand extra betalen en dan kan ik dus ook opnemen.
Ms dat dat verandert is en dat je eerst niet hoefde te betalen maar nu wel…hier iig wel.
en het is Daaaaaaag ziggo, hallo kpn